Czterodniowy tydzień pracy?
90 proc. profesjonalistów chce pracować w modelu czterodniowego tygodnia pracy, o ile nie wpłynie to na ich zarobki
- 0
- Kategoria: Raporty i analizy
90 proc. profesjonalistów chce pracować w modelu czterodniowego tygodnia pracy, o ile nie wpłynie to na ich zarobki
W branży transportowej każda zaległość w płatnościach, może wywołać efekt domina – opóźnienia w wypłatach dla podwykonawców, zagrożenie utratą płynności, a w skrajnych przypadkach upadłość przedsiębiorstwa. W tak dynamicznym i niskomarżowym sektorze, jak TSL, skuteczne odzyskiwanie należności to nie tylko kwestia egzekwowania prawa, ale często być albo nie być dla firmy. Którą drogę zatem wybrać – postępowanie sądowe, czy windykację polubowną?
Trendy w globalnym e-hanadlu nieraz weryfikują lokalne oczekiwania. W obliczu rosnącej konkurencji, niepewności geopolitycznej oraz wysokiej inflacji kosztów operacyjnych, firmy sektora e-commerce zmuszone są do intensywnej optymalizacji kosztów i maksymalnego usprawnienia procesów.
Kierowcy kategorii C, czyli prowadzący pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, muszą działać zgodnie z unijnymi i krajowymi regulacjami. Te wprowadzono w celu ochrony ich zdrowia oraz zapewnienia bezpieczeństwa na drogach. Warto więc potraktować je nie jako uciążliwość, a ważne narzędzie w walce z przemęczeniem za kółkiem i jego konsekwencjami. Co jednak należy o nich wiedzieć?
Dzień Dziecka to okazja do rodzinnego świętowania. Mimo niżu demograficznego, rynek artykułów dziecięcych w Polsce wciąż dynamicznie rośnie. Według szacunków Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w 2023 roku w naszym kraju sprzedano od 75 do 100 mln zabawek. Zanim jednak trafią one na półki i do rąk najmłodszych, pokonują wieloetapową podróż. To logistyczne wyzwanie, do którego firmy z branży TSL przygotowują się z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Ich transport i magazynowanie to zadanie wymagające precyzji, szczegółowego planowania, a ze względu na ich delikatność czy specyfikę - również wyjątkowej ostrożności.
Cyfryzacja operacji transportowych i logistycznych to naturalny kierunek rozwoju branży TSL. Systemy TMS, e-CMR czy systemy do optymalizacji przewozów stosuje niemal każda firma transportowa, ale decydując się na nie, warto brać pod uwagę również zagrożenia. Im wyższy stopień cyfryzacji operacji, tym większa podatność na cyberzagrożenia i ich skutki. Branża TSL jest równocześnie jedną z najbardziej narażonych na ataki i najgorzej przygotowaną, by im przeciwdziałać.
Co decyduje o budowie magazynu? Nowe realia inwestycji magazynowych: mniej ryzyka, więcej wymagań.
Niektóre są skuteczne zaledwie kilka godzin. Umożliwiają zobrazowanie danego narządu, ale też pomagają w weryfikacji jego funkcjonowania. Wykorzystywane są w badaniach m.in. tarczycy, serca czy mózgu, niszczą komórki nowotworowe. Radiofarmaceutyki są kluczowym czynnikiem w rozwoju medycyny nuklearnej, ale ich dystrybucja wiąże się z istotnymi wyzwaniami dla logistyki. Jakie warunki należy spełnić, aby bezpiecznie je transportować i zapewnić ich skuteczność?
Od kilku lat obserwujemy rosnącą liczbę barier handlowych. Od pozrywanych przez lockdowny łańcuchów dostaw, przez sankcje i lokalne regulacje prawne, po odbijające się na cłach gry polityczne gospodarczych potęg. Wszystko wskazuje na to, że dotychczasowy status quo odchodzi w zapomnienie, a geopolityczne napięcia między USA, Chinami i Unią Europejską na długo zdestabilizują tradycyjne szlaki handlowe. Co więcej, każdy ze wspomnianych uczestników globalnego rynku, ma wobec niego inne oczekiwania, ale wszystkie sprowadzają się do zwiększenia odporności, transparentności i czytelności wymianyczekam handlowej. Dotychczas stosowane procedury i technologie okazują się być zdecydowanie niewystarczające. Niektórzy eksperci rynku twierdzą, że rozwiązaniem jest Blockchain. Czy właśnie ta technologia stanie się kręgosłupem nowoczesnego eksportu w świecie napięć, regulacji i cyfrowych granic? Wszystko na to wskazuje.
Branża TSL od lat zmaga się z jednym z najbardziej uporczywych problemów – nieterminowymi płatnościami. Opóźnienia w regulowaniu należności stały się tak powszechne, że wielu uczestników rynku zaczęło traktować je jako... branżowy standard.