Zaloguj się

WIEDZA

Zastosowanie diagramu Ishikawy do identyfikacji zagrożeń procesu obsługi ładunków w intermodalnym węźle przeładunkowym

Prawidłowe funkcjonowanie łańcucha transportu intermodalnego zależy od właściwego funkcjonowania terminali, a w tym przede wszystkim od ich zdolności infrastrukturalnej do wykonywania przeładunków, kosztowej efektywności i zakresu oferowanych usług, ich jakości oraz niezawodności. Nowoczesny terminal transportu kombinowanego jest więcej niż prostym punktem przeładunkowym. Rozwija się w kierunku tworzenia centrów obsługi przewozu ładunków o szerokim zakresie oferowanych usług.

Model optymalizacyjny planu dostaw ładunków na obszarach zurbanizowanych w wieloszczeblowym systemie dystrybucji

Modelowanie i rozwiązywanie zadań optymalizacji w transporcie jest ważnym elementem w projektowaniu i eksploatacji systemów transportowych oraz ich efektywnego wykorzystania. Jednakże należy rozróżnić badania prowadzone w dziedzinie transportu ładunków czy pasażerów; obszaru, na jakim transport jest realizowany; a w szczególności rodzaju środka transportowego. W niniejszej pracy poświęcono uwagę przewozom ładunków transportem drogowym w obszarach miejskich.

Innowacyjne rozwiązania w logistyce magazynowej

Postępująca globalizacja gospodarki, znoszenie barier ekonomicznych, politycznych oraz handlowych generują konieczność szybkich, efektywnych działań, które skutkują dostosowaniem przedsiębiorstwa do nowych warunków. Logistyka to jeden z podstawowych czynników konkurencyjności przedsiębiorstw. Jest ona szczególnie podatna na wdrażanie wszelkiego typu nowych idei, innowacji, co przekłada się na finansowanie kolejnych badań nad nowymi technologiami oraz stanowi samonapędzający się mechanizm poszukiwania nowych rozwiązań.

Blockchain - korzyści dla logistyki

Obecne rozwiązania logistyczne, bez względu na zasięg operacyjny, czy to będzie logistyka wewnętrzna, czy też globalna, bazują na scentralizowanych systemach zapewniających płynność sterowania procesami. Nowoczesne rozwiązania teleinformatyczne wspierają działalność poszczególnych uczestników procesu logistycznego poprzez stosowanie systemów klasy CIM czy ERP. W ujęciu szerszym, gdzie chcemy mieć spójny i optymalny kosztowo system łączący w sobie wielu różnych interesariuszy procesu logistyki, trzeba sięgnąć do najbardziej zaawansowanych systemów wsparcia klasy SCM czy też e-SCM.

Zarządzanie ryzykiem w systemach logistycznych

Systemy logistyczne zapewniają użyteczność miejsca i czasu przemieszczanego strumienia rzeczowego oraz towarzyszących informacji. W praktyce oznacza to, że materiały, wyroby oraz usługi są dostarczane tam, gdzie jest na nie popyt, zgodnie z zasadą 4W (odpowiednia ilość, czas, miejsce, jakość) i popularną koncepcją zarządzania JiT (Just in Time). Tym działaniom zawsze towarzyszy niepewność, która może mieć wpływ korzystny lub niekorzystny na realizowane procesy biznesowe. Ta niepewność, to nic innego jak ryzyko wewnętrzne (ściśle związane bezpośrednio z procesami logistycznymi realizowanymi w systemach logistycznych) oraz zewnętrzne (wynikające z otoczenia mającego wpływ na wynik procesów logistycznych).

Możliwości usprawnień procesu produkcji akcesoriów do elektronarzędzi - case study

Celem badań była identyfikacja najważniejszych uwarunkowań efektywności i rozwoju procesu produkcyjnego na przykładzie przedsiębiorstwa wytwarzającego akcesoria do elektronarzędzi.
Na zakres celów szczegółowych składają się:
- identyfikacja zasobów niezbędnych w zakresie realizacji procesu produkcji,
- charakterystyka przebiegu procesu produkcji, w tym identyfikacja działań generujących wartość dodaną,
- identyfikacja miejsc problemowych,
- propozycja usprawnień.

Metoda dynamicznej inwentaryzacji infrastruktury kolejowej

Procesem inwentaryzacji nazywa się uporządkowany zbiór czynności elementarnych, zmierzających do sporządzenia tzw. spisu z natury określonych elementów systemów rzeczywistych. Spis taki zestawiany jest na określony dzień (nawet gdy trwa w praktyce dłużej, co w przypadku dużych zbiorów danych jest powszechną praktyką).

Determinizm finansowy w efektywnej logistyce - projekt inwestycyjny

Teoretycy i praktycy zarządzania wskazują na różnorodne ilościowe i jakościowe kryteria oceny sukcesu przedsiębiorstwa. Za miarę ilościową uznaje się zyski, przychody, liczbę zatrudnionych, udział w rynku, perspektywy rozwoju, ROE, ROI i wiele innych. Jakościowe miary oceny sukcesu przedsiębiorstwa obejmują satysfakcję przedsiębiorcy wyrażoną jego rolą przywódcy i zdolnościami do adaptacji całej organizacji. Czy zatem determinizm daje nam przewagę w podejmowaniu racjonalnych decyzji, a na ile probabilistyka staje się jedynym słusznym narzędziem oceny i - jeżeli są jego przesłanki - to w jakich obszarach?

Optymalizacja systemów transportu i magazynowania poprzez wprowadzanie szeroko pojętej automatyzacji w kontekście konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku europejskim

Nowocześni liderzy na europejskim rynku posiadają rozbudowaną sieć logistyczną dystrybucji swoich produktów, zaawansowaną pod względem technologicznym i informacyjnym. Zapewnia im to stałą i ugruntowaną pozycję oraz przewagę konkurencyjną. Jest to istotne z punktu widzenia dystrybutorów produktów na całą Europę. Na międzynarodowym rynku funkcjonuje prężnie działająca infrastruktura logistyczna, będąca fundamentem niezbędnym dla odpowiedniego działania przedsiębiorstwa. Firma musi sprostać wymaganiom, obecnie bardzo zmiennego i wymagającego rynku europejskiego. Przedsiębiorstwa konkurują w zakresie bezbłędnego dostarczenia produktów z magazynu do odbiorcy finalnego w jak najkrótszym czasie. Jest to możliwe poprzez skrócenie czasu poszczególnych operacji oraz wyeliminowanie potencjalnych błędów ludzkich. W tym celu w logistyczną sieć dystrybucji wprowadzana jest na dużą skalę automatyzacja zarówno transportu wewnętrznego, jak i procesów magazynowania.

Subskrybuj to źródło RSS