Zaloguj się

WIEDZA

Symulacja logistycznego systemu produkcji z wykorzystaniem pakietu Dosimis-3 - cz. 1

Symulacja logistycznego systemu produkcji z wykorzystaniem pakietu Dosimis-3 - cz. 2

Produkcja hutnicza obejmuje procesy wytopu oraz przetwarzania metali i ich stopów na różnorodne wyroby walcowane. Niemal połowę stalowych wyrobów walcowanych na gorąco na świecie stanowią wyroby płaskie, to jest blachy i taśmy, a część tej produkcji jest dalej przetwarzana w procesie walcowania na zimno.

Wybrane aspekty partnerstwa strategicznego w transporcie - cz. 2

Wybrane aspekty partnerstwa strategicznego w transporcie - cz. 1

W sytuacji, kiedy strony kontraktu już współpracują, poza wymienionymi wyżej wymiarami, w ocenie siły przetargowej kooperantów można także wykorzystać dane, które zostały zgromadzone w trakcie trwania dotychczasowej współpracy, a mianowicie: wzajemne udziały w obrocie lub zysku firm i ich dynamika oraz ocena ogólnej jakości współpracy między operatorem a przewoźnikiem. Informacja o wzajemnych udziałach w obrocie sprzyja uzyskaniu odpowiedzi na pytanie dotyczące udziału przewoźnika w obrotach operatora i odwrotnie - za jaki procent obrotów przewoźnika odpowiedzialny jest operator.

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 1

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 2

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 3

Kryzys systemu - "produkcja na magazyn"
Współczesny system produkcyjny w przemyśle motoryzacyjnym krajów europejskich i amerykańskich bazuje na wytwarzaniu dużej liczby pojazdów na podstawie prognoz dotyczących ich zbytu.

Śródlądowy transport wodny w Polsce w świetle europejskiej polityki transportowej

Po latach zaniedbań infrastruktury transportowej w Polsce, w tym śródlądowych dróg wodnych, dzięki polityce transportowej UE powstała szansa na przywrócenie drogom wodnym ich parametrów, a żegludze śródlądowej pozycji, która umożliwiłaby łagodzenie dotychczasowych negatywnych skutków rozwoju transportu, przejawiającego się wyraźną dominacją transportu samochodowego - zarówno w przewozach ładunków, jak i pasażerów.

Rozkład władzy w łańcuchach dostaw

Rozkład władzy to zdolność wywierania wpływu na zachowania innych i w wypadku organizacji może pochodzić z wielu różnych źródeł. W literaturze z dziedziny zarządzania strategicznego najwięcej uwagi poświęca się wpływowi rozkładu władzy na relacje międzyorganizacyjne. Wielu autorów (Salancik, Porter, Kay, Chandler, Schelling) podkreśla, że dla zrozumienia interakcji między firmami najważniejsze jest dokładne rozpoznanie charakteryzującego ich związek układu sił.

Szacowanie ryzyka w logistycznym procesie transportu - cz. 1

Szacowanie ryzyka w logistycznym procesie transportu - cz. 2

W Polsce badania nad zarządzaniem ryzykiem, rozpoczęte stosunkowo niedawno, cechuje niewielka liczba opracowań w ramach dwóch nurtów:
- zarządzania ryzykiem spekulatywnym (ze szczególnym uwzględnieniem aspektów organizacyjnych zarządzania przedsięwzięciami zwiększonego ryzyka);
- zarządzania ryzykiem czystym (koncentrującego się na dostępnych metodach manipulowania ryzykiem i ich zastosowaniach).

Beer Game - praktyczne refleksje o grze logistycznej w dydaktyce

Standardom dydaktycznym w zakresie logistyki daleko dziś jeszcze do miana ukształtowanych. Sytuacja taka jest nie lada wyzwaniem dla nauczających, ale zawiera też w sobie pewien pozytywny potencjał. Pobudza przecież refleksję o dydaktyce logistyki znajdującej się nadal in statu nascendi, a zatem podgrzewa dyskurs o kształtujących się wizjach nauczania w ramach tego kierunku.

Subskrybuj to źródło RSS