Zaloguj się

WIEDZA

Jak zwiększyć motywację i satysfakcję w pracy kierowców?

Bez wątpienia jest to jeden z najważniejszych zawodów w kraju – bez kierowców jak i logistyki – koła gospodarki dosłownie przestałyby się kręcić, co poskutkowałoby m.in. pustymi półkami w supermarketach i centrach handlowych. Tym bardziej alarmujące są odkrycia Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU), zgodnie z którymi Polska jest jednym z krajów, z najwyższym deficytem kierowców sięgającym 80 tys. osób, co stanowi 11% nieobsadzonych wakatów. Natomiast w skali europejskiej aż 62% przewoźników przyznaje, że ma poważne problemy z rekrutacją osób do prowadzenia swoich ciężarówek.  

Technologie w służbie bezpieczeństwa na drodze

Dwa lata temu jedna z kampanii w Wielkiej Brytanii apelowała o większą ostrożność kierowców zawodowych i optymalny wybór trasy, który byłby dopasowany do specyfiki pojazdów. Dlaczego? W ciągu roku zniszczono tam ponad 1 800 mostów, a jeden z nich - Cambridgeshire - został uszkodzony przez pojazdy ciężarowe aż 33 razy.[1] W Polsce podobne sytuacje również się zdarzają. Powód? Nierzadko to po prostu brak podstawowych rozwiązań uwzględniających ograniczenia wysokościowe i tonażowe, ograniczenia prędkości ruchu i zakazy. Oszczędność na prostych i niezbędnych technologiach, może doprowadzić firmę do strat liczonych w setkach tysięcy, wynikających z uszkodzonych aut. Za pomocą jakich rozwiązań i map najlepiej planować trasy dla pojazdów ciężarowych i na jakie funkcje zwrócić uwagę? Na to pytanie odpowiada ekspert Inelo z Grupy Eurowag.

Przewozy a siła wyższa

Wydarzenia takie jak niedawna powódź na południu kraju czy pandemia Covid-19 sprzed kilku lat mogą spowodować problemy z transportem towarów, w tym z dostarczeniem ich na czas bądź utratą lub uszkodzeniem. Przewoźnik nie ma wpływu na ich wystąpienie i nie jest w stanie zapobiec ich konsekwencjom. Czy takie okoliczności dają podstawy do powołania się na siłę wyższą?

Telematyka i dobre nawyki za kółkiem zwiększają oszczędności

Usługa Zarządzania Flotą oferuje nową funkcję optymalizacji wydajności floty, wykorzystując dane telematyczne, aby poprawiać styl jazdy kierowców i zmniejszać koszty w firmie. Funkcjonalność pod nazwą „Coach Report” poprzez spersonalizowane rekomendacje nie tylko ocenia, ale przede wszystkim przekazuje praktyczne wskazówki poprawiające nawyki kierowców, tym samym zwiększając bezpieczeństwo jazdy, zmniejszając zużycia paliwa i eksploatację pojazdu.

Wzrost sprzedaży online wymaga stałych inwestycji w systemy dostaw

Dynamiczny rozwój e-commerce zwiększa zapotrzebowanie na usługi logistyczne, szczególnie w zakresie dostaw na tzw. ostatniej mili. Wzmożona sprzedaż online, zwłaszcza podczas Black Week i przedświątecznych szczytów, wymaga od firm logistycznych odpowiednich przygotowań. Kluczowe jest prognozowanie wolumenów przesyłek, zarządzanie zasobami i integracja z przewoźnikami. Te działania są podstawą skutecznej logistyki, która odpowiada na rosnące oczekiwania klientów i zapewnia wysoką jakość obsługi.

Transport suplementów diety ma szczególne wymagania

Suplementy diety cieszą się rosnącą popularnością jako wsparcie zdrowia, uzupełniając codzienną dietę. Odpowiednie przechowywanie i transport suplementów to klucz do zachowania ich skuteczności i bezpieczeństwa. Niestety, nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak istotne jest, aby suplementy diety – podobnie jak leki – były przewożone w odpowiednich warunkach.

Od sztucznej inteligencji po elektryfikację - nowe technologie w logistyce 2024

Dla sektora logistycznego 2024 był rokiem rozwoju nowych technologii, które przyczyniły się do usprawnienia łańcucha dostaw. Jakie to były innowacje? Eksperci firmy technologicznej Blulog wymienili 5 najważniejszych tendencji pokazując, jak nowe technologie wpływają na zwiększenie efektywności i zrównoważony rozwój w sektorze logistycznym i przemyśle.

Jak zadbać o flotę? Przestój jednej ciężarówki w okresie jesienno-zimowym może być kosztowny

Zmiana warunków pogodowych na bardziej wymagające zwiastuje częstsze kontrole na drodze. W tym roku GITD sprawdził blisko 160 000 pojazdów powyżej 3,5 t., z czego skontrolowano ponad 18 000 tzw. solówek i ponad 141 000 zespołów pojazdu. Nieprawidłowości z powodu stanu technicznego wykryto w blisko 2 000 ciężarówkach i 4 600 samochodach z naczepą. Co więcej, duża część z nich (łącznie aż 4 400 pojazdów) otrzymała zakaz dalszej jazdy. GITD zatrzymał również blisko 4 700 dowodów rejestracyjnych naczep lub przyczep, a w ponad 3 200 przypadkach nie zezwolił na dalsze poruszanie się po drodze.[1] Najczęstsze stwierdzone naruszenia w zakresie stanu technicznego to , m.in. nadmierne zużycie bębna lub tarczy hamulcowej czy pęknięcia na jej powierzchni, zniszczone opony, niesprawne oświetlenie czy wycieki płynów eksploatacyjnych.[2] Okres jesienno-zimowy to moment, w którym przewoźnicy powinni przyjrzeć się swojej flocie – z jednej strony po to, by zadbać o bezpieczeństwo, a z drugiej strony – żeby uniknąć potencjalnych dużych strat finansowych, spowodowanych unieruchomieniem ciężarówki w firmie.

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej.

Koszty regulacji ESG w transporcie

Firmy działające w branży TSL muszą zmierzyć się z nowymi wymogami regulacyjnymi i raportowymi – ESG (Environmental, Social, Governance). Ich wdrożenie ma na celu poprawę standardów środowiskowych, społecznych oraz zarządzania korporacyjnego. Jakie regulacje obowiązują już w Europie, a co jeszcze przed nami? Jakie są potencjalne koszty implementacji i co grozi za ignorowanie tych zmian?

Subskrybuj to źródło RSS