Zaloguj się

WIEDZA

Czy branża transportowa wpadnie w poślizg zimą?

56% specjalistów z branży TSL uważa tegoroczne warunki biznesowe za trudniejsze niż przed rokiem. Tak wynika z badania Confidence Index 2023 (CBRE, Panattoni). Jedynie 22% pytanych uważa, że są lepsze. 44% obawia się, że to nie koniec, a warunki prowadzenia biznesu w przyszłym roku jeszcze się pogorszą. Kilka miesięcy temu faktura.pl raportowała wyraźny spadek liczby faktur wystawianych przez małe i średnie firmy transportowe. W branży dominuje przekonanie, że nawet jeżeli wzrost obrotów się pojawi, to nie spowoduje wzrostu rentowności. Na pesymistyczne postrzeganie biznesu wpływ mają także zmienne warunki gospodarcze i niepewność ekonomiczna. Jednym z największych wyzwań jest rozszerzenie działalności o nowe branże i zwiększenie łańcucha dostaw. Ci, którzy obsługują tylko tradycyjne rynki w Zachodniej Europie, mogą mieć kłopoty.

Kroki na długiej drodze do zeroemisyjności

Wzajemne oddziaływanie usług logistycznych dla przemysłu chemicznego i działań na rzecz klimatu. Łagodzenie zmian klimatycznych jest zarówno głównym obowiązkiem, jak i wyzwaniem dla dostawców usług logistycznych. Transport i magazynowanie są energochłonne i mają duży wpływ na powstawanie śladu węglowego, a jednym z powodów jest brak wystarczającej liczby bezemisyjnych ciężarówek. Jednak zmiany technologiczne są już w pełnym rozkwicie. Michael Kriegel, Department Head DACHSER Chem Logistics, opisuje potencjał, który można wykorzystać oraz rolę, jaką logistyka może odegrać w ochronie klimatu.

Fala zwrotów na rynku e-mody testuje jej logistykę

Na modzie sprzedanej w tym roku przez internet w Unii Europejskiej będzie można zarobić 111,6 mld dolarów, a za cztery lata nawet 162,2 mld. Nie obędzie się jednak bez problemów, ponieważ produkty z tej grupy generują najwyższy udział zwrotów spośród wszystkich kategorii produktowych, zarówno w unijnym, jak i globalnym e‑commerce. W UE wyniesie on tym roku 16,3%, a 2027 r. 17,5%. Na horyzoncie widać dodatkowo dwa niepokojące zjawiska, które jeszcze bardziej skomplikują obsługę logistyczną tego sektora.

Technologia czujników tworzy przyszłość handlu detalicznego - raport technologiczny

W logistyce dystrybucji handlu spożywczego zachodzą obecnie ważne zmiany: coraz więcej sprzedawców wykorzystuje mikro-centra logistyczne (MFC - Micro-Fulfillment Centers), po to żeby stawić czoła wyzwaniom stawianym przez handel detaliczny online; oznacza to, że zamówienia są kompletowane niedaleko od klienta. Technologia czujników potrzebna do obsługi takich zamówień musi spełniać określone wymagania. Leuze oferuje rozwiązania dostosowane do takich zastosowań.

Jak nowe etykiety na butelkach wina wpłyną na branżę beverage?

Od 8 grudnia 2023 r. w Unii Europejskiej obowiązywać będą nowe przepisy dotyczące informacji, jakie powinny znaleźć się na etykietach win. O najważniejszych zmianach i o tym jaki będą mieć wpływ na producentów, importerów i eksporterów wina mówią specjaliści Hillebrand Gori, globalnego operatora logistycznego dla branży beverage. 

Pisemna czy mailowa: jaka umowa przewozu zabezpieczy interesy firmy?

Umowę przewozu można zawrzeć pisemnie, mailowo, a nawet ustnie. Jednak im mniej formalną postać wybierzemy, tym większe ryzyko, że w razie sporu sądowego nie będziemy w stanie obronić naszych racji. Najlepszym zabezpieczeniem jest umowa w formie pisemnej, która nie jest tożsama ze zleceniem mailowym.

Cyfrowy bliźniak zwiększa szybkość i bezpieczeństwo obsługi przesyłek drobnicowych

Niezależnie od tego, czy chodzi o kontenery IBC, palety z beczkami czy worki do kompletacji, w terminalu tranzytowym DACHSER wszystkie wysyłane artykuły mają jedną wspólną cechę: pracownicy skanują je wszystkie ręcznie – przy wejściu, wyjściu i podczas inwentaryzacji. Zapewnia to bezproblemowy dalszy transport. Niedawno dwa terminale tranzytowe DACHSER w pełni zautomatyzowały ten proces, dzięki czemu jest on szybszy i bardziej przejrzysty. Osiągnięto to poprzez stworzenie cyfrowego bliźniaka wszystkich pakietów i procesów z wykorzystaniem nowych technologii. Wynikające z tego usprawnienia procesów przynoszą korzyści zarówno klientom, pracownikom, jak i partnerom serwisowym dzięki zwiększonej szybkości i bezpieczeństwu terminala tranzytowego.

Subskrybuj to źródło RSS