Zaloguj się

WIEDZA

Koszty w działalności transportowej wybranego przedsiębiorstwa produkcyjnego

Koszty logistyczne w każdym przedsiębiorstwie są w głównej mierze uzależnione od specyfiki i profilu działalności danej jednostki gospodarczej. Stanowią one podstawę do określenia rentowności firmy oraz ogólnej pozycji konkurencyjnej na rynku. Przedsiębiorstwa z branży spożywczej, a w szczególności z sektora mleczarskiego charakteryzują się szczególną strukturą kosztów.

Logistyka morska

Rozwój logistyki spowodował między innymi zmiany w organizacji portów morskich. Pierwotnie logistyka oznaczała fizyczną sieć transportu i dystrybucji towarów. Obecnie jest to optymalizacja wszystkich działań zapewniających dostawę towarów za pośrednictwem łańcucha transportowego od nadawcy do odbiorcy.

Organizacja procesów dystrybucji w działalności przedsiębiorstw

Dystrybucja jest jednym z najważniejszych ogniw w łańcuchu logistycznym, które ma za zadanie udostępnienie produktu w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom oraz oczekiwaniom nabywców. Istotny jest także jej wpływ na wielkość sprzedaży, poziom obsługi klienta oraz wyniki finansowe.

Perspektywy rozwoju transportu intermodalnego w Polsce

W literaturze można spotkać różne definicje transportu intermodalnego. Wiele definicji odwołuje się do dokument pod tytułem "Terminology on combined transport" (z 2001 roku) powstałego z inicjatywy Europejskiej Konferencji Ministrów Transportu, przy pomocy Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ oraz Komisji Europejskiej.

Możliwe obszary doskonalenia procesów logistycznych z wykorzystaniem rozwiązań Kaizen

Podstawowym kryterium funkcjonowania logistyki produkcji w każdym przedsiębiorstwie przemysłowym jest przede wszystkim sprawne i efektywne zarządzanie bazą surowcową, co wiąże się z harmonijnym przepływem strumieni materiałowych i informacyjnych oraz gwarantuje ciągłość procesu produkcji. Wzrastająca konkurencja rynkowa wymusza reorganizację działań w wielu obszarach funkcjonalnych firmy, w tym również w logistyce produkcji.

Modelowanie optymalnej wielkości zamówienia

W fazie zaopatrzeniowej procesów logistycznych w przedsiębiorstwie są nieustannie tworzone zapasy surowców, materiałów, podzespołów itp. Przez zapasy rozumiemy niezagospodarowane dobra rzeczowe, utrzymywane przez przedsiębiorstwo, celem użycia w przyszłości. Występują zwykle w formie surowców, półproduktów, części używanych w procesie produkcyjnym lub wyrobów gotowych i stanowią jedną z głównych pozycji aktywów obrotowych przedsiębiorstwa.

Deepwater Container Terminal w Gdańsku w globalnych łańcuchach dostaw

Globalizacja gospodarki światowej stała się jednym z czynników stymulujących rozwój globalnych łańcuchów dostaw. Stały wzrost importu towarów państw europejskich i USA z Chin i innych krajów azjatyckich jak Korea Południowa, Tajwan, Japonia, Singapur, a w ostatnim okresie również Indie, spowodowały zmiany w strukturze towarowej i geograficznej handlu światowego.

Usługi wartości dodanej jako element koncepcji logistycznej portu morskiego

Użyteczną miarą wartości świadczonych w portach morskich usług logistycznych jest wartość dodana brutto (WDB). Głównym czynnikiem określającym rozmiary wartości dodanej usług portowych jest rodzaj przeładowywanych ładunków. W zależności od rodzaju przeładowywanych ładunków, w porcie tworzy się zróżnicowany potencjał dla rozwoju usług wartości dodanej (ang. value added services, VAS).

Logistyka zwrotna jako istotny element makrologistyki poziomu lokalnego na przykładzie wybranych gmin Dolnego Śląska - cz. 1

Logistyka zwrotna jako istotny element makrologistyki poziomu lokalnego na przykładzie wybranych gmin Dolnego Śląska - cz. 2

Artykuł przedstawia analizę porównawczą systemów logistyki zwrotnej na przykładzie: gminy miejskiej, gminy miejsko-wiejskiej oraz gminy wiejskiej. Zestawiono w nim podstawowe zadania gmin w obszarach ich odpowiedzialności. Szczególny nacisk położono na możliwość zastosowania zrównoważonej logistyki w aspekcie praktycznego zastosowania systemów logistyki zwrotnej w systemach makrologistycznych, jakie tworzą samorządy lokalne na poziomie gminy. Szczególną uwagę zwrócono na koncepcję logistyki zwrotnej, jako istotnego elementu systemu makrologistycznego gminy.

Subskrybuj to źródło RSS