Zaloguj się

WIEDZA

Wielokryterialna optymalizacja dostaw w sieci logistycznej z uwzględnieniem aspektów logistyki zwrotnej

Celem niniejszego artykułu jest zaproponowanie wielokryterialnego podejścia do problemu optymalizacji dostaw w sieci logistycznej z uwzględnieniem aspektów logistyki zwrotnej. Podstawowym elementem w pracy jest próba rozszerzenia podejmowanego zagadnienia o element integrujący zarówno aktywności logistyki typu forward, jak i reverse.

Algorytmy wyznaczania optymalnej trasy przejazdu

Wyznaczenie trasy przejazdu to w dzisiejszych czasach bardzo popularne zadanie. Niemniej jednak trudno jest wyznaczyć trasę optymalną. Dostawcy różnego rodzaju usług oferują tego typu rozwiązania w urządzeniach do nawigacji czy mapach dostępnych w sieci Internet. Jednak są to rozwiązania o ograniczonej możliwości konfiguracji.

Zapewnienie bezpieczeństwa żywności w transporcie zgodnie z aktami prawnymi Unii Europejskiej

Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do spełnienia wymagań zawartych w krajowych jak i europejskich aktach prawnych. W Unii Europejskiej podstawowym aktem prawnym z zakresu bezpieczeństwa żywności i żywienia jest rozporządzenie (WE) nr 178/2002 ustanawiające ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołujące Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiające procedury w sprawie bezpieczeństwa żywności.

Wykorzystanie metody cross-dockingu w firmie transportowej

Cross-docking jest metodą logistyczną, obecnie szeroko stosowaną, zwłaszcza w fazie dystrybucyjnej łańcucha dostaw. Rozwiązanie to pozwala na jednoczesne obniżenie kosztów transportu i kosztów magazynowania, których udziały w całkowitych kosztach logistycznych są największe. Zastosowanie cross-dockingu przyczynia się do optymalizacji łańcucha dostawczego jako całości.

Doskonalenie systemów logistycznych poprzez zwiększanie efektywności procesów logistycznych przedsiębiorstw

W dzisiejszych czasach tylko przedsiębiorstwa, które są prawidłowo zorganizowane, a także potrafią elastycznie dostosowywać się do zachowań systemu wolnorynkowego, mogą sprostać konkurencji i tym samym przetrwać. Wykorzystanie nowoczesnych metod zarządzania procesowego pozwala optymalizować te procesy logistyczne, które są szczególnie istotne z punktu widzenia strategii danej firmy m.in. transportowe.

Warianty śródlądowych przewozów kontenerów chłodniczych. Część 2. Ocena możliwości realizacji przewozów na wybranych trasach

Naturalnie ukształtowany system polskich dróg wodnych sprzyja prowadzeniu żeglugi śródlądowej, zarówno w relacjach lokalnych, krajowych, jak i międzynarodowych, a relatywnie wysoki wskaźnik gęstości sieci podkreśla korzystne warunki naturalne dla rozwoju żeglugi śródlądowej.

Warianty śródlądowych przewozów kontenerów chłodniczych. Część 1. Analiza uwarunkowań infrastrukturalnych polskich portów śródlądowych do obsługi kontenerów chłodniczych

Żegluga śródlądowa, którą charakteryzuje masowość, niski poziom energochłonności i kosztów zewnętrznych, od wielu już lat, postrzegana jest jako konkurencyjny sposób transportu ładunków w stosunku do transportu drogowego.

Raport Cushman & Wakefield - Property Times - 2015

W 2015 r. polski rynek magazynowy nadal dynamicznie się rozwijał. Ilość nowej powierzchni oddanej do użytku przekroczyła 925 000 m kw., a popyt wzrósł do rekordowego poziomu 2 470 000 m kw. Według raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield pt. "Property Times" ze względu na wysoki poziom absorpcji i popytu możemy spodziewać się rozpoczęcia budowy znaczącej liczby projektów przemysłowych i logistycznych.

Subskrybuj to źródło RSS