Zaloguj się

WIEDZA

Ekonomiczne i ekologiczne aspekty stosowania systemów zamkniętych w logistyce

Rozwój teorii logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw odbywał się przy założeniu, że przepływy fizyczne dóbr i usług zachodzą w środowisku systemów otwartych. Takie klasyczne ujęcie filarów logistyki miało swoje uzasadnienie w modelu gospodarowania, który był określany jako "liniowy". Jednakże pojawiające się ograniczenia popytowo-podażowe rozpoczęły poszukiwania innego "alternatywnego" modelu dla procesów logistycznych. Uwaga została zwrócona na systemy zamknięte, które występują powszechnie w środowisku naturalnym. Można uznać, że systemy zamknięte i koncepcja zarządzania zamkniętą pętlą łańcucha dostaw (CLSC) wyznaczają obecnie strategiczny kierunek rozwoju logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw.

Logistyka w szpitalach. Znaki identyfikacyjne jako element systemu obiegu informacji

Logistyka w ochronie zdrowia jest dziedziną, która nie jest bezpośrednio widoczna dla pacjenta, ale w istotny sposób wpływa na jakość świadczonych usług zdrowotnych. Poprzez tak istotny element jak jakość usług, logistyka stała się ważnym ogniwem w całym łańcuchu funkcjonowania placówek ochrony zdrowia. Cały proces logistyczny nie ma tylko charakteru medycznego, co powoduje zaangażowanie w niego kadry zarządzającej, szczególnie w obszarach ekonomicznym, administracyjnym, prawnym czy technicznym. Odpowiednie kompetencje osób zarządzających, które pozwolą na efektywne powiązanie wszystkich wymienionych obszarów, pozwalają na osiągnięcie wysokiej jakości świadczonych usług.

Elektroniczna recepta transgraniczna. Science-fiction czy niedaleka rzeczywistość?

Z uwagi na coraz większą mobilność Europejczyków, liczne podróże i częste zmiany miejsca pobytu, kluczowego nowego wymiaru nabrało świadczenie usług medycznych w ujęciu transgranicznym, w tym możliwość wystawiania i realizacji recept przez pacjentów za granicą. Kwestie z tym związane są uregulowane prawnie i umożliwiają wystawianie recept w postaci papierowej. Wśród przedstawicieli branży ochrony zdrowia na poziomie Unii Europejskiej zarysowuje się dążenie do wypracowania rozwiązania w zakresie elektronizacji tej procedury.

Koncepcja klastra w logistyce humanitarnej

Przedsiębiorstwa i usługodawcy logistyczni swoją działalność realizują w ramach łańcuchów dostaw, które we współczesnej gospodarce charakteryzują się niezwykłą złożonością, dużym stopniem skomplikowania i funkcjonowaniem w ciągle zmieniającym się otoczeniu. Dlatego bardzo często poszczególni uczestnicy łańcucha dostaw, niezależnie od poziomu ich niezależności, łączą się w sposób samorzutny i niesformalizowany w różne formy organizacyjne, w celu podejmowania wspólnych działań, z których jedna nosi nazwę klastra.

Ocena dostawców sektora TSL w ramach CSR w warunkach niepewności

Proces wyboru dostawcy jest jednym z najważniejszych aspektów prawidłowego i sprawnego działania przedsiębiorstwa i jego współpracy z potencjalnymi dostawcami w łańcuchu dostaw. Istotnym elementem współpracy między przedsiębiorstwem i dostawcą jest społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR - Corporate Social Responsibility).

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w działalności przedsiębiorstw branży TSL w Polsce

Obserwowane w ostatnich latach tendencje do kierowania uwagi w stronę działań w zakresie odpowiedzialnego biznesu i jego wpływu na otoczenie powodują konieczność stosowania metod i narzędzi niezbędnych do zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR).

Czy jesteś gotowy na SaaS?

Według analizy Gartner Inc. z 2016 roku*, światowe wydatki związane z chmurą obliczeniową przekroczą w latach 2016 - 2020 kwotę biliona dolarów. Oznacza to, że niewątpliwie zbliża się moment, w którym używanie aplikacji w chmurze stanie się równie powszechne jak samo korzystanie z internetu.

Model oceny ryzyka w działalności firmy logistycznej - uwagi metodyczne

Logistyka w ciągu ostatnich 20 lat stała się bardzo rozbudowaną dziedziną działalności ludzkiej oraz rozległą dziedziną wiedzy. Obejmuje ona bowiem nie tylko zaopatrzenie i dystrybucję, ale także procesy produkcyjne i usługowe, transport, informację, zwroty, recykling itd. W wyniku tego zawód "logistyk" przekształcił się z uniwersalnego w wysoko wyspecjalizowany, wymagający konkretnej i precyzyjnej wiedzy oraz takich samych umiejętności i kompetencji społecznych.

Analiza technicznych i organizacyjnych środków bezpieczeństwa informacji na przykładzie przedsiębiorstwa logistycznego

Logistyka w swojej istocie trudni się planowaniem, realizowaniem oraz kontrolowaniem sprawnego i efektywnego pod względem ekonomicznym przepływu surowców, materiałów, wyrobów gotowych, a także odpowiedniej informacji z punktu pochodzenia do punktu konsumpcji w celu zaspokojenia potrzeb odbiorców.

Jak firmy logistyczne wspierają branżę automotive?

Motoryzacja jest jedną z dziedzin przemysłu, która ma największy udział we wzroście polskiego PKB oraz eksportu. W I kwartale 2017 r. wyprodukowano 125,9 tys. aut osobowych. Gdyby rynek automotive był niezależną gospodarką, zająłby 6. miejsce w rankingu największych państw globu. Patrząc na prężny rozwój tej branży, trzeba postawić dwa pytania: jak firmy logistyczne wspierają branżę motoryzacyjną? Oraz na co powinna zwrócić uwagę firma z branży automotive, która wybiera do współpracy operatora logistycznego?

Subskrybuj to źródło RSS