Zaloguj się

WIEDZA

Organizacja transportu w sektorze przetwórstwa owoców i warzyw

Produkcja owoców w Unii Europejskiej w latach 2002 - 2012 oscylowała wokół poziomu 35 milionów ton. Wolumen produkcji owoców w Polsce stanowił ponad 50% całej produkcji krajów "nowej unii" (UE-12). Największy udział (70%) wśród produkowanych w Polsce owoców stanowią jabłka, których produkcja w 2011 roku wyniosła 2 493 tys. ton. Wśród pozostałych gatunków owoców największe znaczenie mają wiśnie, truskawki i porzeczki, których zbiory stanowią po około 4 - 6% produkcji owoców ogółem.

Jak skutecznie i efektywnie realizować wymogi tak zwanej dyrektywy fałszywkowej w zakresie niepowtarzalnego identyfikatora

Jednym z wyzwań, z jakimi boryka się branża farmaceutyczna, jest zjawisko związane z fałszowaniem produktów leczniczych na szeroką skalę. Konsekwencji tego zjawiska jest bardzo wiele, a kluczowym jest zagrożenie bezpieczeństwa produktów i - w rezultacie - zagrożenie zdrowia i życia pacjentów.

Koncepcja udostępniania usług w chmurze obliczeniowej w transporcie morskim

Zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi oraz opłacalności usług przewozowych w transporcie morskim wymaga dostępu do aktualnych i wiarygodnych informacji. Pociąga to za sobą systematyczny wzrost zarówno liczby źródeł informacji jak i samych informacji. Wynika on z szerokiego grona uczestników procesu transportowego, m.in. przewoźników, nawigatorów, firm spedycyjnych, właścicieli ładunków, podmiotów zarządzających portami, administracji państwowych i innych.

Eksport do Chin. Czy jabłka podbiją Azję?

Jak świat długi i szeroki, ustanawianie barier taryfowych i pozataryfowych w handlu zagranicznym będzie zjawiskiem stałym w relacjach międzynarodowych, a stopień jego intensywności – pochodną stosunków między poszczególnymi krajami. A te z Państwem Środka, zwłaszcza po ostatnich wizytach i rewizytach tzw. najwyższych czynników, wyglądają co najmniej poprawnie. Także gospodarcze. Zacierać ręce w pierwszej kolejności mogą sadownicy, bo chińska inspekcja wyraziła zgodę na eksport do Chin z Polski jabłek. Rząd i branżowe organizacje zadanie wykonały, teraz pora na przedsiębiorców, którzy muszą „jedynie” – bagatela – znaleźć kontrahentów.

Zarządzanie identyfikowalnością w branży kosmetycznej - opis przypadku

Wymóg identyfikowalności (z ang. traceability) jest znany firmom sektora spożywczego i żywnościowego od wielu lat. Od lipca 2013 r. również branża kosmetyczna jest zobowiązana do gromadzenia informacji na potrzeby identyfikowalności. W artykule opisano w jaki sposób firma kosmetyczna może zarządzać identyfikowalnością w kontekście całego procesu przepływu od surowca do wyrobu gotowego.

Uwarunkowania realizacji projektów logistycznych w branży transport-spedycja-logistyka na przykładzie przewozu ładunków ponadnormatywnych - cz. 2

Termin ładunku ponadnormatywnego jest trudny do omówienia. Z analizy literatury tematu wynika, że do grupy ładunków ponadnormatywnych zalicza się te ładunki, które wymagają przemieszczania z zastosowaniem specjalnych urządzeń przeładunkowych oraz specjalnych środków transportu. Inne źródła wskazują, że ładunki ponadnormatywne charakteryzują się dużymi wymiarami liniowymi, których obrys przekracza gabarytowe wymiary pojazdu lub środka transportu.

Uwarunkowania realizacji projektów logistycznych w branży transport-spedycja-logistyka na przykładzie przewozu ładunków ponadnormatywnych - cz. 1

W ostatnim czasie dużego znaczenie nabiera podejście projektowe w logistyce. Problematyka zarządzania projektami logistycznymi jest stosunkowo nowym obszarem wiedzy w logistyce i łańcuchach dostaw. Zainteresowanie planowaniem, realizacją, projektów logistycznych i towarzyszącym im problemom wyraża się rosnącą liczbą szkoleń na rynku usług doradczych, szkoleniowych, wzrostem liczby publikacji naukowych. O wadze zarządzania projektowego świadczą przykłady projektów zakończonych sukcesem lub porażką realizowanych w najróżniejszych branżach i przedsiębiorstwach, w tym w przedsiębiorstwach branży transport-spedycja-logistyka.

Wdrożenie Polskiego Modelu Danych Podstawowych w strukturze katalogów produktowych GDSN

Skupiająca największych producentów branży FMCG oraz sieci handlowe działające na terenie RP Grupa Robocza GS1/ECR/GDSN Polska zatwierdziła wspólną listę atrybutów opisujących produkty w sposób wyczerpujący zapotrzebowanie na dane w procesach biznesowych. Postanowiono, że lista ta będzie funkcjonować pod nazwą Polski Model Danych Podstawowych PMDP i automatycznie zastąpi uprzednio wypracowaną Wspólną Kartę Produktową (CPC - ang. Common Product Card).

Wybrane problemy efektywności funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego

Rozwój terytorialny miast od lat stoi w sprzeczności z potrzebami szybkiego przemieszczania się mieszkańców z obszarów zamieszkałych do miejsc chwilowego pobytu (praca, szkoła, urzędy itp.). Nieodwracalne tendencje związane z urbanizacją wymuszają stałe zwiększanie poziomu rozwoju, stopnia rozgałęzienia, gęstości sieci komunikacji zbiorowej. Wzrastają oczekiwania w stosunku do jakościowych i ilościowych charakterystyk publicznego transportu zbiorowego wpływających na czasy podróży, jakie mieszkańcy miast muszą poświecić na przemieszczanie się.

Subskrybuj to źródło RSS