W trzech kolejnych artykułach z cyklu efektywnych narzędziach elektronicznej gospodarki, usprawniających funkcjonowanie firm, omówiona zostanie między innymi celowość wdrażania etykiety logistycznej oraz znajdą się podpowiedzi, jak taką etykietę wydrukować i z użyciem jakich narzędzi ją wdrożyć.
Sieć transportowa w Hiszpanii
W Hiszpanii znajduje się ponad 5 000 km autostrad oraz 7 000 km dróg ekspresowych. Po wstąpieniu do Unii Europejskiej obserwuje się szybki rozwój sieci drogowej. Za środki unijne budowano autostrady, które zgodnie z kreowaniem przez państwo rozwoju turystki, powstały w pierwszej kolejności na północy kraju u podnóża Pirenejów oraz wzdłuż wybrzeża Morza Śródziemnego na wschodzie.
Homogenizacja danych w łańcuchach dostaw - korzyści z zarządzania przepływem informacji towarzyszących przepływowi dóbr w procesach logistycznych
Referat został zaprezentowany na Polskim Kongresie Logistycznym "Logistics 2004 - Sieci logistyczne na zintegrowanym rynku europejskim". Poznań 19-21 maja 2004 r.
Między teorią a praktyką zarządzania zapasami - cz. 3
O skutkach błędów w wyznaczaniu odchylenia standardowego popytu w cyklu uzupełniania zapasu.
W pierwszym artykule z cyklu "Między teorią a praktyką zarządzania zapasami” przedstawiony został wykaz różnych, potencjalnych przyczyn, dla których praktyczna realizacja klasycznych modeli odnawiania zapasów bardzo często różni się znacznie od poczynionych założeń.
Zarządzanie miastem będącym jednocześnie miejscem zatrudnienia, zamieszkania, wypoczynku, dokonywania zakupów czy korzystania z dóbr kultury, musi mieć oprócz ekonomicznego także swój wymiar społeczny i ekologiczny.
Gospodarka światowa metropolizuje się. Obszar metropolitalny jest wielkim kompleksem rezydencjonalnym, instytucjonalnym i komunikacyjnym, znaczącym w gospodarce i polityce. Głównym kryterium delimitacji obszarów metropolitalnych jest zawartość i gęstość sieci osiedleńczej oraz koncentracja instytucji świadczącej usługi w skali ponadkrajowej.
Istota i rozwój outsourcingu
Pojęcie określane słowem "outsourcing” można zdefiniować, jako "przedsięwzięcie polegające na wydzieleniu ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa macierzystego realizowanych przez nie funkcji i przekazanie ich do realizacji innym podmiotom gospodarczym”.
Dla większości przedsiębiorstw sektora farmaceutycznego rynek przez wiele lat stwarzał komfortowe warunki, dające wysoką rentowność i ciągły wzrost wielkości sprzedaży.