Multicustomer oznacza multikorzyści
W magazynie multiklienckim elastycznie zarządzamy powierzchnią, dostosowując się do sezonowo zmiennych potrzeb klientów. Tego typu platforma z powodzeniem działa w Będzinie.
W magazynie multiklienckim elastycznie zarządzamy powierzchnią, dostosowując się do sezonowo zmiennych potrzeb klientów. Tego typu platforma z powodzeniem działa w Będzinie.
Wobec prognozowanego podwojenia globalnej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku, rośnie znaczenie zaangażowania firm w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Przed wyzwaniem realizacji celów redukcji emisji stoi też branża beverage. Jak dążenie do dekarbonizacji już teraz wpływa na zarządzanie łańcuchami dostaw napojów i zmienia podejście dostawców usług logistycznych? Na pytanie odpowiada Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage.
W strukturze kosztów polskich firm przewożących towary transportem drogowym największy udział mają wydatki ponoszone na paliwo. Zgodnie z wynikami badań opublikowanych na łamach czasopisma naukowego MDPI, wahają się one w granicach od około 29 proc. do 46 proc. całkowitych kosztów firm transportowych, a niekiedy mogą nawet sięgać aż 49 proc. wszystkich wydatków. Skoro tak wiele pieniędzy przeznaczanych jest na paliwo, a ceny tego surowca są niestabilne na rynku, ważnym wydaje się, aby firmy transportowe korzystały z narzędzi, które ułatwiają rozsądne planowanie zakupu oleju napędowego. W jaki sposób systemy do zarządzania transportem TMS pomagają utrzymać koszty paliwa w ryzach?
Nie tylko szczepionki wymagają chłodniczego łańcucha transportu. Popularne w Polsce leki przeciwgorączkowe, podnoszące odporność suplementy czy niepozorne czopki potrzebują specjalnych warunków przechowywania. W przeciwnym razie ich właściwości lecznicze, konsystencja, przydatność, słowem stabilność ulegają zmianie. Co ciekawe, popularne firmy kurierskie nie ponoszą odpowiedzialności za taki stan rzeczy. Dlaczego?
Prognozy na 2024 r. i kilka kolejnych lat mówią o rosnącej wartości rynku usług logistycznych realizowanych na rzecz e‑handlu. Obecnie trwa walka o światowe podium, ale odbywa się to kosztem Europy, mimo że regionalny sektor e-zakupów rośnie. Globalne szacunki dla e-commerce są wciąż optymistyczne, jednak widać wyraźnie, że dynamika wzrostowa słabnie. Za to w Polsce obserwujemy ekspansję azjatyckich platform, które doganiają krajowych graczy.
Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w kolejnych dziedzinach. Ten trend nie omija także sektora logistyki. Przejęcie szwajcarskiego startupu Sevensense przez globalnego giganta ABB jest znakiem czasów i sygnalizuje rewolucyjne zmiany, jakie zachodzą w przestrzeniach magazynowych na świecie. Polska logistyka podąża tą samą, coraz bardziej zautomatyzowaną ścieżką.
Załadowanie zboża na statek trwa dziś w Polsce dwukrotnie wolniej niż w Niemczech, a rozładowanie przewożącego je pociągu: nawet czterokrotnie. Dlatego infrastruktura transportowa, w szczególności kolejowo-portowa, wymaga natychmiastowej rozbudowy i modernizacji, aby potencjał polskich eksporterów rolnych mógł być w pełni wykorzystywany - to główna konkluzja debaty eksperckiej dot. bezpieczeństwa żywnościowego zorganizowanej podczas Kongresu Odporność 2024.
Wspólne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju: sposób, w jaki Ricola i DACHSER stale zmniejszają emisję CO₂ w całym globalnym łańcuchu dostaw szwajcarskiego producenta kropli ziołowych. Przedstawiamy raport na temat ponownego opracowania i zmiany trasy naszej współpracy zorientowanej na wartościach.
McKinsey wskazuje, że w 2021 r. inicjatywy biznesowe w celu przeniesienia produkcji bliżej klienta końcowego podejmowało jedynie około 17% największych firm, ale już w 2022 roku odsetek ten wynosił 42%. W ubiegłym roku opisywany trend był podtrzymany między innymi ze względu na inflację oraz niestabilną sytuację geopolityczną. Tylko na terenie Unii Europejskiej w swoich strategiach zaopatrzenia 47% nabywców zwiększyło nearshoring, 22% reshoring – przenoszenie produkcji do kraju macierzystego – a 31% udział obu podejść. Biorąc pod uwagę, że sytuacja makroekonomiczna nadal jest niepewna, można przypuszczać, że w najbliższym czasie firmy utrzymają obecną politykę związaną z łańcuchem dostaw.
Logistyka to nie tylko transport towarów z punktu A do punktu B. Firma, która chce odnosić sukcesy w branży TSL musi oferować usługi o wartości dodanej.