Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Zarządy portów morskich liczą na przyspieszenie inwestycji w obszarze kolejowym

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Działania firm wyprzedzają wymogi prawne w legislacji dotyczącej opakowań

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski zaakceptował pod koniec kwietnia br. tekst rozporządzenia PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Sztuka dobrego przygotowania – CEVA Logistics, Scuderia Ferrari i F1

Już 19 maja 2024 na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji startowej na torze jest nie tylko decydującym momentem, ale też kulminacją wielomiesięcznych przygotowań, wysiłków i dopracowywania detali. Tu kluczowe znaczenie ma logistyka. Co jest najważniejsze dla organizacji dostaw sprzętu i bolidów na kolejne wyścigi F1? Mówi CEVA Logistics, Oficjalny Partner Logistyczny zespołu Scuderia Ferrari.  

Castorama Polska w drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw

Castorama Polska po raz pierwszy w historii sprowadziła towary do swojego magazynu centralnego w Polsce za pomocą wyłącznie zrównoważonych środków transportu. Było to możliwe dzięki testowemu zastosowaniu w łańcuchu dostaw w 100% elektrycznej, bezemisyjnej ciężarówki. W planach Castoramy jest regularne wykorzystywanie sześciu takich pojazdów, które stopniowo dopełnią zielony łańcuch wszystkich dostaw, minimalizując emisję CO2.

Inter-Turbo i BBB Industries zwiększają powierzchnie wynajmu w CTPark Zabrze

Amerykańska firma BBB Industries, właściciel marki Inter-Turbo, wynajęła 3000 mkw. powierzchni przemysłowo-magazynowej w CTPark Zabrze – parku biznesowym o łącznym metrażu wynoszącym aktualnie ponad 66 000 mkw. Tym samym zabezpieczyła plany dalszego rozwoju w Polsce. BBB Industries, pochodząca ze Stanów Zjednoczonych, jest liderem zrównoważonej produkcji dla motoryzacyjnego rynku wtórnego, a rozszerzenie działalności na Europę okazało się sukcesem w zakresie regeneracji części samochodowych. Obiekt CTP zlokalizowany na 21-hektarowej działce będzie drugą w kraju, obok Nakła Śląskiego, lokalizacją przeznaczoną pod zrównoważoną produkcję.

Subskrybuj to źródło RSS