Czynniki wpływające na budowę magazynu
Co decyduje o budowie magazynu? Nowe realia inwestycji magazynowych: mniej ryzyka, więcej wymagań.
Co decyduje o budowie magazynu? Nowe realia inwestycji magazynowych: mniej ryzyka, więcej wymagań.
Niektóre są skuteczne zaledwie kilka godzin. Umożliwiają zobrazowanie danego narządu, ale też pomagają w weryfikacji jego funkcjonowania. Wykorzystywane są w badaniach m.in. tarczycy, serca czy mózgu, niszczą komórki nowotworowe. Radiofarmaceutyki są kluczowym czynnikiem w rozwoju medycyny nuklearnej, ale ich dystrybucja wiąże się z istotnymi wyzwaniami dla logistyki. Jakie warunki należy spełnić, aby bezpiecznie je transportować i zapewnić ich skuteczność?
Od kilku lat obserwujemy rosnącą liczbę barier handlowych. Od pozrywanych przez lockdowny łańcuchów dostaw, przez sankcje i lokalne regulacje prawne, po odbijające się na cłach gry polityczne gospodarczych potęg. Wszystko wskazuje na to, że dotychczasowy status quo odchodzi w zapomnienie, a geopolityczne napięcia między USA, Chinami i Unią Europejską na długo zdestabilizują tradycyjne szlaki handlowe. Co więcej, każdy ze wspomnianych uczestników globalnego rynku, ma wobec niego inne oczekiwania, ale wszystkie sprowadzają się do zwiększenia odporności, transparentności i czytelności wymianyczekam handlowej. Dotychczas stosowane procedury i technologie okazują się być zdecydowanie niewystarczające. Niektórzy eksperci rynku twierdzą, że rozwiązaniem jest Blockchain. Czy właśnie ta technologia stanie się kręgosłupem nowoczesnego eksportu w świecie napięć, regulacji i cyfrowych granic? Wszystko na to wskazuje.
Branża TSL od lat zmaga się z jednym z najbardziej uporczywych problemów – nieterminowymi płatnościami. Opóźnienia w regulowaniu należności stały się tak powszechne, że wielu uczestników rynku zaczęło traktować je jako... branżowy standard.
Weszła w życie nowelizacja tzw. małej ustawy sankcyjnej, która wzbudziła niepokój wśród przedstawicieli branży TSL. Firmy muszą obecnie dostosować się do nowych wymogów, które dotyczą głównie eksportu towarów do krajów, które uznaje się za państwa podwyższonego ryzyka w kontekście możliwego obchodzenia sankcji nałożonych na Rosję i Białoruś.
Rynek motoryzacyjny w Polsce nie zwalnia tempa. Tylko w pierwszym kwartale 2024 roku na drogi wyjechało ponad 551 tysięcy nowych samochodów osobowych, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Jeszcze szybciej rośnie segment premium, który urósł niemal o jedną piątą.[1] Te liczby to wskaźnik popytu i ważny sygnał dla logistyki - za rosnącą sprzedażą idzie równie dynamiczny wzrost odpowiedzialności za bezpieczny transport coraz cenniejszych ładunków. Jak uniknąć ryzyka, które dystrybutorów samochodowych może kosztować miliony? I jak zapanować nad procesem, w którym bezpieczeństwo zaczyna się na długo przed uruchomieniem silnika?
Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata – to niemal połowa wszystkich zatrudnionych (52%), jak wynika z danych LeasingTeam Group. Najczęściej poszukiwani są magazynierzy, pakowacze, operatorzy wózków widłowych i pracownicy produkcji. Średnia stawka godzinowa brutto dla pracowników niewykwalifikowanych wzrosła do 31 zł, a dla wykwalifikowanych wynosi od 35 do 60 zł. Ale liczy się też tempo rekrutacji. Od ogłoszenia do zatrudnienia mija od zaledwie 2 do średnio 38 godzin. A dla co piątego pracownika sezon nie kończy się wraz z wakacjami – zostaje z firmą na stałe.
W Holcim logistyka to coś więcej niż dostarczanie materiałów na czas. To świadome zarządzanie procesami, w którym każdy przejazd, każda tona surowca i każda decyzja transportowa mają znaczenie. Firma dąży do budowania modelu operacyjnego, który jednocześnie wspiera sprzedaż i aktywnie przyczynia się do zmniejszania wpływu na środowisko naturalne. Zrównoważona logistyka staje się kluczowym elementem strategii Holcim, odpowiadając zarówno na potrzeby klientów, jak i wyzwania klimatyczne.
Coraz wcześniejsze fale upałów sprawiają, że Polacy już wiosną rozglądają się za sposobami na ochłodę – od klimatyzatorów, przez wentylatory, po przydomowe baseny. Ale zanim te produkty trafią do naszych domów, muszą pokonać długą i nie zawsze łatwą drogę logistyczną. Jak wyglądają kulisy ich transportu i co to oznacza dla konsumentów? Tłumaczy ekspert firmy Geis PL.
Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.