Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka morska

Rozwój logistyki spowodował między innymi zmiany w organizacji portów morskich. Pierwotnie logistyka oznaczała fizyczną sieć transportu i dystrybucji towarów. Obecnie jest to optymalizacja wszystkich działań zapewniających dostawę towarów za pośrednictwem łańcucha transportowego od nadawcy do odbiorcy.

Organizacja procesów dystrybucji w działalności przedsiębiorstw

Dystrybucja jest jednym z najważniejszych ogniw w łańcuchu logistycznym, które ma za zadanie udostępnienie produktu w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom oraz oczekiwaniom nabywców. Istotny jest także jej wpływ na wielkość sprzedaży, poziom obsługi klienta oraz wyniki finansowe.

Perspektywy rozwoju transportu intermodalnego w Polsce

W literaturze można spotkać różne definicje transportu intermodalnego. Wiele definicji odwołuje się do dokument pod tytułem "Terminology on combined transport" (z 2001 roku) powstałego z inicjatywy Europejskiej Konferencji Ministrów Transportu, przy pomocy Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ oraz Komisji Europejskiej.

Możliwe obszary doskonalenia procesów logistycznych z wykorzystaniem rozwiązań Kaizen

Podstawowym kryterium funkcjonowania logistyki produkcji w każdym przedsiębiorstwie przemysłowym jest przede wszystkim sprawne i efektywne zarządzanie bazą surowcową, co wiąże się z harmonijnym przepływem strumieni materiałowych i informacyjnych oraz gwarantuje ciągłość procesu produkcji. Wzrastająca konkurencja rynkowa wymusza reorganizację działań w wielu obszarach funkcjonalnych firmy, w tym również w logistyce produkcji.

Modelowanie optymalnej wielkości zamówienia

W fazie zaopatrzeniowej procesów logistycznych w przedsiębiorstwie są nieustannie tworzone zapasy surowców, materiałów, podzespołów itp. Przez zapasy rozumiemy niezagospodarowane dobra rzeczowe, utrzymywane przez przedsiębiorstwo, celem użycia w przyszłości. Występują zwykle w formie surowców, półproduktów, części używanych w procesie produkcyjnym lub wyrobów gotowych i stanowią jedną z głównych pozycji aktywów obrotowych przedsiębiorstwa.

Deepwater Container Terminal w Gdańsku w globalnych łańcuchach dostaw

Globalizacja gospodarki światowej stała się jednym z czynników stymulujących rozwój globalnych łańcuchów dostaw. Stały wzrost importu towarów państw europejskich i USA z Chin i innych krajów azjatyckich jak Korea Południowa, Tajwan, Japonia, Singapur, a w ostatnim okresie również Indie, spowodowały zmiany w strukturze towarowej i geograficznej handlu światowego.

Usługi wartości dodanej jako element koncepcji logistycznej portu morskiego

Użyteczną miarą wartości świadczonych w portach morskich usług logistycznych jest wartość dodana brutto (WDB). Głównym czynnikiem określającym rozmiary wartości dodanej usług portowych jest rodzaj przeładowywanych ładunków. W zależności od rodzaju przeładowywanych ładunków, w porcie tworzy się zróżnicowany potencjał dla rozwoju usług wartości dodanej (ang. value added services, VAS).

Logistyka zwrotna jako istotny element makrologistyki poziomu lokalnego na przykładzie wybranych gmin Dolnego Śląska - cz. 1

Logistyka zwrotna jako istotny element makrologistyki poziomu lokalnego na przykładzie wybranych gmin Dolnego Śląska - cz. 2

Artykuł przedstawia analizę porównawczą systemów logistyki zwrotnej na przykładzie: gminy miejskiej, gminy miejsko-wiejskiej oraz gminy wiejskiej. Zestawiono w nim podstawowe zadania gmin w obszarach ich odpowiedzialności. Szczególny nacisk położono na możliwość zastosowania zrównoważonej logistyki w aspekcie praktycznego zastosowania systemów logistyki zwrotnej w systemach makrologistycznych, jakie tworzą samorządy lokalne na poziomie gminy. Szczególną uwagę zwrócono na koncepcję logistyki zwrotnej, jako istotnego elementu systemu makrologistycznego gminy.

Porównanie organizacji komunikacji miejskiej w wybranych miastach świata i Polski

Transport miejski, nazywany także komunikacją miejską służy przemieszczeniom osób na terenach zurbanizowanych w miastach. W praktyce gospodarczej pojęcie transport miejski można definiować jako regularny, publiczny transport zbiorowy wykonywany na zlecenie samorządowego organizatora transportu. Organizator komunikacji miejskiej podejmuje dużo szersze działania niż organizacja samego procesu przewożenia pasażerów. Zajmuje się on także m.in. obsługą taboru, zarządzaniem infrastrukturą, udostępnianiem informacji pasażerskiej itp.

Subskrybuj to źródło RSS