logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Polscy przedsiębiorcy na inwestycje w technologię wydają średnio 12 tys. euro rocznie. To zaledwie 36% wydatków firm francuskich i 41% inwestycji firm z Niemiec. W porównaniu do naszych zachodnich konkurentów wciąż tkwimy w erze papierowych segregatorów. Problem niedoinwestowania szczególnie widać w branży transportowej. Badania TomTom Telematics  dotyczące implementacji nowych technologii, przeprowadzone na przedstawicielach kadry zarządzającej w polskich firmach, wskazują na to, że podstawowym nośnikiem informacji w polskich firmach są klasyczne papierowe segregatory (40%). Ustępują im nawet arkusze kalkulacyjne typu MS Excel (29%).
Czytaj więcej... 0
Minimalizacja pracy transportowej wykonywanej przez firmy kurierskie przyczynia się do obniżenia kosztów świadczonych usług oraz skrócenia czasu transportu.
Czytaj więcej... 0
Karta kierowcy to jeden z najważniejszych dokumentów dla kierującego pojazdem. To na niej znajdują się informacje o zdarzeniach i wszelkich aktywnościach. Dane, które karta zawiera są podstawą do analizy czasu pracy oraz dowodem podczas kontroli. Jednym słowem: bez niej ani rusz! Jednak co w sytuacji, gdy ulegnie ona zniszczeniu lub po prostu zostanie zgubiona?
Czytaj więcej... 0
Monitoring GPS i geolokalizacja to niezwykle dynamicznie rozwijająca się branża wykorzystywana w coraz szerszy sposób. Nie służy już tylko i wyłącznie do lokalizacji pojazdów, ale jest też stosowana do monitoringu personelu, obiektów, mienia, a także całych systemów wymagających sprawnej logistyki, np. ewidencjonowania odbioru odpadów. Wciąż jednak największe korzyści z usług firm takich jak Infis, będącej jednym z wiodących dostawców rozwiązań telematycznych, ma głównie branża transportowa. Jakie konkretnie?
Czytaj więcej... 0
Wprowadzenie zasad logistyki w proces realizacji strategicznych działań pasażerskich przewoźników lotniczych wymaga nie tylko zidentyfikowania uwarunkowań, determinant oraz skutków decydujących o wyborze odpowiedniego modelu segmentacji, lecz przede wszystkim skonstruowania łańcucha efektywnych powiązań i zależności.
Czytaj więcej... 0
Globalizacja, integracja europejska oraz liberalizacja międzynarodowej wymiany towarowej i usługowej spowodowały silny i bezprecedensowy rozwój przemieszczania kontenerów w całym łańcuchu logistycznym. W celu zabezpieczania rozwoju konteneryzacji przez terminale kontenerowe zaczęto szukać najkorzystniejszych rozwiązań ekspedycji kontenerów.
Czytaj więcej... 0
Miasta to nic innego jak system naczyń połączonych. Dla ich prawidłowego funkcjonowania konieczne jest niezakłócone współdziałanie między wszystkimi współtworzącymi je elementami, sprawna interakcja między tymi organizmami. Znalezienie sposobu na to, aby miasta, zamieszkiwane przez ponad 53% populacji ludzi na świecie, funkcjonowały w sposób inteligentny i sprawny jest kluczem sukcesu dla ich prawidłowego rozwoju.
Czytaj więcej... 0
Ograniczone możliwości zastosowania rurociągów do przesyłu gazu ziemnego wymuszają rozwój technologii masowego transportu w postaci ciekłej lub sprężonej. Zmiana stanu skupienia pozwala na efektywne przechowywanie i transport gazu ziemnego. Analizy przeprowadzone przez Institute of Gas Technology wskazują, że transport morski skroplonego gazu ziemnego - LNG (ang. Liquefied Natural Gas) cechuje się większą opłacalnością w porównaniu z rurociągiem podwodnym przy odległości powyżej 700 mil morskich oraz w porównaniu z rurociągiem lądowym przy odległości powyżej 2200 mil morskich.
Czytaj więcej... 0
Korzystanie z infrastruktury transportowej w Polsce związane jest z ponoszeniem opłat przez poszczególnych użytkowników. Opłaty te w zdecydowanej większości stanowią dochody budżetu państwa oraz jednostek samorządowych. W odniesieniu do autostrad zasilają one konta właścicieli ujętych w określone podmioty.
Czytaj więcej... 0
Branża KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) istnieje w Polsce już prawie 30 lat. Najwięcej firm, które świadczyły usługi kurierskie i ekspresową dystrybucję, powstało na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych poprzedniego stulecia. Były to zarówno duże korporacje, dla których nasz kraj był kolejnym krokiem w ekspansji międzynarodowej, jak i małe rodzime przedsiębiorstwa, często bez doświadczenia w tej branży i dużego kapitału. Zarówno jedne, jak i drugie miały trudne zadanie, które polegało na budowie i zorganizowaniu sieci operacyjnej, składającej się z ludzi oraz infrastruktury, takiej jak: sortownie, regionalne oddziały, flota, systemy informatyczne. Sieci te musiały pokryć zasięg całej Polski, aby w ciągu następnego dnia roboczego dostarczyć przesyłkę od nadawcy do odbiorcy. Głównym powodem powstania tych przedsiębiorstw była stosunkowa niska jakość usług świadczonych przez pozostałe firmy transportowe (głównie operatora pocztowego), która przejawiała się długim i często nieterminowym czasem dostarczenia oraz dużym ryzykiem utraty lub uszkodzenia przesyłki.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Wpływ portowej hossy i sytuacji na rynku pracy na sektor…

Wpływ portowej hossy i sytuacji na rynku pracy na sektor magazynowy w województwie zachodniopomorskim

Porty w Szczecinie i Świnoujściu, podobnie jak porty w województwie pomorskim, odnotowują imponujące wzrosty przeładunków,...

Walka o wymagającego konsumenta rozgrywa się już w… magazynach

Walka o wymagającego konsumenta rozgrywa się już w… magazynach

Tradycyjny handel oparty na prostym modelu funkcjonowania łańcucha dostaw, z długimi cyklami rotacji zapasów, przechodzi...

Głos Przedsiębiorcy - to biznes wie najlepiej, czego mu potrzeba

Głos Przedsiębiorcy - to biznes wie najlepiej, czego mu potrzeba

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii stawia na dialog z przedsiębiorcami i uważnie wsłuchuje się w ich...

Ostatnio na forum

Ogłoszenia

Brak aktywnych ogłoszeń.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj