Zaloguj się

WIEDZA

Elektroniczny system poboru opłat drogowych a nieuzasadnione mandaty

W dobie cyfryzacji coraz więcej aspektów działalności transportowej odbywa się w formie elektronicznej – nie inaczej jest z systemami poboru opłat drogowych. Chociaż nowoczesne technologie, takie jak e-TOLL, miały uprościć życie przewoźnikom i zwiększyć efektywność kontroli, w praktyce coraz częściej słyszymy o problemach, które generują – w szczególności o nieuzasadnionych mandatach. Co może zrobić przedsiębiorca transportowy, gdy zostanie niesłusznie ukarany?

Czy polskie tunele drogowe są bezpieczne?

Długość wszystkich tuneli drogowych w Polsce wkrótce przekroczy 25 kilometrów. Czy są odpowiednio zabezpieczone przeciwpożarowo? Przepisy nie wymagają najnowszych rozwiązań gaśniczych. Opracowany przez specjalistówOpis potrzeb i wymagań dla tuneli drogowych”, wskazuje zasady i najlepsze praktyki. Od wiosny do jesieni obciążenie tuneli jest największe. Przez przeprawę na „Zakopiance” w wakacje przejeżdża nawet 1,5 mln pojazdów, a w rekordowych dniach ponad 44 tys. aut. Kiedy kierowca nie może wjechać do tunelu?

Outsourcing logistyki w e-commerce: klucz do skalowania Twojego biznesu

Outsourcing logistyki to coraz częściej wybierane rozwiązanie przez firmy z sektora e-commerce, które chcą osiągnąć skalowalność, elastyczność i efektywność operacyjną. Sprawna obsługa zamówień staje się nie tylko koniecznością, ale i przewagą konkurencyjną. W tym kontekście warto rozważyć współpracę z profesjonalnymi partnerami logistycznymi, takimi jak InPost Fulfillment.

Elastyczne zatrudnienie wspiera logistykę

Braki kadrowe w kluczowych momentach roku kosztują firmy miliony – nie tylko straty operacyjne, ale też utratę reputacji czy klientów. W branży TSL, gdzie sezonowość i nagłe skoki zapotrzebowania to codzienność, elastyczne podejście do zatrudnienia staje się nie tyle opcją, co koniecznością. Na te wyzwania odpowiada wewnętrzna agencja pracy tymczasowej w DSV (nr KRAZ 17648) – jednostka w ramach Grupy DSV, która wspiera nie tylko spółki DSV, ale także klientów zewnętrznych. Dzięki doświadczeniu, rozbudowanej bazie kandydatów i znajomości specyfiki branży, oferuje rozwiązania rekrutacyjne, które realnie wspierają ciągłość operacyjną i rozwój firm logistycznych.Jak wewnętrzna agencja pracy tymczasowej w DSV wspiera zarządzanie personelem w szczytach sezonowych?

Wzmacnianie łańcuchów dostaw dzięki pakietowaniu indywidualnych zestawów

Sektory współczesnej gospodarki, takie jak przemysł lotniczo-kosmiczny, obronność, rolnictwo i automatyka przemysłowa, polegają na złożonych i wzajemnie powiązanych łańcuchach dostaw. W celu pozyskania części, takich jak złącza i kable, wiele firm musi współpracować z dużą liczbą dostawców i radzić sobie z rozproszonymi zamówieniami, a nawet nieprzewidywalnymi terminami dostaw. Daniel Cross, dyrektor sprzedaży na Wielką Brytanię i Irlandię w firmie PEI-Genesis zajmującej się dystrybucją złączy, wyjaśnia tutaj, jak pakietowanie indywidualnych zestawów (kitting) usprawnia proces zaopatrzenia, ogranicza błędy i przyspiesza montaż, dostarczając właściwe części w jednym uporządkowanym komplecie. 

Logistyka w obliczu zmian sektora life science & healthcare

W 2023 roku wydatki na sektor zdrowia i nauk o życiu w Polsce wyniosły 241,6 miliarda złotych, co stanowiło 7,1% PKB[1]. Przewiduje się, że w 2025 roku publiczne nakłady na ochronę zdrowia wyniosą 222,2 miliarda złotych, co odpowiada 6,52% PKB[2].  Jak natomiast wskazuje Bain & Company, globalna wartość inwestycji private equity w branży healthcare wzrosła w 2024 r. do 115 mld USD[3], co stanowi drugi najwyższy wynik w historii. Globalny rynek ożywił się głównie dzięki transakcjom w segmencie biopharma oraz zainteresowaniu rozwiązaniami IT w opiece zdrowotnej.

Cyfrowa rewolucja w prawach jazdy

Unia Europejska finalizuje prace nad pakietem reform, które na nowo definiują zasady przyznawania i respektowania prawa jazdy we wspólnocie. Ich skutki będą odczuwalne przez kierowców, jak i firmy transportowe. Jedną z najważniejszych zmian jest wzajemnie uznawanie orzeczeń o zakazie prowadzenia pojazdów. Oznacza to, że utrata prawa jazdy w jednym kraju członkowskim będzie automatycznie skutkować zakazem jazdy w całej Unii. Ale to nie jedyna nowość. Co konkretnie się zmieni i na jakich zasadach? Co to oznacza dla kierowców i przewoźników?

Technologia i zmiany społeczne kształtują przyszłość sektora TSL

Rynek pracy nieustannie się zmienia. Postępująca automatyzacja, cyfryzacja oraz wejście na rynek kolejnych pokoleń wymuszają zdobywanie nowych kompetencji i ciągłą adaptację – dotyczy to zarówno kadry zarządzającej, doświadczonych specjalistów, jak i osób dopiero rozpoczynających karierę zawodową. Wraz z tymi zmianami ewoluują wymagania, standardy oraz specyfika poszczególnych zawodów. Branża logistyczna nie stanowi tutaj wyjątku – wspomniane czynniki stawiają przed nią zupełnie nowe wyzwania, ale też otwierają nowe perspektywy.

Motocykle, quady i skutery w logistyce

Rynek motocykli rozwija się w szybkim tempie, z prognozowanym wzrostem na poziomie 8,7% rocznie (CAGR) do 2029 r. Wynika to z rosnącego zapotrzebowania na personalizowane modele, nowoczesne technologie i ekonomiczne silniki[1]. Trend dotyczy też Polski, gdzie w 2024 r. rynek nowych jednośladów osiągnął najwyższy wynik od dziewięciu lat – zarejestrowano łącznie 53,5 tys. pojazdów, w tym blisko 40 tys. nowych, o ponad 40% więcej niż rok wcześniej[2]. Szybki rozwój rynku wiąże się z coraz większymi wyzwaniami w logistyce i dystrybucji. Wśród tych najważniejszych wymienić można sezonowość i prognozowanie popytu, rosnący udział pojazdów elektrycznych, zarządzanie zwrotami stojaków transportowych i redukcja emisji CO2.  

Subskrybuj to źródło RSS