Zaloguj się

WIEDZA

Zastosowanie narzędzi IT i regałów automatycznych do zarządzania częściami zamiennymi - studium przypadku

Jednym z istotnych czynników wpływających na efektywność procesu produkcyjnego jest utrzymanie ciągłości przepływu materiałowego. Z tego względu coraz większego znaczenia nabiera problematyka zarządzania częściami zamiennymi wykorzystywanym w procesach utrzymania ruchu maszyn i urządzeń. Celem zarządzania częściami zamiennymi jest zapewnienie ich dostępności i jakości przy optymalnych kosztach.

Jak łańcuch dostaw wpływa na wartość marki producentów?

Wymóg śledzenia ruchu i pochodzenia towarów w łańcuchu dostaw nie jest nowością, szczególnie dla branż związanych z produkcją żywności, kosmetyków czy farmaceutyków. Jednak firmy sektora FMCG nie zawsze radzą sobie ze spełnieniem tego wymogu. Często, w sytuacji, gdy należy wycofać określoną partię produktów z rynku, ponieważ okazała się partią o stwierdzonej negatywnej jakości zdrowotnej, a tym samym jest niebezpieczna dla konsumentów, firmy mają problem z określeniem, co dokładnie należy wycofać i w jaki sposób dotrzeć do źródła problemu.

Modelowanie potoków ruchu w sieci miejskiej dla potrzeb analizy zakłóceń

Modelowanie ruchu w sieciach transportowych w obszarach miejskich jest szczególnie złożone. Taki obszar jest bowiem miejscem silnego oddziaływania różnych czynników społeczno-gospodarczych, technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych. Wpływa to na funkcjonowanie poszczególnych podsystemów transportowych, które z jednej strony charakteryzują się odrębnymi cechami, a z drugiej - są od siebie zależne.

Rozwój transportu jako siła napędowa procesów globalizacji i regionalizacji międzynarodowej

Obecnie obserwujemy postępujące procesy globalizacji i regionalizacji międzynarodowej, które zachodzą na poziomach: przedsiębiorstw, sektorów oraz gospodarki jako całości. Według Portera "Kierownicy niemal w każdym sektorze muszą traktować konkurencję globalną przynajmniej jako realną możliwość, jeśli nie jako rzeczywistość".

Trendy e-commerce 2017

Zacznę jednoznaczną informacją rodem z telegramu: Nie ma trendów jednoznacznie dominujących na rynku e-commerce. STOP.

Przerobiliśmy już absolutnie wszystko w ciągu ostatnich pięciu lat, od konkretnych usług (click & collect) przez zakupy subskrypcyjne, wieloletni rok mobile, a ostatnio omnichannel. W samej branży od czasów boomu na zakupy grupowe nie pojawiło się nic, co by nią w sposób znaczący wstrząsnęło i sprowokowało właścicieli biznesów do przepisywania raz jeszcze modeli biznesowych.

Wskaźniki logistyczne w przedsiębiorstwach działających w Polsce w 2016 roku

Logistyka stanowi bardzo istotny sektor gospodarki Polskiej. Szacuje się że udział logistyki w PKB Polski wynosi około 10%. Wynika stąd konieczność stałego monitoringu i badań tego sektora gospodarki. Instytut Logistyki i Magazynowania od lat prowadzi badania dotyczące jakości logistyki w Polsce. Nadrzędnym celem tych badań, jest ocena stanu logistyki w naszym kraju. Należy podkreślić, że problemy metodologiczne, związane z badaniami stanu logistyki w Polsce wynikają z szerokiego zakresu tego zagadnienia. Nie wchodząc w głębsze rozważania teoretyczne wystarczy wskazać, że z jednej strony logistyka stanowi jeden z podstawowych sektorów gospodarki, a z drugiej logistyka rozumiana jest jako istotny element strategii rozwoju przedsiębiorstwa.

Programowanie genetyczne w zastosowaniu do harmonogramowania procesu magazynowego

Procesy magazynowe są istotną częścią procesów logistycznych w łańcuchach dostaw. Poprawna organizacja procesu magazynowego pod względem wykorzystania zasobów - ludzi i urządzeń, a także przestrzeni buforowych jest istotna dla utrzymania konkurencyjności całego łańcucha dostaw. Harmonogramowanie zadań procesu magazynowego i przydzielanie do nich zasobów pracy jest jednym z podstawowych sposobów organizacji pracy w magazynie.

Wybrane aspekty szacowania kosztów zewnętrznych w transporcie

Jeśli w wyniku działalności gospodarczej w otoczeniu analizowanego systemu powstają zmiany, których koszty nie mają odzwierciedlenia w transakcjach rynkowych czy cenach zewnętrznych mówimy wówczas o tzw. efektach zewnętrznych. Efekty zewnętrzne mogą być pozytywne lub negatywne - negatywne skutkują ograniczoną użytecznością podmiotów nimi dotkniętych, natomiast pozytywne zwiększają tę użyteczność.

Problem reprezentacji wiedzy w ocenie ryzyka projektów logistycznych wspomaganej systemem ekspertowym

W działalności współczesnych przedsiębiorstw, jak i łańcuchów dostaw coraz częściej wyodrębnia się projekty realizowane w obszarze logistyki. Można zaliczyć do nich: projekty, celem których jest rozwój produktów, projekty badawcze, projekty inwestycyjne, projekty reorganizacyjne, projekty zorganizowane na potrzeby zakupu, projekty zorganizowane na potrzeby dystrybucji wyrobów gotowych. Realizowane lub koordynowane przez działy logistyki w ramach jednego przedsiębiorstwa, pomiędzy bezpośrednimi ogniwami łańcucha dostaw - dostawcą i odbiorcą, a także w całym łańcuchu dostaw (na skalę krajową lub międzynarodową) określane są mianem projektów logistycznych.

Perspektywy logistyki miasta

Celem tego artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie o perspektywy logistyki miasta, o to, czy cel tej logistyki, realizowany współcześnie oraz sposoby jego osiągania, powinny zostać zmienione (lub dostosowane) do warunków, w jakich będą funkcjonowały globalne miasta przyszłości. Trzeba to pytanie powiązać z pytaniem o miejsce miast w przyszłym rozwoju i funkcjonowaniu ludzkości. Oba te problemy mają donośne znaczenie nie tylko dla badaczy, ale dla wszystkich, którzy próbują nakreślić swoje plany na najbliższe dziesięciolecia, decydując o tym, w jaki sposób będą żyli, na jaki poziom jakości życia wyrażą zgodę.

Subskrybuj to źródło RSS