Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka społeczna. Jak postrzeganie roli człowieka zmieniało decyzje logistyczne

Mimo że logistyka społeczna w Polsce pojawiła się w związku z opublikowaniem w Przeglądzie Organizacji, w numerze 4 z 2009 roku, artykułu "Epistemologia logistyki społecznej", a dorobek piśmienniczy włącza - poza artykułami - również monografię "Logistyka społeczna. Teoria i zastosowanie", po prawie dekadzie zaczęły pojawiać się nieliczne głosy w środowisku logistyków, negujące istotność wydzielenia takiego obszaru w logistyce.

Wariantowy projekt usprawnienia systemu gospodarki paletami dla operatora logistycznego

Funkcjonujące obecnie łańcuchy dostaw są doskonalone na wszystkich etapach swojej działalności, począwszy od dostarczania materiałów, poprzez planowanie i produkcję wyrobów gotowych, aż po dystrybucję towarów. Przedsiębiorstwa starają się eliminować wszystkie niedoskonałości napotykane w przepływach towaru do klientów. Skupienie na realizacji transportu produktu do klienta jest tak duże, że często zapominane są pozostałe elementy z obszaru logistyki, które wpływają na koszty firmy. Należy do nich m.in. gospodarka paletowa.

E-rowery cargo jako nowoczesne rozwiązanie problemów ostatniej mili

DHL Express, międzynarodowy dostawca usług ekspresowych, we współpracy z REEF Technology, firmą dostarczającą usługi mobilności i logistyki w Ameryce Północnej, wdraża od 2020 roku trójkołowe elektryczne rowery cargo do obsługi dostaw w Miami. Rowery, zasilane silnikiem elektrycznym, wyposażone zostały w specjalny kontener ładunkowy, dzięki któremu kurierzy są w stanie przewieźć ładunki o masie nawet 180 kg. Roczne użytkowanie roweru elektrycznego do obsługi ostatniej mili redukuje emisję CO2 o 100.000 kg!

Topologia klastrowa w modelu logistyki biznesu

Celem artykułu jest zdefiniowanie krytycznych czynników wzrostu i stabilizacji klastra, również z uwzględnieniem jego lokalizacji. Przeprowadzona analiza bazuje na założeniu badawczym, że lokalizacja struktur klastrowych jest istotna w ocenie efektywności realizowanych procesów biznesowych jednostki, co ma wpływ na realne kształtowanie wiarygodnego modelu biznesu.

Polskie porty morskie w 2020 roku. Podsumowanie i perspektywy na 2021 rok - raport Actia Forum

W 2020 roku polskie porty (Gdańsk, Gdynia, Szczecin-Świnoujście) przeładowały łącznie blisko 104 mln ton ładunków, co stanowi spadek o 4% w stosunku do 2019 roku. To pierwszy spadek łącznych obrotów od 2011 roku. Zmniejszone przeładunki zanotowały Port Gdańsk oraz Port Szczecin-Świnoujście, z kolei Port Gdynia pomimo pandemii zakończył rok z wyższym wynikiem niż w 2019 roku.

Subskrybuj to źródło RSS