Przewozy intermodalne zyskują coraz większy udział
Janusz Mincewicz rozmawia z Czesławem Warsewiczem, prezesem PKP Cargo.
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
Janusz Mincewicz rozmawia z Czesławem Warsewiczem, prezesem PKP Cargo.
Funkcjonujące obecnie łańcuchy dostaw są doskonalone na wszystkich etapach swojej działalności, począwszy od dostarczania materiałów, poprzez planowanie i produkcję wyrobów gotowych, aż po dystrybucję towarów. Przedsiębiorstwa starają się eliminować wszystkie niedoskonałości napotykane w przepływach towaru do klientów. Skupienie na realizacji transportu produktu do klienta jest tak duże, że często zapominane są pozostałe elementy z obszaru logistyki, które wpływają na koszty firmy. Należy do nich m.in. gospodarka paletowa.
DHL Express, międzynarodowy dostawca usług ekspresowych, we współpracy z REEF Technology, firmą dostarczającą usługi mobilności i logistyki w Ameryce Północnej, wdraża od 2020 roku trójkołowe elektryczne rowery cargo do obsługi dostaw w Miami. Rowery, zasilane silnikiem elektrycznym, wyposażone zostały w specjalny kontener ładunkowy, dzięki któremu kurierzy są w stanie przewieźć ładunki o masie nawet 180 kg. Roczne użytkowanie roweru elektrycznego do obsługi ostatniej mili redukuje emisję CO2 o 100.000 kg!
Janusz Mincewicz rozmawia z Maciejem Walczykiem, prezesem PKP Cargo International.
W 2020 roku dziesięć największych portów na Bałtyku obsłużyło niemal 450 mln ton ładunków, co wskazuje na jednocyfrowy spadek w porównaniu z 2019 rokiem (-5,6%).
Janusz Mincewicz rozmawia z Przemysławem Dacą, prezesem Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
Celem artykułu jest zdefiniowanie krytycznych czynników wzrostu i stabilizacji klastra, również z uwzględnieniem jego lokalizacji. Przeprowadzona analiza bazuje na założeniu badawczym, że lokalizacja struktur klastrowych jest istotna w ocenie efektywności realizowanych procesów biznesowych jednostki, co ma wpływ na realne kształtowanie wiarygodnego modelu biznesu.
Janusz Mincewicz rozmawia z Łukaszem Greinke, prezesem Portu Gdańsk.
W 2020 roku polskie porty (Gdańsk, Gdynia, Szczecin-Świnoujście) przeładowały łącznie blisko 104 mln ton ładunków, co stanowi spadek o 4% w stosunku do 2019 roku. To pierwszy spadek łącznych obrotów od 2011 roku. Zmniejszone przeładunki zanotowały Port Gdańsk oraz Port Szczecin-Świnoujście, z kolei Port Gdynia pomimo pandemii zakończył rok z wyższym wynikiem niż w 2019 roku.
Transport to dział gospodarki narodowej, który ma istotny wpływ na jej rozwój. Każda działalność gospodarcza związana jest z działalnością transportową (dowóz osób do pracy, dostarczenie niezbędnych do produkcji surowców i materiałów, dystrybucja produktów). Łatwa dostępność, możliwość szybkiego przemieszczania osób oraz towarów do miejsc docelowego przeznaczenia, którą oferuje transport drogowy spowodowała, że zdominował on rynek przewozowy większości krajów.