Redakcja "Logistyki" poprosiła przedstawiciela firmy SICK - wiodącego producenta systemów odczytu kodów kreskowych - o przybliżenie Czytelnikom nowych rozwiązań stosowanych w czytnikach kodów kreskowych.
Organizacje narodowe oraz centralne urzędy administracji w Wielkiej Brytanii korzystają częściej niż podobne organizacje w innych państwach, z zautomatyzowanych wysokich magazynów w celu gromadzenia dokumentów z możliwością szybkiego do nich dostępu.
Projekt trasy kolejowej Betuweroute, która połączy niemiecki region Ruhry z portem w Rotterdamie, wszedł w fazę realizacji. W grudniu 2000 roku poproszono oferentów do przetargu na stworzenie superinfrastruktury na terenie Holandii - położenie podkładu, torowiska oraz stworzenie trakcji elektrycznej i technologii sygnalizacyjnej.
W nawiązaniu do rozmowy z wiceprezesem i dyrektorem ds. logistyki firmy Auto-Art SA (Logistyka 2/2001) przedstawia się krótki spis korzyści, które firma osiągnęła dzięki wdrożeniu systemu ASW.
Podczas V Niemiecko-Polskiej Konferencji Logistycznej w 2000 roku w Wildau, narodziła się idea realizacji międzynarodowego projektu pn. "Wirtualny Niemiecko-Polski Logistyczny System Brokerski". Zamiar ten został poparty przez polityków; ze strony niemieckiej przez premiera Brandenburgii Manfreda Stolpe, z polskiej zaś przez Marszałka Sejmiku Samorządowego Województwa Wielkopolskiego Stefana Mikołajczaka.
Gałąź pasażerska
Zapotrzebowanie na silniki lotnicze jest nieodłącznie związane z zapotrzebowaniem na samoloty i śmigłowce. Jednakże nie zachodzi między nimi proporcjonalna zależność. Dostarczenie 18 740 nowych samolotów i śmigłowców w ciągu następnych kilkunastu lat, wymagać będzie 48 100 silników różnych typów, łącznie z silnikami potrzebnymi na wymianę do samolotów obecnie funkcjonujących.
Zapasy zawsze postrzegane były dwojako. Stanowią niezbędny składnik biznesu; często jest tak, że łatwiej żyje się z nimi niż bez nich. Jednak z drugiej strony, utrzymywanie zbyt wysokiego poziomu zapasów nie może być korzystne ze względu na tak ważne kwestie finansowe. Istotna jest zatem umiejętność kalkulowania właściwego poziomu zapasów.
FRIGOSCANDIA Sweden to wiodący dostawca usług logistycznych w zakresie dystrybucji produktów mrożonych na terenie Europy. Obecnie dysponuje on 100 chłodniami o łącznej pojemności 5,5 mln m3 w krajach skandynawskich, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Austrii i we Włoszech. Usługi, które oferują swoim klientom, to przede wszystkim: magazynowanie i transport towarów mrożonych oraz kompletacja zamówień.