Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

ID Logistics o wyzwaniach w branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na wiosenną, i nieprzewidywalność sprzedaży. W organizacji łańcuchów dostaw kluczową rolę odgrywają centra logistyczne, które realizują zamówienia dla różnych kanałów dystrybucji, od e-commerce po sklepy stacjonarne w galeriach i centrach handlowych czy tzw. fashion street. Co jest ważne dla operatorów logistycznych, którzy zarządzają operacjami magazynowymi? Na pytanie odpowiada Rafał Jezierski, Dyrektor Magazynu w ID Logistics, firmie zarządzającej blisko 40 centrami logistycznymi o łącznej powierzchni przekraczającej 1 100 tys. mkw., w tym dla największych graczy branży modowej, w Polsce i na świecie.

Jak odzyskać należności od kontrahenta z Wielkiej Brytanii?

W zakresie eksportu polskich usług do Wielkiej Brytanii, transport towarów znajduje się w ścisłej czołówce, ustępując jedynie turystyce. Jasne jest więc, że wielu przedsiębiorców z branży TSL dostrzega szansę we współpracy z firmami z UK. Relacje biznesowe z zagraniczną firmą są jednak obciążone ryzykiem problemów z odzyskaniem należności, jeśli kontrahent okaże się nierzetelny. Jak sprawnie przeprowadzić windykację partnera z Wielkiej Brytanii?

Logistyka farmaceutyczna to dbałość o szczegóły

W Polsce funkcjonuje blisko 12 tys. aptek (1). Za zaopatrzenie  znacznej części z nich odpowiada m.in. operator logistyczny FM Logistic, który od 20 lat specjalizuje się w usługach dla branży farmaceutycznej. W Błoniu pod Warszawą na blisko 100 tys. mkw prowadzi swój największy w Europie Centralnej magazyn dedykowany farmacji. To właśnie tam obsługiwane są m.in. najnowsze terapie genowe ratujące życie, w przypadku których cena jednej dawki nierzadko przekracza kilka milionów złotych.

Analiza polskiego rynku e-commerce w branży mody

W ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej branży wzrosła o 27 proc. w 2022 roku, podczas gdy globalnie wzrost ten wyniósł tylko 6 proc. Warto zauważyć, że nie tylko lokalnie, ale również na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), polskie e-sklepy odnoszą sukcesy. Zawdzięczają to wysokiej jakości oferowanych produktów oraz skutecznym strategiom marketingowym. Coraz większe budżety przeznaczane na ekspansję zagraniczną pokazują, że rodzime firmy są gotowe rywalizować się na globalnym rynku.

Czym się kierować przy wyborze dostawcy usług logistycznych?

Wybór odpowiedniego dostawcy usług logistycznych to kluczowy krok dla firm z wielu branż, które pragną skutecznie zarządzać łańcuchem dostaw i poprawić obsługę klienta. Proces wymaga dokładnej analizy potrzeb biznesowych oraz oceny potencjalnych dostawców pod kątem ich kompetencji, doświadczenia i oferowanych rozwiązań. Na co zwrócić uwagę przy wyborze operatora logistycznego?

Rozwiązania mobilne w zarządzaniu łańcuchem chłodniczym

Warto wyobrazić sobie przenoszenie szklanki z lodem przez pustynię bez jego roztopienia. Oto wyzwanie stawiane przed ludźmi zarządzającymi łańcuchem chłodniczym. Proces ten to wyjątkowa operacja łańcucha dostaw, która wymaga specjalistycznego sprzętu w celu zapewnienia jakości i bezpieczeństwa w całym cyklu życia produktu. Polega on przede wszystkim na zarządzaniu dostawami o kontrolowanej temperaturze, ale może również obejmować monitorowanie poziomów jakości powietrza, takich jak dwutlenek węgla, wilgotność i tlen. Skuteczny łańcuch chłodniczy wymaga ciągłego, stałego dostarczania warunków i produktów o kontrolowanej temperaturze, począwszy od produkcji, poprzez pakowanie, transport, przechowywanie i dystrybucję.

Subskrybuj to źródło RSS