Zaloguj się

WIEDZA

Sezonowość w e-commerce i skalowanie sprzedaży

Rosnąca konkurencja w handlu internetowym sprawia, że sklepy online muszą działać coraz szybciej i bardziej elastycznie. Z jednej strony konsumenci kupują w sieci częściej niż kiedykolwiek wcześniej, z drugiej – sezonowe skoki sprzedaży i rotacja pracowników stają się poważnym wyzwaniem dla utrzymania ciągłości biznesu. Dla sklepów internetowych oznacza to konieczność elastycznego skalowania zasobów. Coraz większą rolę w tym procesie odgrywają freelancerzy, którzy stają się integralną częścią ekosystemu e-commerce, wspierając firmy w momentach największego obciążenia operacyjnego i pomagając im utrzymać tempo wzrostu w zmiennych warunkach rynkowych.

Śledzenie recyklingu w czasie rzeczywistym

Zebra Technologies Corporation, globalny lider w cyfryzacji i automatyzacji przepływów pracy w celu zapewnienia inteligentnych operacji, ogłosiła dziś, że firma Polytag – czołowy dostawca zaawansowanych rozwiązań w zakresie kodów QR oraz technologii UV tag and trace dla gospodarki obiegu zamkniętego – wykorzystuje bibliotekę Zebra Aurora Vision Library. Rozwiązanie to umożliwia organizacjom podejmowanie konkretnych działań na rzecz odpowiedzialności środowiskowej i realizacji celów gospodarki obiegu zamkniętego.

Wyzwania dla bezpieczeństwa logistyki w szczycie sezonu

Szczyt sezonowy – od Black Friday i Cyber Monday po Święta Bożego Narodzenia – stawia przed właścicielami parków magazynowych i operatorami logistycznymi wyzwania operacyjne, ale też te związane z bezpieczeństwem. Są to obszary, które mają bezpośredni wpływ na stabilność biznesową. Sektor magazynowania jest najszybciej rosnącym podsektorem w Polsce, notując wzrost przychodów w tempie 19 proc. rocznie w latach 2015–2020[1]. Na koniec trzeciego kwartału 2024 roku, całkowite zasoby powierzchni magazynowej w kraju osiągnęły 33,5 mln m kw.

Salony Mercedes-Benz Van ProCenter – tu spotkasz swoją gwiazdę

Jakość premium, wpisana w trójramienną gwiazdę, to nie tylko samochody, ale i wszystkie usługi, które ich dotyczą. W Van ProCenter – wyspecjalizowanych salonach sprzedaży i obsługi klientów samochodów dostawczych marki Mercedes-Benz – wszystko zostało zaprojektowane tak, by klient mógł doświadczyć ich z najlepszej strony na każdym kroku.

Elastyczna automatyzacja: przewaga konkurencyjna w każdej sytuacji

Niezależnie od tego, czy firmy mierzą się z niespodziewanymi zakłóceniami, czy rozszerzają działalność na globalną skalę, nie mogą czekać miesiącami lub latami na wdrożenie automatyzacji. Aby sprostać presji czasu, szybkość i elastyczność są kluczowe. Widać to również na rynku krajowym, gdy logistyką wstrząsają nagłe zdarzenia, ale też przy ekspansji i powiększaniu powierzchni magazynowej przedsiębiorstw.

Inwestycje logistyczne, które zmieniają świat na lepsze

Jako największy operator logistyczny świata DSV – Global Transport and Logistics, przywiązuje dużą wagę do zapewniania zrównoważonych i odpowiedzialnych praktyk biznesowych wszędzie tam, gdzie prowadzi działalność. Firma podsumowuje najważniejsze inwestycje w obszarze modernizacji obiektów magazynowych w Polsce, które przybliżają ją do osiągnięcia celu, jakim jest dekarbonizacja łańcucha wartości i realizacja celów zrównoważonego rozwoju.

Cyfrowa transformacja w logistyce - konieczność czy wybór?

Branża logistyczna stoi dziś przed wyjątkowo trudnymi wyzwaniami. Rosnące oczekiwania klientów, globalne zakłócenia w łańcuchach dostaw, presja na skracanie czasu dostaw oraz optymalizację kosztów sprawiają, że dotychczasowe modele działania stają się niewystarczające. Firmy transportowe, spedycyjne i magazynowe muszą dodatkowo sprostać wymogom związanym z cyberbezpieczeństwem, regulacjami prawnymi czy redukcją emisji CO₂ w ramach realizowanych przez firmy strategii ESG. W tym kontekście cyfrowa transformacja przestaje być opcją, a staje się warunkiem utrzymania konkurencyjności.

Personalizacja w logistyce e-commerce – case study FM Logistic i Lindt

Personalizacja produktów coraz częściej wykracza poza branżę odzieżową, jubilerską czy kosmetyczną. Trend dynamicznie rozwija się również w sektorze spożywczym, w którym konsumenci oczekują możliwości tworzenia produktów dopasowanych do indywidualnych preferencji. To wymagające wyzwanie dla producentów, ale też ogromna szansa na budowanie lojalności i wyróżnianie się na rynku. Współpraca FM Logistic z marką Lindt pokazuje, jak precyzyjnie zaprojektowane procesy logistyczne mogą wspierać producenta w realizacji rosnących oczekiwań konsumentów.

Subskrybuj to źródło RSS