Zaloguj się

WIEDZA

Znaczenie ekoinnowacji w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Zrównoważony rozwój - wyzwanie dla biznesu w XXI wieku
Menedżerowie zarządzający procesami biznesowymi w łańcuchach dostaw współczesnych przedsiębiorstw podejmują decyzje i działają w świecie ogromnych, mających różnorodny charakter, wyzwań. Jednym z najważniejszych postulatów dla liderów biznesu w XXI wieku jest zrównoważony rozwój, którego filozofia znajduje odzwierciedlenie w różnych obszarach zarządzania łańcuchem dostaw.

Polityka Unii Europejskiej na rzecz zwiększenia efektywności ekonomicznej i środowiskowej transportu. Cz. 2. Dekarbonizacja transportu

Unia Europejska (UE) postawiła sobie za cel ograniczenie globalnej zmiany klimatu tak, aby wzrost temperatury nie przekroczył 2°C w stosunku do okresu sprzed epoki przemysłowej. Realizacja tego celu wymaga, aby poziom emisji do 2050 r. został zmniejszony o 80-95% w porównaniu z poziomem z 1990 r.

EDI w łańcuchu dostaw - element integracji i optymalizacji kosztów

Doskonała komunikacja i koordynacja są obecnie coraz bardziej niezbędne, a transportowane towary przekraczają więcej granic niż kiedykolwiek wcześniej. Systemy informatyczne, aby skutecznie wspomagać obszary logistyczne, muszą umożliwiać łatwe komunikowanie z różnorodnymi kontrahentami. Od systemu informatycznego wymagać należy zatem umiejętności obsługi nie tylko własnego formatu danych, ale również możliwości komunikowania się z partnerami.

Polityka Unii Europejskiej na rzecz zwiększenia efektywności ekonomicznej i środowiskowej transportu. Cz. 1. Poprawa efektywności energetycznej transportu

Zgodnie z inicjatywą przewodnią "Europa efektywnie korzystająca z zasobów", ustanowioną w ramach Strategii Europa 2020, nadrzędnym celem europejskiej polityki transportowej jest pomoc w stworzeniu systemu, który oferuje usługi mobilności wysokiej jakości przy mniejszym korzystaniu z zasobów. W praktyce oznacza to, że transport musi zużywać mniej energii, korzystać z energii ekologicznej i lepiej wykorzystywać nowoczesną infrastrukturę. Sprostanie tym wyzwaniom stanowiło zasadniczy cel artykułu.

Teoretyczne i praktyczne aspekty zagospodarowania przestrzeni współczesnych portów morskich ze szczególnym uwzględnieniem portów morskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki Polski

Działalność gospodarcza portów morskich zawsze wiązała się z zaangażowaniem terenów portowych. Zarówno realizacja podstawowej funkcji portowej - funkcji transportowej, jak i pozostałych funkcji gospodarczych portów morskich (m.in. handlowej, dystrybucyjno - logistycznej, przemysłowej) nie mogłaby się odbywać bez istnienia terytorium portowego. W przypadku funkcji transportowej współcześnie można nawet zaobserwować zjawisko zwiększonego zapotrzebowania na powierzchnię bezpośredniego zaplecza lądowego nabrzeży przy zmniejszeniu zapotrzebowania na długość samej linii cumowniczej.

Warunki określające kierowanie systemem logistycznym przez cele zadaniowe lub instruktażowe

Zmieniające się okoliczności funkcjonowania systemów logistycznych powodują, że poszukiwane są coraz nowsze metody poprawy skuteczności ich działania. Jedną z dróg, które prowadzą do podniesienia efektywności jest odpowiednie dobranie sposobu kierowania. W logistyce istnieją sektory (np. wojskowość), w których stosuje się kierowanie przez cele, zadania i instruktaże.

Edukacja logistyczna Niemczech – dobry przykład kształcenia dualnego z Duisburga

Niemiecki system dualny w edukacji jest niezwykle popularnym i sprawdzonym od wielu lat modelem skutecznego przygotowania zawodowego kadr dla gospodarki naszego zachodniego sąsiada. Swoją karierę zawdzięcza przede wszystkim synergii efektów kształcenia i konfrontacji umiejętności uczniów z rzeczywistością zawodową już na etapie podjęcia nauki. W ten sposób przyszli „zawodowcy” mają już na starcie bezpośredni kontakt z realiami określonego zawodu oraz specyfiką pracy w przedsiębiorstwach na stanowiskach typowo operacyjnych.

Z etykietą

Zrównoważona mobilność miejska - nowa koncepcja w planowaniu systemów transportu

Głównym mankamentem obecnych procesów planowania transportu miejskiego w Polsce, jest ograniczona koordynacja działań pomiędzy instytucjami i organizacjami wykraczająca poza integrację pomiędzy środkami transportu uwzględniająca np. koordynację z planowaniem przestrzennym, ochroną środowiska, integracją społeczną, równością płci, rozwojem gospodarczym, bezpieczeństwem, ochroną zdrowia, edukacją, technologiami informacyjnymi, itp.

Subskrybuj to źródło RSS