Zaloguj się

WIEDZA

Transport drogowy jako element logistyki miejskiej

Szybki rozwój logistyki spowodowany nowymi uwarunkowaniami powoduje powstawanie nowych obszarów jej zastosowania. Obszary te są również wynikiem dążenia do uzyskania przewagi konkurencyjnej dzięki efektywnemu prowadzeniu procesów biznesowych. Zakres zmian w logistyce rozpatruje się pod kątem rozwoju logistyki lub wzrostu znaczenia logistyki. Istnieje wiele sił napędowych oraz sił hamujących rozwój logistyki. Wpływają one na wszystkie dziedziny gospodarki.

Logistyka produkcji na etapie projektowania samochodów

Wystąpienie potrzeby, jej opis oraz wyznaczenie skutku, który ma być osiągnięty działaniem wytworu jest jednocześnie przyczynkiem do pomysłu obiektu technicznego (maszyny) i podstawą do opracowania założeń konstrukcyjnych i koncepcji. Działania te wchodzą w zakres projektowania, które poprzedza fazę konstruowania. Wytwór to układ materialny uzyskany przez zabiegi, którym poddano przedmioty materialne, zgodnie z konstrukcyjnym zamysłem.

Model logistyczny funkcjonowania serwisu wózków widłowych

Wózki widłowe dobiera się do zadań przemieszczania ładunków w ilości zapewniającej sprawne działanie systemu logistycznego przedsiębiorstwa. Wózki widłowe wyprodukowane po roku 2000 najczęściej posiadają modułową budowę pozwalającą na szybkie (trwające kilka minut): wymianę akumulatora, zatankowania paliwa, wymiany butli gazowej. Czas ładowania akumulatorów jest bliski czasowi pracy, co wiąże się z tym, że przy pomocy urządzeń pomocniczych wymienia się wyładowany akumulator na gotowy do pracy - przy czym ten pierwszy poddaje się niezwłocznie ładowaniu.

Użyteczność systemów "szarych" w transporcie i logistyce

Teoria systemów szarych Julong Denga została opracowana z myślą o analizie współczesnych systemów, przy uwzględnieniu informacji o niepewnym i niepełnym charakterze. W szczególności teoria systemów szarych dostarcza narzędzia pozwalające analizować zagadnienia związane z dostępnością skąpej, w dodatku niedoskonałej, informacji.

Organizacja przewozów drobnicy koleją

W przewozach ładunków koleją, zwłaszcza zasadniczy przewoźnik, jakim jest PKP Cargo S.A. uzyskuje bardzo dobre wyniki w zakresie przewozów całopociągowych, w tym przewozów międzynarodowych. Tymczasem przewozy ładunków w pojedynczych wagonach lub niewielkich ich grupach, zmalały ogółem z około 80% w 1980 r. do ok. 30% obecnie.

Automatyczna identyfikacja w łańcuchu dostaw

Powiększająca się rozległość sytemu logistycznego, różnorodność towarów oraz wzrastające wymogi i oczekiwania gospodarki rynkowej na świecie, spowodowały poszukiwanie nowych rozwiązań umożliwiających gromadzenie i przesyłanie danych. Dążono do uzyskania zarówno sprawnego, jak i efektywnego przepływu informacji. Gospodarka rynkowa wymagała stałego dostosowywania się do potrzeb klientów, a tym samym usprawnienia wewnętrznej infrastruktury organizacyjnej przedsiębiorstw.

Koncepcja odpornego na zaburzenia elektromagnetyczne prototypu systemu punktów pomiarowych przy gniazdach produkcyjnych opartego o technologię selektywnej bramki RFID

Rynek rozwiązań wspomagających logistykę i zarządzanie łańcuchem dostaw wykorzystujących technologię RFID (Radio Frequency Identification) jest w fazie dynamicznego wzrostu. RFID to technologia wciąż rozwijająca się i dająca nowe możliwości w zakresie automatycznego gromadzenia danych - ADC (Automatic Data Capture), między innymi w zarządzaniu łańcuchem dostaw.

Czynniki i bariery integracji w łańcuchach dostaw

Integracja ogólnie definiowana jest jako proces tworzenia się całości z części, zespalanie elementów w całość. W znaczeniu ekonomicznym z kolei oznacza proces gospodarczy, polegający na scalaniu przedsiębiorstw, gałęzi i działów gospodarki. Inaczej można powiedzieć, że jest to utworzenie lub proces tworzenia jednostki, obejmującej większą liczbę mniejszych jednostek. Ponieważ koncepcja logistyki obejmuje myślenie kategoriami systemowymi, proces integracji stanowi według H. Ch. Pfohl’a centrum realizacji zadań logistycznych.

Subskrybuj to źródło RSS