Zaloguj się

WIEDZA

Zatrudnianie i wynagradzanie w transporcie i w logistyce

Streszczenie: Problemy zatrudniania i wynagradzania pracowników należą do podstawowych oraz istotnych zagadnień współczesnej gospodarki. Dotyczą one bowiem czynnika ludzkiego i świadczonej przez niego usługi pracy oraz oczekiwań pracowników z tą pracą związanych w postaci rozwoju i płacy. Postawy i zachowania zaś ludzi angażujących swoje działania, umiejętności i wiedzę "przekładają" się zarazem na określone nakłady i wymierne efekty tak w gospodarce jako całości systemowej jak i w poszczególnych jej działach, czy też organizacjach gospodarczych związanych z transportem i logistyką.

Wpływ zastosowania paliwa z dodatkiem alkoholu na efektywność pracy silników spalinowych

Wstęp
Alkohole należą do organicznych związków tlenowych, których właściwości fizykochemiczne pozwalają na zastosowanie ich jako paliwa do silników spalinowych. Do alkoholi należą głównie metanol, etanol, izopropanol, butanol i tertbutanol. W praktyce, jako paliwa do napędu silników z zapłonem iskrowym stosowane są etanol i metanol.

Dywersyfikacja dostaw ropy naftowej do Polski transportem morskim i przesyłowym

Artykuł przedstawia koncepcje dywersyfikacji dostaw ropy naftowej do Polski. Scharakteryzowany został rynek dostaw tego surowca do kraju. Określono czynniki wpływające na wielkość przewozów ropy naftowej. Opracowano scenariusze dostaw ropy do Polski transportem morskim i przesyłowym oraz zaproponowano koncepcje dywersyfikacji dostaw surowca do kraju. Stwierdzono, że należy poszukiwać nowych tanich dostawców oraz wykorzystywać istniejący potencjał przeładunkowy polskich terminali morskich.

Degradacyjne zmiany w parametrach drogi wodnej E-70 w obszarze miasta Bydgoszczy

W ostatnim okresie powszechnie podkreślana jest funkcja i znaczenie dróg o właściwych parametrach oraz podatności eksploatacyjnej dla prawidłowego przebiegu procesów gospodarczych. Tym samym na obszarze Europy został przewidziany układ dróg stanowiący podstawę połączeń międzynarodowych mogący być ujętym jako swoisty kręgosłup transportowy całego kontynentu. Układ ten został w większości numeratywnie oznaczony, a obowiązek realizacyjny w odniesieniu do niego przypisany został poszczególnym państwom będących członkami UE. Występujące w tym zakresie zadania otrzymały w szeregu przypadkach istotne wsparcie środków unijnych, będącymi często wyraźnie adresowanymi do konkretnego projektu - rozwiązania.

Rola i znaczenie technologii informatycznych w organizacji i zarządzaniu transportem

Rozwój transportu oraz rozszerzenie zakresu usług oferowanych przez przedsiębiorstwa TSL wymusił na organizatorach transportu przystosowanie się do coraz bardziej złożonych potrzeb klientów wymagających od nich zarządzania całym łańcuchem usług związanych z zaopatrzeniem i dystrybucją, a nie tylko organizacji zwykłego procesu transportowego. W tym celu nieodzownym narzędziem stały się technologie informatyczne, które współcześnie znajdują zastosowanie we wszystkich dziedzinach życia i działalności człowieka. Możliwość szybkiego przesyłania ogromnych ilości danych i informacji w dowolne miejsce pozwala na wzrost potencjału przewozowego oraz lepszą sprawność i skuteczność wszelkiego rodzaju działań w transporcie.

Wpływ zastosowania paliwa z dodatkiem etanolu do zasilania silników spalinowych na skład spalin

Silniki spalinowe od momentu rozpoczęcia ich eksploatacji stały się bezpiecznym (w porównaniu z silnikami parowymi), wydajnymi i mobilnymi źródłami energii mechanicznej. Otworzyły nowy etap w konstrukcji maszyn i urządzeń mobilnych i pojazdów. Pomimo licznych modyfikacji i zmian ich zasada działania oraz podstawowe elementy budowy nie uległy zmianie.

Szanse i bariery działań proekologicznych w aglomeracji miejskiej na przykładzie miasta Gdynia

Stale postępujący proces urbanizacji doprowadził do sytuacji, w której większość ludności żyje w miastach. Tym samym wszystko, co związane jest z bytowaniem człowieka, nagromadzone w jednym miejscu powoduje wiele problemów natury ekologicznej. Są to między innymi: wzrastająca liczba aut osobowych, wzmożone potoki przepływu towarów, przestarzałe środki komunikacji miejskiej, brak właściwej gospodarki odpadami komunalnymi i nieukształtowane wzorce proekologiczne mieszkańców.

Badanie stopnia zapotrzebowania na szkolenia logistyczne w wybranych mikroprzedsiębiorstwach transportowych województwa pomorskiego

Przeprowadzone badania wykazały, że korzystanie z reguł logistyki w mikroprzedsiębiorstwach transportowych jest mało doceniane przez właścicieli tych firm. Okazało się, że właściciele mikroprzedsiębiorstw są przekonani, że prowadzą firmy najlepiej jak to jest możliwe w danej sytuacji, a przede wszystkim nie czują potrzeby poszukiwania i wdrażania nowych form zarządzania. Są przekonani, że żadne programy i działania logistyczne nie są wstanie poprawić ich sytuacji, w związku z tym nie są im potrzebne.

Subskrybuj to źródło RSS