Zaloguj się

WIEDZA

Czy dekarbonizacja i ESG są dla logistyki błękitnym oceanem?

Nawet 15% przychodów pochodzących z globalnej logistyki może za 6 lat należeć do zielonych operatorów, co oznacza rynek usług o wartości 350 mld dol. Firmy odczuwają jednak obciążenie generowane przez kosztowne strategie dekarbonizacyjne i ESG. Problemów nie brakuje, ale motywacja do kontynuowania zrównoważonego kierunku pozostaje wysoka.

Cross-dock i wyzwania transportowe

Rosnące zainteresowanie transportem drobnicowym i chęć dystrybucji towarów do wielu destynacji, sprawiają, że operatorzy logistyczni coraz mocniej koncentrują się na tworzeniu oferty dedykowanej właśnie tym potrzebom. Rozwiązaniem, które pozwala na optymalizowanie kosztów i prowadzenie sprawnych procesów w transportach drobnicowych są cross-docki, czyli terminale przeładunkowe. Ich rozbudowana sieć to ogromna przewaga operatora.

Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR

W dynamicznie rozwijającej się branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka), kluczowym wyzwaniem jest nieustająca gotowość do przewozu nawet najbardziej wymagających ładunków. Wśród nich znajdują się te realizowane zgodnie z regulacjami ADR (Accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par route), obejmujące materiały niebezpieczne takie jak substancje chemiczne, paliwa, materiały radioaktywne i inne.

Co nas czeka w regulacjach eMobility w 2024 roku?

Nadchodzące zmiany prawne w zakresie eMobility przyniosą w Polsce potrzebę szybkiej elektryfikacji parkingów. Przewodnik po wybranych zagadnieniach dotyczących obowiązujących i przyszłych regulacji w obszarze elektromobilności powstał we współpracy z zespołem Dekarbonizacji kancelarii prawnej Osborne Clarke oraz firmą doradztwa podatkowego MDDP. Jest on kierowany do właścicieli i zarządców nieruchomości komercyjnych. Stanowi bazę teoretycznej i praktycznej wiedzy.

ID Logistics o wyzwaniach w branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na wiosenną, i nieprzewidywalność sprzedaży. W organizacji łańcuchów dostaw kluczową rolę odgrywają centra logistyczne, które realizują zamówienia dla różnych kanałów dystrybucji, od e-commerce po sklepy stacjonarne w galeriach i centrach handlowych czy tzw. fashion street. Co jest ważne dla operatorów logistycznych, którzy zarządzają operacjami magazynowymi? Na pytanie odpowiada Rafał Jezierski, Dyrektor Magazynu w ID Logistics, firmie zarządzającej blisko 40 centrami logistycznymi o łącznej powierzchni przekraczającej 1 100 tys. mkw., w tym dla największych graczy branży modowej, w Polsce i na świecie.

Jak odzyskać należności od kontrahenta z Wielkiej Brytanii?

W zakresie eksportu polskich usług do Wielkiej Brytanii, transport towarów znajduje się w ścisłej czołówce, ustępując jedynie turystyce. Jasne jest więc, że wielu przedsiębiorców z branży TSL dostrzega szansę we współpracy z firmami z UK. Relacje biznesowe z zagraniczną firmą są jednak obciążone ryzykiem problemów z odzyskaniem należności, jeśli kontrahent okaże się nierzetelny. Jak sprawnie przeprowadzić windykację partnera z Wielkiej Brytanii?

Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy

Dążenie do dekarbonizacji stawia dziś branżę logistyczną przed nowymi wyzwaniami. Brak infrastruktury, ograniczona przepustowości sieci i zasięg samochodów z napędem elektrycznym czy koszty wdrożenia alternatywnych metod są tematem wielu dyskusji i  poszukiwania optymalnych rozwiązań. W tym kontekście prostą i skuteczną, ale też często niedocenianą, metodą redukcji emisji CO2 w transporcie drogowym jest ekologiczna jazda. A tu kluczowe są umiejętności kierowców i wsparcie ze strony firm transportowych. Jak ekojazdę i wynikające z niej korzyści oceniają sami kierowcy? Swoimi spostrzeżeniami podzielił się Uladzislau Piatrychyts, zwycięzca 11. edycji programu ECO League, organizowanego przez Girtekę, wiodącego europejskiego przewoźnika drogowego, bazującego na cyfryzacji usług.

Czy firmy logistyczne w Polsce są gotowe na raportowanie ESG?

Szacuje się, że ok. 5% firm w Polsce jest przygotowanych do wdrożenia dyrektywy dotyczącej raportów ESG. Na ten moment nie jest to jeszcze konieczność, ale wiele firm działających międzynarodowo oczekuje od swoich kooperantów przygotowania i prezentowania takiego raportu.  Zadaniem takich raportów jest prezentowanie jak wygląda oszczędność energetyczna firmy, jaki firma zostawia ślad węglowy, jakie codzienne działania podejmuje, by lepiej chronić środowisko.

Subskrybuj to źródło RSS