Zaloguj się

WIEDZA

Tajemniczy klient w polskim sklepie internetowym

Szybkie, wygodne, a zdaniem wielu internautów także tańsze są zakupy internetowe. Polacy z roku na rok coraz chętniej kupują on-line, dzięki czemu od kilku lat cieszymy się największą dynamiką wzrostu handlu internetowego w Europie. Rosnące wskaźniki prowokują do tego, aby zastanowić się nad jakością e-handlu. Po raz pierwszy w Polsce dwie firmy - Instytut Logistyki i Magazynowania (ILIM) oraz Opineo.pl postanowiły to zbadać i przeprowadziły zakupy systemem "Tajemniczego klienta". Teraz możemy sprawdzić, który sklep do dziś nie oddał konsumentowi pieniędzy, a który wyszedł z badania bez szwanku.

Centrum RIS jako narzędzie harmonizacji usług - demonstrator Polecamy!

Koncepcja harmonizacji usług informacji rzecznej pojawiła się w Europie w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. W wyniku kolejnych międzynarodowych projektów badawczych ustalono podstawy systemu, które zawarto w Dyrektywie 005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (ang. River Information Service - RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie. W toku dalszych prac koncepcja była rozwijana, czego wynikiem były kolejne Rozporządzenia Komisji (WE) nr 414, 415 i 416 z 2007 roku precyzujące założenia technologiczne RIS.

Wykorzystanie możliwości systemów telematycznych i nawigacyjnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym

W artykule przedstawiono charakterystykę systemu AUTOLOG wspomagającego pracę przedsiębiorstwa transportowego pod kątem monitoringu obiektów mobilnych. Rozwiązanie pozwala obniżać koszty eksploatacji pojazdów poprzez możliwość efektywnego analizowania danych z dedykowanych urządzeń i czujników służących do monitoringu pojazdów. Unikalność tego systemu polega na jego otwartej architekturze, co umożliwia jego współpracę z dowolnymi urządzeniami różnych producentów.

Otoczenie biznesowe i jego implikacje na zmianę organizacji pracy i strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa wytwórczego - raport z badań - cz. 2

Otoczenie biznesowe i jego implikacje na zmianę organizacji pracy i strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa wytwórczego - raport z badań - cz. 1

Artykuł bazuje na praktycznym doświadczeniu autorów. Przedstawione poniżej rozwiązania funkcjonują w badanym przedsiębiorstwie. Na ich wdrożenie zdecydował się zakład produkcyjny należący do międzynarodowego koncernu od lat działającego w Polsce. Pogorszenie się ogólnej sytuacji, w jakiej funkcjonuje to przedsiębiorstwo, zostało wywołane spowolnieniem gospodarczym.

Co warto rozdzielić w... paletach - cz. 2

Co warto rozdzielić w... paletach - cz. 1

Opisane w poprzednim numerze Logistyki dwa systemy paletowe, pomimo, że rozdzielone prawnie (ochrona praw autorskich oraz wymagania techniczne dla palet), dają w efekcie synergii możliwość bezpiecznego użytkowania w regałach ramowych paletowych narzędzia, jakim są ustandaryzowane wymiarowo palety.

Interesariusze w procesie modelowania logistyki miejskiej

Zgodnie z trendami ekonomicznymi na świecie, regiony metropolitarne stanowią najbardziej dynamicznie rozwijające się obszary światowej gospodarki. Szacuje się, że na całym świecie mieszkańcy miast stanowią obecnie około 50% populacji, a prognozy wskazują na wzrost tego wskaźnika do 60% w 2030 roku. W wyniku tych migracji w miastach znacznie wzrósł wskaźnik indywidualnej motoryzacji.

Uwarunkowania logistyki imprez masowych

Istota logistyki imprezy masowej
Zgodnie z Ustawą O bezpieczeństwie imprez masowych, za imprezę masową uznawane są imprezy sportowe (w tym mecze piłki nożnej), a także artystyczno - rozrywkowe, (nie dotyczy to jednak imprez organizowanych między innymi w teatrach, operach, szkołach). Cechami charakteryzującymi imprezy masowe są między innymi: rodzaj, miejsce, liczba uczestników, stopień ryzyka (tabela 1).

Dostawy towarów transportem lądowym w imperium rzymskim

Środki i infrastruktura transportu
W okresie największego rozkwitu, imperium rzymskie obejmowało terytorium o powierzchni 3,5 mln km kw., zamieszkane przez około 100 mln ludności. Na drogach bitych, obejmujących całe państwo, używano środki transportu różniące się konstrukcją i przeznaczeniem (tabela 1).

Metody oceny i wyboru dostawców w przedsiębiorstwie - studium przypadku - cz. 1

Metody oceny i wyboru dostawców w przedsiębiorstwie - studium przypadku - cz. 2

Metody oceny i wyboru dostawców w przedsiębiorstwie - studium przypadku - cz. 3

Metody oceny i wyboru dostawców w przedsiębiorstwie - studium przypadku - cz. 4

Efektywność łańcucha dostaw nie może być rozpatrywana bez uwzględnienia jednego z jego kluczowych elementów - funkcji zakupowych. Wiąże się to z faktem, iż decyzje zakupowe wpływają na koszty materiałowe, osiągane zyski, możliwość zastosowania logistycznych koncepcji zarządzania, jak na przykład JiT czy outsourcingu.

Subskrybuj to źródło RSS