Zaloguj się

WIEDZA

Jakość logistycznej obsługi klientów hoteli - studium przypadku

Globalizacja i rosnąca konkurencja sprawiają, że podmioty gospodarcze i pojedynczy klienci domagają się coraz wyższego poziomu obsługi. Przedsiębiorstwa, które są w stanie zaoferować wysoki poziom świadczonych usług, szczególnie tych dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta, mają dużą przewagę konkurencyjną. Logistyka jest tym obszarem działań, w którym firmy poszukują efektywnych rozwiązań obsługi klientów, zarówno w aspekcie jakości oferowanych usług jak i redukcji ponoszonych kosztów.

Uwzględnianie wartości efektów środowiskowych w logistyce odzysku

Wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa oraz zmiany w przepisach prawnych spowodowały rozszerzenie odpowiedzialności producenta za wytwarzane produkty na cały cykl ich życia. Obecnie odpowiedzialność producenta nie kończy się z chwilą dostarczenia produktu końcowemu użytkownikowi, ale w przypadku niektórych grup produktów takich jak np. sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony, baterie, itp. obejmuje także odpowiedzialność za odpady powstające z produktu po okresie jego użytkowania.

Projekt TOOP szansą dla rozwoju cyfrowych usług publicznych w UE

Jednolity Rynek Cyfrowy to jeden z 10 głównych priorytetów wyznaczonych przez Unię Europejską do realizacji w ramach Strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego dla Europy do końca 2020 roku. Dużo środków i zasobów przeznaczono na rozwój cyfrowych usług publicznych, które w dobie internetu i technologii mobilnych dają olbrzymie możliwości rozwoju - zarówno na skalę europejską, jak i światową.

Zastosowanie telematyki w przewoźnictwie

Monitoring GPS i geolokalizacja to niezwykle dynamicznie rozwijająca się branża wykorzystywana w coraz szerszy sposób. Nie służy już tylko i wyłącznie do lokalizacji pojazdów, ale jest też stosowana do monitoringu personelu, obiektów, mienia, a także całych systemów wymagających sprawnej logistyki, np. ewidencjonowania odbioru odpadów. Wciąż jednak największe korzyści z usług firm takich jak Infis, będącej jednym z wiodących dostawców rozwiązań telematycznych, ma głównie branża transportowa. Jakie konkretnie?

Zgubiona lub uszkodzona karta kierowcy. Jak kontynuować trasę?

Karta kierowcy to jeden z najważniejszych dokumentów dla kierującego pojazdem. To na niej znajdują się informacje o zdarzeniach i wszelkich aktywnościach. Dane, które karta zawiera są podstawą do analizy czasu pracy oraz dowodem podczas kontroli. Jednym słowem: bez niej ani rusz! Jednak co w sytuacji, gdy ulegnie ona zniszczeniu lub po prostu zostanie zgubiona?

Podstawowe teorie lokalizacji działalności gospodarczej oraz znaczenie czynnika transportu

Lokalizacja (od łac. locaro - umieścić) oznacza umiejscowienie danej działalności w konkretnym miejscu. Działalność ludzi i podmiotów gospodarczych odbywa się w określonym miejscu - jest w tym miejscu zlokalizowana. Pojęcie lokalizacji jest często wykorzystywane w naukach ekonomicznych i traktowane jest jako procedura wyboru miejsca do prowadzenia określonej działalności gospodarczej.

Logistyczne aspekty segmentacji rynku usług lotniczych w warunkach narastającej konkurencji

Wprowadzenie zasad logistyki w proces realizacji strategicznych działań pasażerskich przewoźników lotniczych wymaga nie tylko zidentyfikowania uwarunkowań, determinant oraz skutków decydujących o wyborze odpowiedniego modelu segmentacji, lecz przede wszystkim skonstruowania łańcucha efektywnych powiązań i zależności.

Subskrybuj to źródło RSS