Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Efektywne zarządzanie transportem

W planowaniu i realizacji zleceń w branży TSL pomoże dobrze skonstruowany program do zarządzania transportem. Złożoność i wieloetapowość procesów, które stoją przed firmami spedycyjnymi, skłania do podjęcia współpracy z profesjonalnym dostawcą systemu TMS. fireTMS pomaga m.in. w planowaniu tras, wystawianiu faktur do zlecenia, monitorowaniu płatności czy komunikacji z kierowcą. To jeden system, który umożliwia współpracę pomiędzy różnymi działami: spedytorami, dyspozytorami czy księgowymi. Dla szybkiej i sprawnej obsługi zleceń fireTMS to najlepsze rozwiązanie.

Cyfrowa ewolucja kurierów i klientów DHL Parcel

W erze cyfrowej, gdzie rosnąca konkurencja i wymagania klientów wpływają na kształtowanie branży kurierskiej, DHL Parcel wyróżnia się na rynku dzięki innowacyjnym technologiom. Rozwijane i wdrażane przez firmę aplikacje mobilne, automaty paczkowe i zaawansowane systemy optymalizacji tras, nie tylko odpowiadają na potrzeby klientów oczekujących szybkości, bezpieczeństwa i elastyczności, ale również stają się nieocenioną pomocą dla kurierów w ich codziennej pracy. Te innowacje przynoszą konkretne korzyści wszystkim zainteresowanym stronom.

W jakiej sytuacji przewoźnik odpowiada za kradzież towaru w transporcie?

Jedną z najtrudniejszych sytuacji, której może doświadczyć przewoźnik, jest kradzież towaru. To, czy zostanie on obciążony odpowiedzialnością za takie zdarzenie, zależy przede wszystkim od towarzyszących mu okoliczności. Część z nich rozstrzyga prawo transportowe, ale w przypadkach spornych przewoźnik musi zdać się na sąd, którego decyzje bywają kontrowersyjne.

Czy branża transportowa wpadnie w poślizg zimą?

56% specjalistów z branży TSL uważa tegoroczne warunki biznesowe za trudniejsze niż przed rokiem. Tak wynika z badania Confidence Index 2023 (CBRE, Panattoni). Jedynie 22% pytanych uważa, że są lepsze. 44% obawia się, że to nie koniec, a warunki prowadzenia biznesu w przyszłym roku jeszcze się pogorszą. Kilka miesięcy temu faktura.pl raportowała wyraźny spadek liczby faktur wystawianych przez małe i średnie firmy transportowe. W branży dominuje przekonanie, że nawet jeżeli wzrost obrotów się pojawi, to nie spowoduje wzrostu rentowności. Na pesymistyczne postrzeganie biznesu wpływ mają także zmienne warunki gospodarcze i niepewność ekonomiczna. Jednym z największych wyzwań jest rozszerzenie działalności o nowe branże i zwiększenie łańcucha dostaw. Ci, którzy obsługują tylko tradycyjne rynki w Zachodniej Europie, mogą mieć kłopoty.

Kroki na długiej drodze do zeroemisyjności

Wzajemne oddziaływanie usług logistycznych dla przemysłu chemicznego i działań na rzecz klimatu. Łagodzenie zmian klimatycznych jest zarówno głównym obowiązkiem, jak i wyzwaniem dla dostawców usług logistycznych. Transport i magazynowanie są energochłonne i mają duży wpływ na powstawanie śladu węglowego, a jednym z powodów jest brak wystarczającej liczby bezemisyjnych ciężarówek. Jednak zmiany technologiczne są już w pełnym rozkwicie. Michael Kriegel, Department Head DACHSER Chem Logistics, opisuje potencjał, który można wykorzystać oraz rolę, jaką logistyka może odegrać w ochronie klimatu.

Pisemna czy mailowa: jaka umowa przewozu zabezpieczy interesy firmy?

Umowę przewozu można zawrzeć pisemnie, mailowo, a nawet ustnie. Jednak im mniej formalną postać wybierzemy, tym większe ryzyko, że w razie sporu sądowego nie będziemy w stanie obronić naszych racji. Najlepszym zabezpieczeniem jest umowa w formie pisemnej, która nie jest tożsama ze zleceniem mailowym.

Subskrybuj to źródło RSS