Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Zielone floty stają się faktem

Efektywna elektryfikacja firmowych flot, optymalizacja całkowitego kosztu posiadania (TCO) samochodów elektrycznych, rozwój prywatnej sieci infrastruktury ładowania, alternatywne formy finansowania, etapy wdrażania EV w przedsiębiorstwie oraz wymiana najlepszych międzynarodowych praktyk, to tylko część z tematów przewodnich ścieżki Green Fleet Forum ESG, która odbędzie się podczas Kongresu Nowej Mobilności 2023.

Rozwiązania Eurowag w zakresie opłat drogowych oferują lepszy sposób płatności

Płatne drogi w Europie zapewniają szybki i wygodny sposób poruszania się po całym kontynencie. Drogi te są kluczem do sukcesu europejskiego transportu ciężarowego i branży transportowej, a także głównym czynnikiem handlu w całej UE. Jednak opłaty drogowe w Europie mogą być również dość mylące ze względu na różne systemy, metody płatności, przepisy i opłaty wdrożone w każdym kraju.

Czy paliwa syntetyczne to dobra alternatywa?

Kwestie dotyczące paliw syntetycznych systematycznie pojawiają się w dyskusjach na temat działań na rzecz ochrony klimatu w branży transportowej. Niektórzy postrzegają je jako cenną technologię przyszłości, podczas gdy dla innych są nieekonomiczne i absurdalne.

Z prądem czy pod prąd? Jakie branże skorzystają na elektryfikacji?

Idealne rozwiązania zdarzają się bardzo rzadko. Coś, co jest przydatne dla jednego biznesu, dla drugiego może mieć wątpliwą użyteczność. Nie inaczej, przynajmniej na razie, jest z elektrycznymi samochodami użytkowymi. Jakie branże skorzystają na elektryfikacji transportu, jakie niekoniecznie, a które są wręcz na nią skazane?

Jak wygląda sieć ładowania dla aut elektrycznych w Polsce?

Elektryczna rewolucja w Polsce nabiera tempa, a prognozy zakładają dostępność do blisko 100 tysięcy punktów ładowania do 2030 roku. Mimo że ładowanie poza domem jest coraz łatwiejsze, nadal warto zastanowić się nad montażem domowej stacji ładowania. Jakie są fakty dotyczące elektromobilności w Polsce?

Transport ładunków niebezpiecznych – jak wygląda w praktyce?

Współczesna branża TSL musi być zawsze przygotowana na przewóz nawet najmniej sprzyjających tej czynności ładunków. Bez wątpienia do takich należą towary niebezpieczne, które już w kwestii samej organizacji wymagają spełnienia wielu uregulowań prawnych. Nieprawidłowości w obchodzeniu się z samym ładunkiem podczas transportu czy składowania, stanowią niemałe ryzyko dla mienia oraz wszystkich organizmów żyjących na świecie. Dlatego też w poniższym wpisie zajmiemy się tematem przewozu ADR – wskażemy podstawowe regulacje prawne oraz wymienimy najciekawsze grupy towarów objętych tymi przepisami.

Jak uzyskać wspólnotową licencję transportową?

 

Wspólnotowa licencja transportowa jest niezbędna, jeśli firma chce wykonywać przewozy międzynarodowe. By ją uzyskać, przewoźnik musi między innymi posiadać stosowne kompetencje zawodowe i zdolność finansową, ale też wykazać się dobrą reputacją, a to tylko jeden z szeregu warunków koniecznych do rozpoczęcia działalności transportowej na zagranicznych rynkach.

Wysokie koszty operacyjne transportu drogowego a spływ należności w branży TSL

Działalność w sektorze TSL, choć kluczowa dla światowej gospodarki, okazuje się być niepokojąco kosztowna. Wysokie koszty operacyjne transportu drogowego są nieuniknione ze względu m.in. na ceny paliwa, utrzymanie pojazdów, opłaty drogowe, rosnące wynagrodzenie pracowników, a także wymogi związane z przestrzeganiem przepisów. Niestety, terminowa regulacja tych wydatków coraz częściej utrudniona jest przez problemy związane ze spływem należności, co poważnie wpływa na rentowność i płynność finansową przedsiębiorstw.

Subskrybuj to źródło RSS