Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Sieci pojemnościowe w modelowaniu procesów logistycznych

Główną przyczyną dużego zainteresowania metodami analizy sieciowej jest prostota interpretacji modeli sieciowych, które w postaci graficznej są łatwo zrozumiałe przez osoby niezwiązane bezpośrednio z badaniami operacyjnymi. Przykłady efektów osiąganych w praktyce po zastosowaniu metod analizy sieciowej są proste i przekonywujące.

Nadzór techniczny nad ogrzewaniem rozjazdów tramwajowych na przykładzie Warszawy

W zarządzaniu komunikacją tramwajową należy brać pod uwagę jej specyficzne cechy logistyczne. Istotne znaczenie dla procesu obsługi ma struktura sieci transportowej i wszelkiego rodzaju uwarunkowania ruchowe, w tym liczba i rozmieszczenie przystanków, liczby skrzyżowań i rozjazdów. Przystanki to punkty nadawczo-odbiorcze; pasażerowie (zlecający usługi wykonywane na nich samych) to ładunki przenoszone między tymi punktami.

Optymalizacja sieci logistycznej skoncentrowanej wokół przedsiębiorstwa produkcyjnego

Omawiając strukturę sieci logistycznej, można by zacząć od najprostszej jej konfiguracji, gdzie składa się ona z jednego produktu przepływającego przez szereg przedsiębiorstw, gdzie każde z nich dodaje wartość dla produktu. Przy planowaniu przepływu dóbr, patrząc na jedno z takich przedsiębiorstw, można by ustalić, iż wszelkie działania przed nim (prowadzące materiały do wewnątrz) są nazwane zaopatrzeniem, zaś te następujące po przedsiębiorstwie (prowadzące materiały na zewnątrz) są nazwane dystrybucją.

Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część 1

Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część 2

Z makroekonomicznego punktu widzenia dystrybucja oznacza proces i strukturę przemieszczania towarów od wytwórców do finalnych odbiorców. Natomiast z mikroekonomicznego punktu widzenia dystrybucja jest często utożsamiana z procesem sprzedaży i dostarczaniem produktów określonego przedsiębiorstwa do ostatecznych nabywców.

Jakość systemu logistycznego

Współczesny rynek wyrobów i usług jest areną dynamicznie rozwijających się procesów gospodarczych realizowanych tak w wymiarze międzynarodowym jak i globalnym. Podmioty gospodarcze realizując swój biznes muszą sprostać wymogom tego rynku a zarazem być konkurencyjne w zakresie oferowanych wyrobów i usług spełniających oczekiwania swojego klienta. Jest ona związana nie tylko z wymaganiami klienta, ale również m.in. z wymaganiami prawnymi i technicznymi. Powszechnie uznanym czynnikiem a zarazem determinantem konkurencyjności podmiotu na rynku jest jakość.

Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część 2

Przedstawione dane w części I artykułu pozwoliły na wyliczenie kosztów dystrybucji dla poszczególnych kanałów. Ocenę efektywności kanałów dystrybucji dokonano dwoma metodami: analityczno-punktową oraz poprzez porównanie ponoszonych kosztów dystrybucji do wartości sprzedaży w danym kanale dystrybucji.

Teoretyczne i praktyczne aspekty organizowania łańcucha dostaw towarów spożywczych

Spośród wszystkich sektorów sprzedaży najbardziej prężnie rozwijającą się w ostatniej dekadzie jest branża FMCG (Fast Moving Consumer Goods) określana również jako CPG Consumer Packed Goods. W tłumaczeniu określenia te oznaczają produkty codziennego użytku, dobra szybkozbywalne lub dobra szybkorotujące. Można je również określać jako przeciwieństwo produktów trwałych z datą przydatności dłuższą niż rok. Polacy podobnie jak pozostali mieszkańcy naszego globu znają i doceniają atrakcyjność produktów tego sektora.

Subskrybuj to źródło RSS