Zaloguj się

WIEDZA

Problemy przeciążenia w transporcie kołowym kontenerów

Początki konteneryzowania ładunków w transporcie miały miejsce w USA i przypadły na lata, kiedy wąskim gardłem przewozów międzynarodowych stały się punkty przeładunkowe. W latach sześćdziesiątych XX wieku wraz ze wzrostem koniunktury gospodarczej, rosła ilość towarów będących przedmiotem handlu zagranicznego.

Kryteria i zasady wyboru trasy przewozu materiałów niebezpiecznych według międzynarodowej konwencji przewozu drogowego towarów i ładunków niebezpiecznych (ADR)

Jednym z głównych obszarów zagrażających bezpieczeństwu ludzi i środowiska są zdarzenia wynikające z niedoskonałości postępu cywilizacyjnego. W następstwie tych zagrożeń mamy do czynienia z coraz to nowymi rodzajami katastrof i awarii.

Centra logistyczne a realizacja koncepcji "port-centric logistics"

Mając na uwadze współczesne miejsca lokalizacji produkcji oraz kierunki przewozu towarów w ujęciu globalnym, w rozważaniach Białej Księgi z 2011 r. pt. Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu - dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu, formułuje się szereg sugestii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie obsługi ładunków przewożonych w relacjach dalekich.

Wykorzystanie technologii RFID w transporcie lądowym

Jednym z najważniejszych zasobów w dzisiejszych czasach jest informacja, odgrywająca kluczową rolę w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa. Dzięki niej możliwe jest efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem. Aby móc wykorzystać zgromadzone dane, trzeba je najpierw pozyskać w sposób szybki z zapewnieniem należytej jakości.

Wdrażanie systemu zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw - wybrane zagadnienia

System zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw należy do stosunkowo "młodej" grupy systemów zarządzania. Może być on wdrażany zarówno w małych przedsiębiorstwach jak i korporacjach międzynarodowych. Jego zastosowanie jest możliwe wszędzie tam gdzie przede wszystkim wymagania kontrahentów oraz złożoność procesów operacyjnych regulują potrzebę wdrożenia odpowiednich mechanizmów bezpieczeństwa systemu dostaw.

Uwarunkowania prawne bezpieczeństwa transportu materiałów niebezpiecznych

Patrząc na współczesny obraz świata możemy dojść do wniosku, iż usługi transportowe są zjawiskiem trwale związanym z życiem człowieka. Z roku na rok wzrasta liczba ładunków drogowych, a w tym materiałów niebezpiecznych, które stwarzają zwiększone zagrożenie bezpieczeństwa na drogach.

Outsourcing w logistyce morskiej

Logistyka morska jest relatywnie nowym i rozwijającym się obszarem aplikacyjnym logistyki w odniesieniu do lądowo-morskich łańcuchów dostaw z ich uwarunkowaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Celem opracowania jest przedstawienie możliwości wykorzystania outsourcingu w rozwiązywaniu problemów logistyki morskiej i morskiego operatora logistycznego.

Internalizacja kosztów zewnętrznych transportu drogowego w polityce UE

Handel i transport dzisiejszej Unii Europejskiej oparte są na transporcie drogowym. Charakter geograficzny kontynentu, a w szczególności jego stosunkowo niewielkie rozmiary predysponują transport drogowy. Również charakter techniczny i technologiczny dają mu, w obsłudze handlu wewnętrznego Unii Europejskiej, znaczną przewagę nad innymi gałęziami transportu.

Subskrybuj to źródło RSS