Zaloguj się

WIEDZA

Kontrola jakości i narzędzia jakości w doskonaleniu procesu produkcji pojazdów samochodowych

Problematykę jakościową można uznać za jeden z kluczowych czynników wpływających na efektywność systemów logistycznych, a także rozwój logistyki przedsiębiorstw. Działania kształtujące jakość przeplatają się z czynnościami logistycznymi, w związku z tym wdrażanie i realizacja koncepcji zarządzania jakością i logistyki w sposób niezależny od siebie nie może przynieść wymiernych efektów.

Zarządzanie projektami kreatywnymi w logistyce

Badacze zajmujący się problematyką zarządzania od dawna poszukują odpowiedzi na pytania dotyczące podstaw sukcesu przedsiębiorstw - co decyduje o czołowej pozycji rynkowej, tworzeniu wartości dla interesariuszy czy zdobywaniu trwałej przewagi konkurencyjnej. Badania w tym obszarze zarządzania dotyczą w wielu przypadkach zagadnień zmian organizacyjnych, skierowanych na rozwój przedsiębiorstwa w kierunku zapewniającym wzrost efektywności, innowacyjność czy przywództwo produktowe.

Digitalizacja łańcucha dostaw: dlaczego dwa na trzy wdrożenia kończą się niepowodzeniem i co robić, aby tego uniknąć?

  • Cyfryzacja w zakresie logistyki jest już koniecznością, biorąc pod uwagę wymagania konsumentów. Oczekiwania są wysokie - chcemy dostępności, przejrzystości, całodobowego dostępu do informacji czy mechanizmów do przewidywania przesunięć terminów dostaw. Jednak, jak wynika z badania Capgemini, aż 86% projektów cyfryzacji łańcucha dostaw nie zostaje sfinalizowanych. Co powoduje tak ogromną lukę między oczekiwaniami konsumentów oraz firm a finalizacją projektów cyfryzacji? Liczby mówią same za siebie...

Błędy w kodowaniu produktów z perspektywy sieci handlowych

Kod kreskowy EAN, widziany każdego dnia na produktach, obecny jest w 150 krajach, a dźwięk jego skanowania słyszany ponad 6 miliardów razy dziennie na całym świecie. Stanowi on graficzne odzwierciedlenie numeru GTIN i służy jednoznacznej i unikalnej identyfikacji produktu. Ten najczęściej używany identyfikator GS1 powinien być przydzielany według globalnie ustalonych standardów i wytycznych GS1. Każdy właściciel marki/producent powinien się nimi kierować, żeby zapewnić spójną identyfikację produktu.

Poprawa warunków realizacji produkcji i logistyki z wykorzystaniem metody kaizen i programu 5S

Wzrastająca konkurencja rynkowa wymusza reorganizację działań w wielu obszarach funkcjonalnych przedsiębiorstwa, w tym również w logistyce produkcji. Ważnym elementem funkcjonowania logistyki produkcji w przedsiębiorstwie przemysłowym jest zapewnienie sprawnego, efektywnego zarządzania zasobami niezbędnymi w procesie wytwórczym. W efekcie wiąże się to z harmonijnym przepływem strumieni materiałowych i informacyjnych oraz ładem organizacyjnym, który powinien gwarantować niezakłóconą ciągłość procesów w całym przedsiębiorstwie.

Systemy złożone - wyzwanie dla zarządzania logistycznego

Przedsiębiorstwa są typowymi przykładami systemów złożonych. Zarządzanie nimi, jako zbiorami wielu synergicznie powiązanych ze sobą elementów, wymaga zatem wiedzy i narzędzi z zakresu cybernetyki i teorii systemów. To stwierdzenie odnosi się także do zarządzania logistycznego - jednej z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin zarządzania. Wiedza systemowa jest tu potrzebna, ponieważ umożliwia sprawniejsze identyfikowanie i eliminowanie powstających w przedsiębiorstwie-systemie sprzeczności oraz udoskonalanie go tak, aby jego elementy synergiczne ze sobą współdziałały.

Planowanie ewakuacji, jako element zarządzania kryzysowego

Zarządzanie kryzysowe jest nieodłączną częścią funkcjonowania zarówno państwa, jak i mniejszych podmiotów, organizacji, przedsiębiorstw. Narażone są na różnego rodzaju zagrożenia kryzysowe. Niezależnie od rodzaju jednostki, w każdej z nich może wystąpić zagrożenie pożarowe. W tej sytuacji jednym z kluczowych elementów reagowania kryzysowego jest ewakuacja. Jej wcześniejsze właściwe zaplanowanie ma duże znaczenie dla jej przeprowadzenia w sytuacji zagrożenia. W tym celu posłużyć mogą narzędzia, którymi dysponuje system informacji geograficznej.

Koncepcja CSR w działalności przedsiębiorstw branży TSL w odniesieniu do założeń normy ISO 26000

Współcześni przedsiębiorcy coraz częściej chcą być postrzegani jako świadomi i odpowiedzialni społecznie partnerzy w biznesie. W zarządzaniu firmą uwzględniają oni nie tylko zyski finansowe, ale dbają o społeczeństwo, środowisko naturalne i dobre relacje z interesariuszami. Tworząc strategię swojej działalności kierują się ideą koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu tzw. CSR (ang. Corporate Social Responsibility).

Logistyka sytuacji kryzysowych

Chcąc mówić o problematyce reagowania kryzysowego, należy przede wszystkim zdefiniować podstawowe pojęcia funkcjonujące w tym zakresie. Najogólniej rzecz ujmując, sytuacja kryzysowa to stan narastającej destabilizacji powodujący intensywne, trwałe i długofalowe pogorszenie funkcjonowania społeczeństwa i państwa. Charakteryzuje się: eskalacją zagrożenia, utratą kontroli nad ograniczaniem skutków zdarzenia (sytuacji kryzysowej) przez poszczególne służby, inspekcje lub straże. Sytuacja taka może również powodować ujemne skutki w gospodarce, a także może mieć wpływ na stosunki zagraniczne. Z kolei zarządzanie kryzysowe - to działalność koordynacyjna i decyzyjna organów władzy związana z występowaniem określonych sytuacji kryzysowych.

Analiza zapotrzebowania na pracę przewozową w procesach transportowych

Transport samochodowy to najpopularniejszy środek przemieszczania ludzi i towarów w dzisiejszym świecie. Intensywny rozwój transportu drogowego rozpoczął się w pod koniec XX wieku. Wykorzystywanym środkiem transportu jest pojazd drogowy, którym przewozimy pasażerów i towary. Jest to usługa transportowa świadczona przez przewoźników drogowych. Główną zaletą tego rodzaju transportu jest to, że mamy możliwość dowiezienia pasażerów lub ładunków bezpośrednio do miejsca przeznaczenia. Jednakże minusem tej gałęzi transportu jest energochłonność i szkodliwy wpływ na środowisko.

Subskrybuj to źródło RSS