Zaloguj się

WIEDZA

Badanie przyczyn przybywania oleju w silnikach nowej generacji o zapłonie samoczynnym

W samochodach osobowych z silnikami o zapłonie samoczynnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zaobserwowano niepokojące zjawisko „przybywania oleju w silniku” (przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego). Dotyczy to pojazdów z silnikami spełniającymi normy spalin począwszy od EUIV. Dotychczas sytuacja była odwrotna. Wraz z czasem eksploatacji, oleju ubywało, a wartość maksymalnego zużycia na 1000 km była podana przez producenta pojazdu.

Wybrane zadania symulacji komputerowych w transporcie

Praca dotyczy wybranych zadań z dynamiki analitycznej i dynamiki konstrukcji mających zastosowanie w transporcie, których wyniki rozwiązania symulowano na małym i dużym komputerze. W opracowaniu bazowano na kodach Mathemtica w przypadku prostszych układów materialnych i na kodzie LS-DYNA w przypadkach konstrukcji złożonych.

Badanie termowizyjne mostków ciepła w nadwoziach chłodniczych

W artykule przedstawiono przykładowe wyniki badań nadwozi chłodniczych kamerą termowizyjną. Wykonano badania termowizyjne kilkuset zabudów chłodniczych, rejestrując występujące w nich mostki cieplne [1,2]. Utworzono z uzyskanych zdjęć, katalog pozwalający proponować ulepszenia w zakresie konstrukcji, technologii wykonania (montażu), oraz ocenę stopnia uszkodzeń eksploatacyjnych i zakresy napraw uszkodzeń u wielu wytwórców zabudów chłodniczych.

Management accounting in business logistics

Logistics business will still constitute an area where it is possible to achieve a significant cost savings, an activity which has enormous potential impact on customer satisfaction and marketing weapon that can be effectively used for competitive advantage.

Kompatybilność transeuropejskiego systemu transportu kolejowego

Obecnie istnieje potrzeba ujednolicenia systemów kolejowych we wszystkich państwach Unii Europejskiej, w celu bezpiecznego i niezakłóconego ruchu pociągów. Jest to konieczność XXI wieku. Kompatybilność transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i dużych prędkości wpływa na poziom wydajności, bezpieczeństwo, jakość usług oraz koszty transportu kolejowego w całej Europie i w poszczególnych zarządach kolejowych.

Południowo-Wschodniej

Większość potoków towarowych w Europie koncentruje się wokół Europy Zachodniej oraz Włoch jako największych i najbogatszych rynków zbytu. Jednak akcesja do UE oraz rozwój krajów zlokalizowanych w południowo-wschodniej części kontynentu spowodowała pojawienie się nowych rynków i wyłonienie nowych potoków towarowych.
Subskrybuj to źródło RSS