Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ autonomicznych środków transportu na nieruchomości komercyjne

W raporcie firmy Cushman & Wakefield pt. "Understanding the impact of autonomous vehicles on commercial real estate", omawiającym potrzeby kształtowania świadomości wpływu autonomicznych środków transportu na nieruchomości komercyjne, podkreśla się m.in., że postępująca urbanizacja - połączona ze wzmożonym popytem na towary oraz potrzebą masowego przemieszczania się ludzi - wiąże się z większym, niż kiedykolwiek, zapotrzebowaniem na szeroko rozumianą mobilność.

Obsługa małych partii ładunków jako szansa kolei na odzyskanie rynku w lądowych przewozach rzeczy

Jednym z podstawowych dylematów w obecnych uwarunkowaniach gospodarczych, przed jakimi stoi sektor Transport-Spedycja-Logistyka (TSL), jest odpowiednie określenie strategii rozwoju. Kierunki działania przedsiębiorstw transportowych powinny odpowiadać na zapotrzebowanie nie tylko pojedynczego klienta, lecz również na potrzeby całych grup społeczeństwa.

Rozwój usług logistycznych w kolejowym transporcie towarów

Mając na uwadze korzystne tendencje wzrostu przeładunków w naszych portach oraz coraz większe zatłoczenie dróg, wydaje się uzasadnione, aby na kierunku północ-południe w większym – niż obecnie – stopniu wykorzystywać transport kolejowy. Wydatki poniesione na ewentualną modernizację linii kolejowych czy też modernizację lub budowę nowych terminali, są nieporównywalnie niższe do tych, jakie trzeba byłoby ponieść na dostosowanie i budowę nowych dróg, mogących zapewnić właściwą obsługę transportową naszych portów.

Logistyka w zarządzaniu publicznym

Zarządzanie w sektorze publicznym charakteryzuje się złożonością uwarunkowań organizacyjno-prawnych oraz koniecznością współpracy w interaktywnych konfiguracjach wymiany. Dodatkowo dynamika zmian w otoczeniu, rosnące wyzwania oraz dążenie do coraz lepszego zaspokajania potrzeb społeczeństwa, wymaga zintegrowanego podejścia zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania publicznego. Współczesne trendy rozwoju tej dziedziny wskazują na potrzebę i możliwości wykorzystania logistyki w procesach świadczenia usług publicznych. Jednakże prowadzone w tym zakresie badania – zarówno w Polsce, jak i za granicą – koncentrują się jedynie na wybranych obszarach zarządzania publicznego, np. transporcie miejskim, ochronie zdrowia, czy też zarządzaniu kryzysowym.

Przemysł 4.0 i jego wpływ na logistykę

Rewolucja przemysłowa jest odbierana jako przełom nie tylko w obszarze „technologicznym” przemysłu, ale także w sferze myślenia i zarządzania przedsiębiorstwem. Na przełomie ostatniego millenium świat zarejestrował 3 takie rewolucje, a kreowanie się czwartej możemy sami zobaczyć. Rewolucja przemysłowa nawiązuje do kilku wcześniej wymienionych obszarów i jest rewolucją nie tylko technologiczną, ale także socjoekonomiczną i kulturową. W historii przemysłu zaznaczyły się i zmieniły sposób produkcji oraz organizacji pracy, trzy rewolucje: Pierwsza rewolucja – mechanizacja; Druga rewolucja – elektryfikacja; Trzecia rewolucja – cyfryzacja.

Analiza możliwości ograniczenia emisji gazów cieplarnianych ze statków dalekomorskich

Rozwój przemysłu na świecie, zmierzający do zaspokajania konsumpcyjnych potrzeb ludzi, prowadzi do emisji do atmosfery groźnych dla zdrowia związków chemicznych. Są to przede wszystkim gazowe produkty spalania paliw kopalnych. Część z tych związków, jak tlenki węgla, przyczynia się do wzmagania efektu cieplarnianego, natomiast inne – jak związki z grupy tlenków azotu i siarki – zakwaszają glebę i wpływają negatywnie na zdrowie ludzi i zwierząt.

Amazon w czasie pandemii

Czeka nas kryzys stulecia, jakiego nie widzieliśmy od czasów II Wojny Światowej. Analitycy Banku Światowego straszą nas swoimi prognozami. Cóż, koronawirus zbiera swoje żniwo, a gospodarka, podobnie jak ludzie dotknięci chorobą, boryka się z powirusowymi powikłaniami. Jednak nie dotyczy to wszystkich… W czasie gdy inni cierpią katusze, serwis Amazon notuje rekordowe obroty i przekroczył magiczną granicę wyceny 1 bln USD, a jego właściciel Jeff Bezos zarabia 2,5 tys. USD na sekundę!

Skutki pandemii: reshoring produkcji przemysłowej, dywersyfikacja i zwiększanie zapasów

Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield wynika, że wraz z ponownym uruchamianiem zakładów produkcyjnych na całym świecie pojawiają się nowe trendy w odpowiedzi na globalną pandemię COVID-19.
Eksperci Cushman & Wakefield dokonali analizy wpływu pandemii COVID-19 na globalny przemysł oraz aktualnych warunków w poszczególnych krajach świata, a także prognoz dotyczących ożywienia produkcji przemysłowej. W związku z tym, że firmy produkcyjne starają się zabezpieczyć linie produkcyjne, jednocześnie opracowując strategię odbudowywania rentowności, firma Cushman & Wakefield przygotowała raport pt. "Global Manufacturing Risk Index 2020", prezentujący najlepsze lokalizacje dla produkcji przemysłowej spośród 48 krajów w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz Azji.

Analiza efektywności outsourcingu procesów transportowych - wyniki prowadzonych badań

Outsourcing umożliwia przedsiębiorstwom nie tylko oszczędność kosztów, ale również poprawę realizacji procesów logistycznych i wzrost poziomu obsługi klienta. Dlatego artykuł prezentuje analizę tendencji zastosowania outsourcingu w praktyce oraz jego wpływu na efektywność przedsiębiorstwa - przedstawione na praktycznym przykładzie.

Subskrybuj to źródło RSS