Zaloguj się

WIEDZA

Przyszłość jest teraz: w jaki sposób magazyny adaptują się do rosnących wymagań rynku?

Rozwój technologii bez dwóch zdań wpływa już dzisiaj na wszystkie sektory gospodarki. Jeśli chodzi o logistykę, zastosowanie automatyzacji w systemach magazynowych i cyfryzacja w zarządzaniu stanowią kluczowe kierunki, które będą ją kształtować w najbliższej przyszłości. Magazyn przyszłości zintensyfikuje cyfryzację łańcucha dostaw, co poprawi koordynację jego poszczególnych faz, zwiększając tym samym elastyczność i umożliwiając lepsze zarządzanie wahaniami popytu. Co tak naprawdę kryje się pod pojęciem “magazynu przyszłości”?

Nowoczesne drukarki wspierają branżę kurierską

Branża logistyczna zmaga się w ostatnich latach z dużymi trudnościami, do których przede wszystkim należą: drastyczny wzrost cen materiałów opakowaniowych, paliwa i usług, zmiany przepisów prawnych w ramach Pakietu Mobilności, rosnące wymagania w sferze ekologicznej oraz zmieniające się trendy konsumenckie związane bezpośrednio z gwałtownym rozwojem e-commerce. W dzisiejszym świecie, by utrzymać się na rynku, firmy kurierskie stają w obliczu wyzwań związanych z poszukiwaniem oszczędności i rozwiązań w ramach zrównoważonego rozwoju przy jednoczesnej konieczności zwiększania wolumenu obsłużonych przesyłek. Wzrost kosztów i wolumenu przesyłek, który wynika m.in. z aktualnej sytuacji geopolitycznej i dynamicznego rozwoju e-commerce oraz rosnących oczekiwań klientów w zakresie szybkości dostawy sprawia, że oczywista wydaje się konieczność inwestycji w nowoczesne technologie zarówno w ramach zarządzania flotą pojazdów, magazynowania, jak i procesu przygotowania przesyłek do wysyłki.

Cyberbezpieczeństwo w TSL to priorytet

Branża TSL jest sektorem infrastruktury krytycznej o kluczowym znaczeniu dla gospodarki i bezpieczeństwa międzynarodowego. Choć nowoczesne technologie pomogły w automatyzacji i optymalizacji operacji transportowych, równocześnie zwiększyły jego podatność na cyberataki. Cyberprzestępcy atakują sektor transportu ze względu na skalę jego powiązań, zależności od technologii i cennych danych, które przechowuje.

Kiedy kara umowna za przeładunek jest skuteczna?

Zlecenia transportowe bywają naszpikowane karami umownymi, których nakładanie nie zawsze jest uzasadnione. Jednym z argumentów może być fakt, że niektóre dodatkowe obowiązki wyznaczone w umowie są niemożliwe do spełnienia. Właśnie ta przesłanka stała się podstawą rozstrzygnięcia w postaci wyroku podważającego skuteczność kary umownej za przeładunek. 

Czy dekarbonizacja i ESG są dla logistyki błękitnym oceanem?

Nawet 15% przychodów pochodzących z globalnej logistyki może za 6 lat należeć do zielonych operatorów, co oznacza rynek usług o wartości 350 mld dol. Firmy odczuwają jednak obciążenie generowane przez kosztowne strategie dekarbonizacyjne i ESG. Problemów nie brakuje, ale motywacja do kontynuowania zrównoważonego kierunku pozostaje wysoka.

Cross-dock i wyzwania transportowe

Rosnące zainteresowanie transportem drobnicowym i chęć dystrybucji towarów do wielu destynacji, sprawiają, że operatorzy logistyczni coraz mocniej koncentrują się na tworzeniu oferty dedykowanej właśnie tym potrzebom. Rozwiązaniem, które pozwala na optymalizowanie kosztów i prowadzenie sprawnych procesów w transportach drobnicowych są cross-docki, czyli terminale przeładunkowe. Ich rozbudowana sieć to ogromna przewaga operatora.

Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR

W dynamicznie rozwijającej się branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka), kluczowym wyzwaniem jest nieustająca gotowość do przewozu nawet najbardziej wymagających ładunków. Wśród nich znajdują się te realizowane zgodnie z regulacjami ADR (Accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par route), obejmujące materiały niebezpieczne takie jak substancje chemiczne, paliwa, materiały radioaktywne i inne.

Subskrybuj to źródło RSS