Zaloguj się

WIEDZA

Komputerowa symulacja układów drogowych w logistyce miast

Warunkiem zachowania konkurencyjności obszarów miejskich od dawien dawna jest odpowiednia jakość związana z realizacją potrzeb przewozowych. Kongestia transportowa nie jest zjawiskiem specyficznym jedynie dla współczesnych miast. Zatory komunikacyjne były cechą charakterystyczną centrum Londynu na długo przed wynalezieniem samochodu, a w Rzymie na długo przed powstaniem Londynu.

Identyfikacja procedur, dokumentów i ich wystawców w e-administracji według globalnych standardów

Na co dzień firmy, instytucje oraz osoby prywatne realizują wiele procedur administracyjnych wnioskując, ubiegając się o określone zaświadczenia, uprawnienia, potwierdzenia itd. Procedury administracyjne realizowane są albo centralnie - przez instytucję typu ministerstwo, albo regionalnie - przez wiele instytucji tego samego szczebla na przykład wojewódzkiego lub gminnego, albo przez tak zwane instytucje branżowe, które mogą być centralnymi lub mieć swoje odziały czy filie.

Monolityczna metoda wyboru dostawców i środków transportu dla łańcuchów dostaw

Problematyka, dotycząca funkcjonowania łańcuchów dostaw, obejmuje m. in. organizację procesów produkcyjnych w poszczególnych przedsiębiorstwach, sterowanie przepływem produktów, informacji, środków finansowych pomiędzy ogniwami łańcucha a także obsługę magazynów i zapasów. Efektywne funkcjonowanie łańcucha dostaw jest uzależnione również od odpowiedniego doboru dostawców oraz środków transportu, służących realizacji poszczególnych dostaw.

Potrzeba tworzenia nowych paradygmatów w naukach o zarządzaniu - implikacje dla zarządzania łańcuchami dostaw - cz. 2

Celem artykułu jest dokonanie prezentacji wybranych teorii z zakresu ekonomii i zarządzania pod kątem ich przydatności do rozważań na temat wpływu nowych obszarów w zarządzaniu na potrzebę tworzenia nowego paradygmatu w naukach o zarządzaniu. W części pierwszej przedstawiono ogólne założenia paradygmatów w naukach o zarządzaniu oraz przedstawiono przydatność teorii zasobowej do wyjaśnienia potrzeby tworzenia nowych paradygmatów w naukach o zarządzaniu. Kolejnymi koncepcjami i teoriami poddanymi analizie są: istota podejścia sieciowego oraz teoria dominacji.

Potrzeba tworzenia nowych paradygmatów w naukach o zarządzaniu - implikacje dla zarządzania łańcuchami dostaw - cz. 1

Celem artykułu jest dokonanie prezentacji wybranych teorii z zakresu ekonomii i zarządzania pod kątem ich przydatności do rozważań na temat wpływu nowych obszarów w zarządzaniu na potrzebę tworzenia nowego paradygmatu w naukach o zarządzaniu oraz próby odpowiedzi na następujące pytania:

Rola koncepcji zarządzania ryzykiem i zarządzania ciągłością działania w kształtowaniu adaptacyjnych łańcuchów dostaw

Problematyka ryzyka coraz częściej staje się przedmiotem rozważań prowadzonych zarówno w praktyce gospodarczej jak i na płaszczyźnie naukowej. Przyczynami tego typu sytuacji są obserwowane w XXI wieku gwałtownie rozchodzące się wzdłuż łańcuchów dostaw zakłócenia.

Polskie porty morskie - prywatyzacja, inwestycje i dywersyfikacja usług

Wzrost liczby kontenerów i masy towarów jest wynikiem aktywnego marketingu sprywatyzowanych terminali kontenerowych. Dzięki temu wystąpiło zwiększenie podaży zarówno drobnicy, jak i ładunków masowych: w Gdańsku przekroczono 30 mln t, terminale zespołu Szczecin-Świnoujście zbliżyły się do 23 mln t, a w Gdyni znacznie przekroczyły 17,7 mln t. Szacunkowa wartość ładunków przemieszczanych przez polskie porty zbliżyła się do 500 mld zł.

Subskrybuj to źródło RSS