Zaloguj się

Komentarz tygodnia

Czy biopaliwa są realną szansą na redukcję emisji w przemyśle transportowym? 

We współczesnej walce ze zmianami klimatycznymi branża transportowa znajduje się w krytycznym momencie, jeśli chodzi o innowacje i zrównoważony rozwój. Do tej pory wprowadzanie zmian opłacalnych z komercyjnego punktu widzenia, w obszarach takich jak transport ciężarowy, było trudne. Można jednak zaobserwować pewne postępy. Czy biopaliwa są realną szansą na redukcję emisji w przemyśle transportowym?  Komentarza udziela Thijs Boel, Managing Director Europe w Spring Global Delivery Solutions.

Czy magazyny wciąż dają zarobić?

Ostatnie lata znacząco zmieniły krajobraz rynku nieruchomości w Polsce. Globalne zmiany wywarły duży wpływ na wszystkie jego sektory. Ich dalszy rozwój zdeterminowany jest przez różne czynniki związane z ewolucją gospodarki w skali makro i mikro. Czy w tej sytuacji magazyny nadal sa zyskowne i można na nich zarobic? Komenatarza udziela Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner, CEO w Walter Herz.

Optymalizacja rozwiązań logistycznych i dywersyfikacja dostawców w biznesie e-commerce

W obliczu dynamicznego rozwoju branży e-commerce, satysfakcja klienta staje się priorytetem, a jej osiągnięcie wymaga sprawnie działających procesów produkcyjnych, magazynowych oraz terminowych dostaw. Firmy oferujące szeroką gamę produktów na wielu rynkach muszą szczególnie dbać o te elementy. Jak regularna weryfikacja firmowych procesów i identyfikacja obszarów potencjalnych oszczędności wpływa na strategię działania firmy? Komentarza udziela Anna Kmito, Dyrektor logistyki i zakupów w Domator24, właściciela marek Diablo Chairs i Jan Nowak

Cyberbezpieczeństwo to zabezpieczanie przyszłości logistyki

W erze cyfryzacji logistyki oprogramowanie do zarządzania magazynem stało się kluczowym elementem zapewniającym sprawność operacyjną magazynów i łańcuchów dostaw. Jednak rosnąca zależność od tych systemów niesie ze sobą znaczące ryzyko cybernetyczne. Dlaczego cyberbezpieczeństwo jest krytycznym aspektem zarządzania magazynem i jakie kroki mogą podjąć organizacje, aby zabezpieczyć swoje operacje przed cyfrowymi zagrożeniami? Komentarza udziela Dawid Jarzębowski, Dyrektor IT w Logifact-Systems.

Elektromobilność najlepiej sprawdza się w logistyce miejskiej 

Unijna polityka klimatyczna, Pakiet Fit 55 i dążenie do projektowania zrównoważonych łańcuchów dostaw wyznaczają kierunki rozwoju transportu drogowego. Rośnie znaczenie elektromobilności jako czynnika konkurencyjności, co wymaga od firm modyfikacji strategii i odpowiednich inwestycji. Jak elektromobilność wpływa na działalność operatorów logistycznych i dlaczego najlepiej sprawdza się w logistyce miejskiej? Komentarza udziela Piotr Mroczka, dyrektor transportu, ID Logistics.

Czy inwestycja w automatykę magazynową jest opłacalna?

Z rozwiązań opartych na automatyce korzysta jedynie 37 proc. firm w branży logistycznej. Obawy czy obiekcje związane z automatyką magazynową są zrozumiałe i uzasadnione. Przedsiębiorcy, nauczeni doświadczeniami, o wiele wnikliwiej analizują ryzyko i dłużej myślą, czy warto zdecydować się na inwestycję, która przyniesie zysk dopiero w dłuższej perspektywie. Skąd więc biora się obawy o inwestycje w automatykę magazynową? Czy inwestycja w automatykę magazynową jest opłacalna?Komentarza udziela Mariusz Latos, Director, Strategic Business Unit; Supply.

Gotowi na różne scenariusze w branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na wiosenną, i nieprzewidywalność sprzedaży. W organizacji łańcuchów dostaw kluczową rolę odgrywają centra logistyczne, które realizują zamówienia dla różnych kanałów dystrybucji, od e-commerce po sklepy stacjonarne w galeriach i centrach handlowych czy tzw. fashion street. Co jest ważne dla operatorów logistycznych, którzy zarządzają operacjami magazynowymi? Komentarza udziela Rafał Jezierski, Dyrektor Magazynu w ID Logistics.

Rola ESG w e-commerce. Odpowiedzialność społeczna i ciągłe podnoszenie standardów

E-commerce ma ogromną moc kształtowania rzeczywistości we wszystkich obszarach ESG. Jak wynika z raportu „Odpowiedzialny e-commerce”, ponad połowa kupujących online, wybierając sklep internetowy, bierze pod uwagę to, czy ma do czynienia z firmą odpowiedzialną społecznie. Czy dobre praktyki liderów rodzimego rynku e-commerce z zakresu ESG wpłyną na odpowiedzialną produkcję, dbanie o czyste powietrze i środowisko naturalne oraz racjonalne używanie zasobów? Komentarza udziela Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager, SwipBox Polska.

Subskrybuj to źródło RSS