Rynek powierzchni magazynowych na Górnym Śląsku
Jones Lang LaSalle opublikował raport "Rynek powierzchni magazynowych na Górnym Śląsku".
- 0
- Kategoria: Raporty i analizy
Jones Lang LaSalle opublikował raport "Rynek powierzchni magazynowych na Górnym Śląsku".
Wstęp
Terminal LNG w Świnoujściu jest największą inwestycją portową ostatnich dziesięcioleci. Co więcej, jest to inwestycja wprowadzająca nowy ładunek oraz związaną z nim technologię do krajowego sektora portowego. Pomimo tego, że główną przesłanką decydującą o realizacji inwestycji były względy geopolityczne i strategiczne (zapewnienie dywersyfikacji źródeł surowców energetycznych dla Polski) istotnym wyzwaniem jest określenie możliwości rynkowego wykorzystania terminala w Świnoujściu.
Dla usprawnienia procesów produkcyjnych stosuje się wiele metod, jedną z nich jest system kanban. Proces produkcyjny jest zwykle dośc złożony wymaga wprowadzana jego usprawnień, a także zastosowania metod pozwalających na ograniczanie strat i poziomu zapasów. Rozszerzeniem kart kanban są tablice planowania produkcji. Są one umieszczone w widocznym miejscu, odgrywają istotną rolę w planowaniu produkcji całej zmiany, a nie tylko jednego stanowiska roboczego. Ich obecność reguluje działania prowadzone w sferze produkcji.
Regulacje polskiego prawa transportowego mają swoje źródło w różnych aktach prawnych: akty normatywne prawa polskiego oraz akty wykonawcze do ustaw. Niewątpliwe najważniejszym dokumentem w tej dziedzinie jest Kodeks cywilny oraz regulacje zawarte w Prawie przewozowym. Ogromne znaczenie mają też źródła prawa międzynarodowego, jako że przewozy tego rodzaju zajmują coraz większy wolumen w przewozach ogółem oraz odgrywają bardzo duże znaczenie dla funkcjonowania gospodarki.
Współczesną przestrzeń gospodarczą kształtuje szereg organizacji, wśród których można wyróżnić przede wszystkim: przedsiębiorstwa przemysłowe, handlowe, usługowe, finansowe, kulturalne oraz instytucje pożytku publicznego. Podstawową domeną wszystkich tych jednostek gospodarczych jest zaoferowanie społeczeństwu materialnej lub niematerialnej postaci szeroko rozumianego produktu.
Dzisiejszy świat w każdej dziedzinie i każdym aspekcie funkcjonowania oparty jest na dostępie do informacji. Dotyczy to życia prywatnego każdego z nas (dokonujemy wyborów na podstawie zdobytej i posiadanej wiedzy, zarówno w kwestiach np. zakupu nowego proszku do prania, jak i wyboru uczelni, firmy ubezpieczeniowej itp.), a także polityki, gospodarki, nauki i kultury. Współczesność, oprócz potrzeby informacji, charakteryzuje się mnogością i łatwą dostępnością jej źródeł.
Według definicji przyjętej przez Unię Europejską, za port uważane jest miejsce wyposażone w infrastrukturę umożliwiającą statkom handlowym cumowanie, załadunek i rozładunek, a pasażerom wejście na/lub zejście z pokładu statku. Zgodnie ze współczesną definicją, port morski stanowi: "logistyczny i gospodarczy węzeł w systemie transportu globalnego o silnym morskim charakterze, w którym koncentruje się funkcjonalnie i przestrzennie różnorodna działalność bezpośrednio lub pośrednio związana z łańcuchami logistycznymi, których częścią pozostają lądowo-morskie łańcuchy transportowe".
Z zaopatrzeniem mamy do czynienia praktycznie wszędzie, od zastosowania w życiu prywatnym po życie zawodowe, np. zamówienie materiałów biurowych. Zaopatrzenie w przedsiębiorstwach jest jednak procesem o wiele bardziej złożonym i skomplikowanym, wymagającym większego zasobu wiedzy, jest też prowadzone na większą skalę.
Transport morski jako część gospodarki wydaje się od lat być niedoceniana, szczególnie w polskich warunkach. Nierzadko również mylnie postrzega się transport morski jako wąską branżę zajmującą się wyłącznie przewozem drogą morską. Tymczasem transport morski to zarówno cały sektor żeglugi morskiej, armatorzy i operatorzy morscy świadczący usługi przewozowe, porty morskie oraz inna działalność gospodarcza wykonywana w tym obszarze.
Koszty logistyczne w każdym przedsiębiorstwie są w głównej mierze uzależnione od specyfiki i profilu działalności danej jednostki gospodarczej. Stanowią one podstawę do określenia rentowności firmy oraz ogólnej pozycji konkurencyjnej na rynku. Przedsiębiorstwa z branży spożywczej, a w szczególności z sektora mleczarskiego charakteryzują się szczególną strukturą kosztów.