Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka zwrotna źródłem zwiększania konkurencyjności firm w łańcuchach dostaw

Logistyka zwrotna według J. Szołtyska to "ogół procesów zarządzania przepływami odpadów (w tym produktów uszkodzonych) i informacji (z tymi przepływami związanymi), od miejsc ich powstawania (pojawiania się) do miejsca ich przeznaczenia w celu odzyskania wartości (poprzez naprawę, recycling lub przetworzenie) lub właściwego składowania w taki sposób, by przepływy te były efektywne ekonomicznie i minimalizowały negatywny wpływ odpadów na środowisko naturalne człowieka" [Szołtysek, 2009].

Rozwój transportu intermodalnego w Polsce. Podstawowe uwarunkowania i wyzwania

Przedmiotem badań jest analiza rozwoju transportu intermodalnego w Polsce na przestrzeni ostatnich trzech lat. Ich celem jest dokonanie wieloaspektowej oceny funkcjonowania i rozwoju tej formy przewozów w wymiarze stricte transportowym, z jednoczesnym wskazaniem skutków tego rozwoju dla układu rynku kolejowych przewozów krajowych i międzynarodowych, jak również polskich portów morskich, a głównie operatorów terminali kontenerowych tam zlokalizowanych.

Transport w gospodarstwie rolnym jako źródło kosztów logistycznych

Specyficzny charakter produkcji w rolnictwie sprawia, iż szczególnie istotne znaczenie w jej organizacji mają procesy transportowe. Gospodarstwo rolne jest jednostką transportową "mimo woli", wiele bowiem działań wiąże się z przemieszczaniem wewnątrz obiektów gospodarczych (głównie pasze, woda, obornik itp.), jak też na zewnątrz w skali gospodarstwa i okolicy.

Koszty logistyki zwrotnej w zarządzaniu łańcuchami dostaw w świetle badań

Zmiany zachodzące w gospodarce światowej, polegające na stałym wzroście międzynarodowej wymiany handlowej, stanowią główną determinantę rozwoju rynków dla wszelkiego rodzaju dóbr i usług. Intensyfikacja wymiany handlowej jest źródłem problemów natury ekonomicznej i społecznej oraz związanych z zarządzaniem coraz bardziej złożonymi potokami dóbr realnych.

Wybrane aspekty warunkujące rozwój lądowo-morskich intermodalnych łańcuchów transportowych w Europie

Celem publikacji jest wskazanie kierunków rozwoju technik transportu, przeładunku i składowania ładunków w europejskim systemie transportu oraz preferowanych lądowo-morskich intermodalnych łańcuchów transportowych w zintegrowanych gałęziowo systemach transportu, a także określenie warunków jakie muszą być spełnione, aby tradycyjne łańcuchy transportu zostały zastąpione intermodalnymi.

Możliwości ograniczenia uszkodzeń ładunków w transporcie i przeładunkach w wybranych firmach spedycyjnych

Opakowania są ważnym elementem systemów logistycznych. W procesach dystrybucji towarów ich rola w szybkim i tanim przemieszczaniu nabiera szczególnego znaczenia. Najważniejszą funkcją opakowań jest ochrona produktu przed narażeniami zewnętrznymi. Niemniej ważna jest funkcja logistyczna związana z usprawnieniem przemieszczania i magazynowania. Z pozostałych funkcji wymienianych w literaturze znaczenie odgrywa także funkcja informacyjna.

System zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw a system zarządzania jakością

Norma ISO 28000:2007 posiada liczne podobieństwa do innych systemów zarządzania jak np.: Systemu zarządzania jakością ISO 9001:2009, zbudowana jest na bazie normy ISO 14001:2004 (System zarządzania środowiskowego). Widoczne są w niej również elementy systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji opartego na wymaganiach normy ISO 27001:2005.

Orientacja na klienta w logistyce a zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Poszukiwanie sposobów sprostania wymogom rynku i konkurencji, pozwalających na zdobycie przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo coraz częściej wiąże się z koncentracją na potrzebach i oczekiwaniach klientów. Warunkiem właściwego rozpoznania i zaspokojenia tych potrzeb jest wdrożenie orientacji na klienta.

Ekologistyka jednostki samorządu terytorialnego

Rozważania dotyczące istoty funkcjonowania strumieni materialnych i niematerialnych w łańcuchu logistycznym są zawsze nacechowane subiektywnym spojrzeniem badacza, jego miejscem (punktem) z którego prowadzi obserwacje, dokładnością narzędzi badawczych oraz doświadczeniem własnym. Nowe trendy w logistyce i nowe obszary odpowiedzialności logistyków są niewątpliwie wyzwaniem w nauce i praktyce.

Subskrybuj to źródło RSS