Zaloguj się

WIEDZA

Bezpieczeństwo informacji w logistycznym systemie informatycznym klasy CRM

Informacje i informatyka pełnią niezwykle ważną rolę w sektorze usług logistycznych, umożliwiając kształtowanie lepszych relacji z klientami oraz stanowią istotny element w procesie budowania przewagi konkurencyjnej na rynku [3]. Właściwe, poprawne, zoptymalizowane, a przede wszystkim bezpieczne pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie zasobów informacyjnych należy traktować jako jedną z priorytetowych kwestii związanych z funkcjonowaniem współczesnych przedsiębiorstw, w tym świadczących usługi logistyczne.

Planowanie trasy statku. Trasa najkrótsza, najszybsza czy może najlepsza?

Nawigowanie statkiem jest procesem decyzyjnym wymagającym od oficera prowadzącego statek umiejętności prawidłowego analizowania dużej liczby danych napływających z różnych urządzeń w bardzo szybko następujących po sobie okresach czasu. Istotą dobrej nawigacji jest przede wszystkim zapewnienie bezpiecznej żeglugi od portu wyjściowego do portu docelowego. Kolejnymi kryteriami mogą być koszty przejścia, a co z tym związane, czas oraz droga przejścia.

Z etykietą

Zastosowanie rozwiązań telematycznych jako czynnik warunkujący efektywne zarządzanie miejskim transportem towarowym

Rosnące wciąż zapotrzebowanie na przewozy sprawia, że szczególnego znaczenia nabierają systemy pozwalające sprawnie zarządzać potokami ruchu i funkcjonowaniem całego systemu transportowego. Z uwagi na jego złożoność, a w szczególności znaczną podatność na oddziaływania zewnętrzne i dużą zależność od czynnika czasu systemy te muszą być oparte na podejściu holistycznym, uwzględniającym możliwie całościowo strukturę oraz zależności funkcjonalne. Ich podstawą są zatem rozwiązania opierające się na integracji wielu różnych podsystemów i, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, optymalizacji ich działania. Rozwój tego typu rozwiązań nie mógł ominąć systemów miejskich. Z uwagi na złożoność procesów zachodzących w ich obrębie władze samorządowe miast coraz częściej sięgają po rozwiązania z rodziny inteligentnych systemów transportowych (ang. Intelligent Transport Systems – ITS), będących podstawą projektowania inteligentnych sieci transportowych.

Modele referencyjne i modele procesów biznesowych dla sprawnej komunikacji w łańcuchu dostaw

Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) stało się w ostatnich latach podstawową metodą tworzenia przewagi konkurencyjnej wśród firm i organizacji działających w sytuacji kryzysu rozciągającego się na wszystkie regiony świata. Komunikacja w łańcuchu dostaw, rozumiana jako skuteczny przepływ informacji pomiędzy ogniwami łańcucha dostaw, może mieć decydujący wpływ na przejście ze stanu bliskiego porażki do strefy sukcesu.

Modelowanie systemów logistycznych w oparciu o traceability

Według S. Kummera i J. Webera - logistyka jest to koncepcja zarządzania procesami i potencjałem dla skoordynowania realizacji przepływów towarowych w skali przedsiębiorstwa i powiązań między jego partnerami handlowymi. Możemy określić logistykę, jako zorganizowany system planowania, realizacji i kontroli procesów przepływu towarów z miejsca ich pochodzenia do miejsca ich konsumpcji wraz z przypisanymi im strumieniami informacyjnymi. Istotę logistyki możemy wskazać jako zasadę 7W (W - właściwy): właściwy produkt, właściwemu klientowi, we właściwej ilości, we właściwym czasie, we właściwe miejsce, we właściwej kondycji, przy właściwym koszcie.

Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach i innych podmiotach działających w łańcuchu dostaw często utożsamiane jest z wdrażaniem nowych bądź doskonaleniem istniejących produktów. Niemniej jednak w obszarze logistyki innowacje często związane są z technologią, metodą bądź organizacją. W ostatnim stuleciu najbardziej charakterystyczne zmiany, które wyznaczyły kierunki, w jakich podążały przedsiębiorstwa, związane były m.in. z filozofią "Just In Time".

Kreatywna logistyka jako nowa koncepcja rozwoju organizacji

Współczesne przedsiębiorstwa dążąc do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, starają się przede wszystkim pozyskać jak najszerszą wiedzę o rynku i jego uczestnikach. Zdobycie takich informacji pozwala na przekształcenie zasobów przedsiębiorstwa, sformułowanie nowych celów rynkowych i sformułowanie strategii rynkowej.

Etykieta logistyczna w magazynie

Etykieta logistyczna jest jednym z podstawowych narzędzi stosowanych do oznaczania i monitorowania przepływu ładunków - jednostek transportowych. Identyfikacja jednostek logistycznych za pomocą etykiety logistycznej jest obecnie coraz bardziej rozpowszechnioną formą znakowania jednostek logistycznych szczególnie wśród producentów i dostawców produktów do sieci handlowych w Polsce. Wiele firm stosuje etykietę logistyczną również w celu identyfikacji towarów wysyłanych na rynki zagraniczne, stąd duże znaczenie przypisuje się jednolitej i standardowej identyfikacji spełniającej wspólne dla europejskich firm kryteria.

Subskrybuj to źródło RSS