Zaloguj się

WIEDZA

Transport podziemny towarów - wizja czy misja?

Odpowiedź na tak postawione, nieco przewrotne, pytanie jest wbrew pozorom prosta. Z jednej strony mamy do czynienia z wizjonerskimi koncepcjami, których pełna realizacja jest uzależniona od wielu czynników, z drugiej zaś możemy mówić o swego rodzaju misji, jaką jest dążenie do zrównoważonego rozwoju w transporcie. W obu przypadkach musimy być świadomi tego, że są to wyjątkowo kosztowne, skomplikowane i długofalowe przedsięwzięcia. Nic więc dziwnego, że w takich sytuacjach optymizm entuzjastów kontrastuje ze sceptycyzmem pesymistów.

Raport Cushman & Wakefield - Industrial Goes Green

Ponad 80% najemców pyta o proekologiczne rozwiązania w magazynach, z czego 60% chciałoby, aby obiekt posiadał eko-certyfikat - wynika z badania przeprowadzonego przez międzynarodowa firmę Cushman & Wakefield, która opublikowała raport pt. "Industrial Goes Green" w całości poświęcony ekologicznym rozwiązaniom w sektorze magazynowym.

Wodór - paliwo przyszłości

W 2021 roku w Polsce powstanie pierwsza stacja wodorowa. Zainwestuje w nią PGNiG. Przetarg na jej zaprojektowanie i zbudowanie wygrał Górnośląski Zakład Obsługi Gazownictwa Sp. z o.o. (GZOG), który stację postawi w konsorcjum ze szkocką firmą Pure Energy Center. O zaletach, przewagach i słabościach wodoru oraz o jego przyszłości w branży paliwowej mówi Marek Pinkas, odpowiedzialny za projekt wiceprezes GZOG.

Zielone światło dla tramwajów towarowych

Kiedy w dyskusjach specjalistów pojawia się temat fenomenu wykorzystania tramwaju towarowego, najczęściej przytacza się dwa przykłady: CarGoTram w Dreźnie i Cargo-Tram w Zurychu. Podobieństwo obu rozwiązań opiera się tylko na zbieżności graficznej i fonetycznej nazw. W Dreźnie tramwaj jest wykorzystywany w przewozach wahadłowych nowych (często wysokowartościowych) części samochodowych do fabryki Volkswagena, zlokalizowanej w centrum miasta (tzw. "Szklanej Manufaktury"). Z kolei w Zurychu - niejako odwrotnie - tramwaj towarowy służy miastu i jego mieszkańcom do odbioru i wywozu odpadów.

Raport Cresa Polska - Occupier Insight - I poł. 2020 r.

Według najnowszego raportu "Occupier Insight - I poł. 2020 r.", opublikowanego przez firmę doradczą Cresa Polska, rynek powierzchni magazynowej i przemysłowej w Polsce nadal dynamicznie się rozwija. Sektor ten staje się beneficjentem zachodzących zmian, których główną przyczyną był wybuch pandemii.

Bezosobowy łańcuch dostaw

Jeszcze kilka lat temu transport w logistyce ograniczał się w praktyce do dosyć prostej koncepcji transportu ciężarowego, który poruszał się po drogach, wioząc na sobie palety. Przyjęcie towaru do magazynu i jego wydanie odbywało się według schematu, zwanego przez wielu "paleta weszła - paleta wyszła". Po przyjęciu wózki widłowe odwoziły palety do regałów paletowych, a po wywołaniu zamówienia pobierały je z regałów i odwoziły do rampy.

Raport BNP Paribas Real Estate - At a Glance Industrial - Q2 2020

BNP Paribas Real Estate opublikował raport pt. "At a Glance Industrial - Q2 2020", którego główną tezą jest, że rynek przemysłowo-logistyczny przechodzi przez trudny dla wielu branż czas pandemii niemal nietknięty. Rozwój tego sektora praktycznie nie zwalnia. Rynek powierzchni przemysłowo-magazynowych w Polsce to ciągle jeden z najszybciej rozwijających się sektorów nieruchomości komercyjnych w Europie.

Raport DHL - Next-Generation Wireless in Logistics

DHL opublikował raport zatytułowany "Next-Generation Wireless in Logistics", który pokazuje tegoroczne trendy w globalnej branży logistycznej. Mowa m.in. o ewolucji sieci bezprzewodowych oraz technologii opartych na Internecie Rzeczy. Raport przedstawia perspektywę przedstawicieli branży logistycznej, prezentując dane i statystyki. Wskazuje również przykłady wykorzystania różnorodnych technologii bezprzewodowych i możliwości, które cyfrowa transformacja otwiera przed sektorem.

Wykorzystanie Big Data w zastosowaniach transportowych na przykładzie danych pochodzących z automatów parkingowych

Artykuł przedstawia przykładową analizę podstawowych miar parkowania - poziomu napełnienia miejsc parkingowych w Strefie Płatnego Parkowania w Krakowie i rotacji korzystających z niej pojazdów, które uzyskano przy użyciu opracowanego przez autorkę algorytmu obliczeniowego zaimplementowanego w środowisku programistycznym Python. Przy użyciu metod regresji liniowej wielorakiej, stworzono modele predykcji poziomu napełnień i rotacji w rejonach komunikacyjnych centralnej części miasta. Zmiennymi objaśniającymi modelu były podstawowe dane demograficzne pozyskane z modelu transportowego aglomeracji krakowskiej.

Subskrybuj to źródło RSS