Rosną przewozy, ale branża lotnicza nadal w kryzysie
Z Arturem Tomasikiem, prezesem lotniska w Pyrzowicach, rozmawia Janusz Mincewicz.
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
Z Arturem Tomasikiem, prezesem lotniska w Pyrzowicach, rozmawia Janusz Mincewicz.
W wielu opracowaniach teoretycznych pojęcie milk run-u pojawia się w kontekście obniżenia poziomu zapasów i zwiększenia płynności dostaw. Oczywiście powyższe jest prawdą, ale nie obejmuje czynnika, dla każdego przedsiębiorstwa najważniejszego - to rozwiązanie, poza wspomnianymi zaletami, może przynosić natychmiastowy, łatwo policzalny i całkiem pokaźny profit. Poniżej przedstawię podstawowe założenia wraz z omówieniem poszczególnych aspektów na konkretnym przykładzie.
W artykule został opisany proces transportu nienormatywnego w wybranej firmie logistycznej na przykładzie przewozu transformatora. Obecnie wciąż występuje wiele problemów związanych z transportem ładunków ponadnormatywnych, a najpopularniejszą gałęzią transportu wykorzystywaną do przewozu tego typu ładunków jest transport drogowy, borykający się z szeregiem problemów. W Polsce nie ma obecnie łatwo dostępnych informacji dotyczących przeszkód występujących na poszczególnych odcinkach dróg. Nie istnieją szczegółowe instrukcje dotyczące prawidłowego mocowania ładunków w transporcie drogowym, podczas gdy na przykład w Niemczech istnieją szczegółowe normy branżowe dotyczące mocowania ładunków w transporcie i są one bezwzględnie egzekwowane.
Przy wysyłce towarów każda ze stron kontraktu handlowego powinna wziąć na siebie odpowiedzialność co do poszczególnych etapów transportu towaru. Poczynając od instytucji nadawcy na liście przewozowym, poprzez stawienie się kierowcy w urzędzie otwarcia i zamknięcia procedury, aż po urząd celny przekroczenia granicy. Wszystkie elementy muszą być spójne i zachowywać ciągłość zdarzeń. W przeciwnym wypadku należy spodziewać się sankcji karnych o niedopełnienie obowiązków prawnych.
Chcąc lepiej zrozumieć, jak przebierają poszczególne etapy pracy w terminalu przeładunkowym, DACHSER połączył siły ze start-upem MotionMiners, pomagającym firmom w przeprowadzaniu analiz wydajności i ergonomii służącym optymalizacji procesów. Nowa metoda doskonalenia jakości, która przyczynia się do poprawy ergonomii pracy, została przetestowana w pięciu oddziałach.
Rozmowa z dr. inż. Marcinem Gawrońskim, prezesem Fundacji Miasta Przyszłości, członkiem Zarządu w Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego i dyrektorem Działu Budownictwa Ekologicznego w Sweco Polska.
Rozwój połączeń intermodalnych na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku oraz korytarza Bałtyk – Adriatyk stwarza wiele nowych możliwości dla deweloperów magazynowych. Intensywne prace przy modernizacji linii kolejowych trwają m.in. w Małaszewiczach, Bydgoszczy oraz na Pomorzu.
E-commerce rozkwita. W kolejnych latach będziemy wspominać rok 2020 jako przełomowy, gdyż ostatnie miesiące były niewątpliwie trudne dla gospodarki zarówno globalnej, jak i europejskiej. Sektory handlu internetowego i powierzchni magazynowych przeżywają boom, odnotowując dynamiczne przyspieszenie tempa wzrostu, głównie w związku z kryzysem spowodowanym przez pandemię Covid-19.
Dla wszystkich entuzjastów rowerów towarowych, zainteresowanych ich włączeniem do logistyki miejskiej na szeroką skalę, z pewnością najważniejszą informacją jest to, że w grudniu 2020 roku znaczenie tych środków transportu zostało docenione przez Unię Europejską.
Branża transportowa poważnie ucierpiała w wyniku pandemii koronawirusa. W 2020 roku kierowcy tracili pracę częściej niż pracownicy innych sektorów. Sytuacja nieco się jednak ustabilizowała i w marcu 2021 roku zapotrzebowanie na usługi przewozowe było już o 40% większe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - wynika z raportu Oferteo.pl. Najpopularniejsze kierunki eksportu z Polski to Niemcy, Wielka Brytania, Holandia i Francja.