Zaloguj się

WIEDZA

Zarządzanie ryzykiem w logistyce dostaw surowców i produktów w transporcie drogowym

Podstawową funkcją transportu jest przemieszczanie osób i towarów. Z transportem związane jest jednak ryzyko, które powoduje, że nie zawsze ładunek dojeżdża do odbiorcy w całości lub w stanie nieuszkodzonym. Ryzyko w transporcie towarów to ogół czynników, które mogą doprowadzić do szkody w przewożonej przesyłce. W procesie przemieszczania towaru czynny udział biorą nie przewoźnicy, ale raczej zatrudnieni przez nich pracownicy i kierowcy.

Model szynowo-łańcuchowego transportu bliskiego oraz przystanowiskowych buforów krótkotrwałego magazynowania

Proces transportu wewnętrznego i międzyoperacyjnego jest bardzo ważnym elementem sprawnego działania i całości produkcji, począwszy od transportu surowca, poprzez częściowo przetworzone półwyroby przemieszczane pomiędzy poszczególnymi stanowiskami, aż do produktu finalnego. Nabiera także szczególnego znaczenia w ujęciu wyszczuplania produkcji i eliminowania marnotrawstwa.

Zarządzanie logistyczne w transporcie kombinowanym

Zarządzanie logistyczne można rozumieć jako pewną orientację w zarządzaniu, gdyż logistyka jest określoną filozofią postępowania czy też sposobem myślenia. Orientacja ta, w wyniku konkretnych działań i procesów uporządkowanych w sposób odpowiadający logice procesu zarządzania, powinna gwarantować sprawny i efektywny przepływ materiałów i wyrobów gotowych w systemach logistycznych. Do tych działań należą przede wszystkim czynności zarządzania, zwane funkcjami, takie jak planowanie, organizowanie i kontrolowanie.

Znaczenie zaufania dla zarządzania ryzykiem w ujęciu sieciowym

Zaufanie jest zagadnieniem, które było dotychczas analizowane przez wielu badaczy, stanowiąc jedno z dominujących pojęć w szczególności w pracach badaczy należących do grupy IMP (Industrial Marketing and Purchasing Group). Podobną popularność można zaobserwować w przypadku powiązanego zagadnienia relacji, których siła jest zależna właśnie od poziomu zaufania występującego pomiędzy podmiotami. Wzrost zaufania oddziałuje bowiem na siłę relacji, z uwagi na co zaufanie pojawia się w publikacjach związanych z siłą relacji pomiędzy przedsiębiorstwami. Pomimo popularności obu zagadnień, zauważalny jest brak opracowań na temat zastosowania zaufania na potrzeby zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw. Artykuł poddaje analizie zagadnienie zaufania z perspektywy sieci, których wpływ jest bardzo istotny na kształtowanie relacji pomiędzy podmiotami.

Wpływ logistyki na poziom kapitału obrotowego netto

Logistyka i kapitał obrotowy netto to obecnie dwa elementy zarządzania, których wpływ na bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku, konkurencyjność i standing finansowy przedsiębiorstw jest ogromny. Logistyka to proces zarządzania dostawami oraz przechowywaniem zapasów. W ostatnich latach najbardziej spektakularne sukcesy w biznesie osiągnęły przedsiębiorstwa, które potrafiły szybko i skutecznie dostarczać produkty odbiorcom dzięki skutecznemu zarządzaniu łańcuchem dostaw, czyli miały sprawnie zorganizowaną logistykę.

Raport Cresa Polska - Occupier Insight: Rynek magazynowo-produkcyjny w Polsce w I kwartale 2019 roku

Według najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cresa Polska "Occupier Insight Q1 2019", pierwszy kwartał tego roku był kolejnym bardzo udanym okresem na rynku magazynowo-przemysłowym w Polsce. Zasoby istniejącej powierzchni wzrosły do blisko 16,5 mln m kw. Rynek ten utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu, czego potwierdzeniem jest rekordowa ilość powierzchni w budowie (2,16 mln m kw.).

Teoria systemów w logistyce i systemach logistycznych

Od wielu lat panuje przekonanie, że logistyka powinna być osadzona w teorii systemów. Jednak w obszarze logistyki termin "system" jest dość swobodnie używany. Wydaje się, że dla wielu system jest pojęciem rozumianym intuicyjnie jako słowo powszechnie używane, co w konsekwencji prowadzi do nadużywania tego terminu do opisu czegoś, co systemem nie jest, a na pewno nie jest odpowiednio zdefiniowane w ujęciu teorii systemów.

Aspekty ekologiczne w logistycznym łańcuchu opakowań jednostkowych

Dzisiejszy rynek dóbr konsumpcyjnych charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem różnorodności produktów oraz ich konkurencyjności. Wraz z jego rozwojem coraz istotniejsze staje się poszukiwanie sposobów na odróżnienie danego wyrobu od innych i przyciągnięcie do niego potencjalnych klientów. Wśród stosowanych w tym celu narzędzi marketingu-mix szczególnie istotne stało się opakowanie, zwłaszcza jednostkowe, rozumiane jako bezpośrednie opakowanie wyrobu, które zawiera zazwyczaj taką dozę produktu, jaka jest często sprzedawana w handlu detalicznym.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - I kwartał 2019 roku

Na koniec I kwartału 2019 r. całkowite zasoby rynku powierzchni przemysłowych i logistycznych przekroczyły granicę 16 mln m kw. dzięki oddaniu od początku roku 506 tys. m kw. powierzchni magazynowej - jak podaje międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield w raporcie "Marketbeat Polska - I kwartał 2019 roku".

Europejska wartość dodana korytarzy transportowych sieci bazowej UE - podstawowe wyzwania badawcze

Korytarze transportowe sieci bazowej UE powinny wygenerować tak zwaną europejską wartość dodaną, która została w sposób bardzo ogólnikowy określona w art. 3 pkt. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 roku w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej. W dokumencie tym określono ją, jako: "… wartość projektu, który - oprócz potencjalnej wartości dla danego państwa członkowskiego - prowadzi do znacznej poprawy połączeń transportowych albo przepływów transportowych między państwami członkowskimi, co można wykazać posługując się poprawą wydajności, zrównoważonego charakteru, konkurencyjności lub spójności, zgodnie z celami określonymi w art. 4" tegoż rozporządzenia. Ta kategoria ekonomiczna, opisana w tym akcie prawnym w swym wymiarze transportowo-logistycznym bardzo syntetycznie, ma jednak istotne znaczenie zarówno na etapie budowy nowego układu korytarzy TEN-T, jak również ich eksploatacji.

Subskrybuj to źródło RSS